Lapsen diagnosointi
Sain lapun päiväkotiin vietäväksi. Lapsen hoitoa varten olin lääkärille kuvannut omia haasteita. Ne oli kirjattu esitekstiin lapsen diagnoosia varten. Nyt sitten päiväkotiin tulee samalla kertaa tiedoksi minun sairastamani masennus.
Ei tunnu kovin mukavalta ettei yksityisyydensuojaa vanhempana ole, mutta ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin toimittaa diagnoosi päiväkotiin?
Kommentit (8)
Eikö päiväkotia varten pidä olla versio, joka käsittelee lasta ei vanhempia?
Osaako joku neuvoa mitä voisi tehdä? Tällaista tietoa ei taida lapselle laaditusta lääkärin lausunnosta saada pyynnöstä poistettua yksityisyydensuojaan vedoten?
Vierailija kirjoitti:
Eikö päiväkotia varten pidä olla versio, joka käsittelee lasta ei vanhempia?
Näin olin kuvitellut, mutta tuollainen lappu kuitenkin kotiin tuli hoitoon toimitettavaksi.
Meneekö lapsi päiväkotiin masennuksesi vuoksi vai työsi vuoksi? Päiväkoti voi olla tukimuoto perheelle, ja turha niitä syitä ja taustoja on hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö lapsi päiväkotiin masennuksesi vuoksi vai työsi vuoksi? Päiväkoti voi olla tukimuoto perheelle, ja turha niitä syitä ja taustoja on hävetä.
Lapsi on ollut pitkään päiväkodissa, koska vanhemmat käyvät töissä. Lausunto on lapsen neurologisten haasteiden huomioimista varten.
Osaako joku neuvoa voinko tehdä jotakin? Sairastamani masennus ei ole salaisuus. Se ei kuitenkaan mitenkään mielestäni liity lapsen päivähoidon järjestämiseen.
Pitäisikö olla lääkäriin yhteydessä ja kysyä voiko päivähoitoon saada sellaisen version, jossa on vain lasta käsittelevä osuus?
Lääkärin kirjaus vanhemman joskus sairastamasta masennuksesta pitää toki paikkansa, mutta se tieto ei mielestäni kuulu päiväkodille.