Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ollaan mökkeilemässä ja lapsella on kaveri mukana

Vierailija
14.07.2014 |

Joka valittaa kokoajan. Mikään ei kelpaa, ei ole tekemistä, ei kiitä mistään. Joka päivä puuhattu aamusta iltaan, muttei minuuttiakaan keksi itse tekemistä. 10v lapsi kyseessä. Plaah

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuota lasta täysin. En ymmärrä, miten kukaan, lapsi tai aikuinen voi viihtyä mökillä. Itse kieltäydyn kaikista mökkikutsuista. Parikymmentä vuotta sitten suostuin lähtemään miehen kaverin mökille, mutta sanoin, että siellä ollaan vain 24h. Otin kellosta aikaa (mitäpä muuta tekemsitä siellä olisi ollut) ja kun 24h oli kulunut, poistuimme. Onneksi mökki ei ollut saaressa, niin pääsimme omin avuin pois.

Vierailija
2/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:14"]

Ymmärrän sinua, ap. Harmittaa nykyajan lasten puolesta, jotka ei osaa nauttia mistään tuollaisesta enää, olemmeko me vanhemmat omassa yliaktivoinnissamme heidät pilanneet... vai myös päiväkotiko osasyynä vai mikä? Tuleeko ulkoa koko ajan ohjelmaa, ettei osatakaan itse enää mitään? Pitkästytään mökillä saaressa! Jo on aikoihin eletty. Jotenkin en oikein jaksa tätä aikaa, kun vanhempien pitää ohjelmoida lapsia ja silti marmati-marmati vaan. Kun olin lapsi, ohjelmoimme itse itsemme ja jos sellainen onni oli, että kaveri sai olla mökillä mukana, TAATUSTI keksittiin tekemistä! Ystävän kanssa muistellaan vieläkin niitä yhteisiä aikoja meidän mökillä, jossa traditionamme oli mm. kolmen tunnin saunominen aina vain kylmemmäksi käyvässä saunassa, kunnes vesi ei enää sihahtanutkaan kiukaalla, mutta juttua ja naurua riitti. Ja telttailuja ja tuntien korttipelejä ja päiviä jatkuneita Monopoli-pelejä.

Eikö tuota poikaa voi viedä sinne mantereelle, jossa ne torit ym. ovat, ja sovitte hausta vanhempien kanssa. Ihan vaan suoraan ja ystävällisesti sanotte, ettei  nyt tällä kertaa ihan viikko onnistunutkaan.

[/quote]

Taisitte olla kaverinne kanssa vähän isompia kuin 10-vuotiaita noita asioita tehdessänne.

Minä ole 44 vee enkä viihdy saaressa vieläkään. Tai no, saahan siellä lukea kirjoja aamusta iltaan, mutta mieluummin teen sitäkin silloin kun ei ole pakko muun tekemisen puutteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:35"]

Ap, olisi ihan kauheaa olla se lapsi, joka on teidän kanssanne siellä! Selvästi hänellä on ikävä kotiin ja sinä olet jo leimannut hänet vaikeaksi ja hemmotelluksi, jne. Olemme kuulleet vain sinun näkemyksesi. Kovin ymmärtäväiseltä ja empaattiseltä vanhemmalta et vaikuta, kaikkea muuta. 

[/quote]

"Nolottaa soudella kun muilla on moottori- ja purjeveneet." Joo eipä ole hemmoteltu tai muuten vaan tv-sarjojen lumoissa toi likka.

Vierailija
4/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 07:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:35"]

Ap, olisi ihan kauheaa olla se lapsi, joka on teidän kanssanne siellä! Selvästi hänellä on ikävä kotiin ja sinä olet jo leimannut hänet vaikeaksi ja hemmotelluksi, jne. Olemme kuulleet vain sinun näkemyksesi. Kovin ymmärtäväiseltä ja empaattiseltä vanhemmalta et vaikuta, kaikkea muuta. 

[/quote]

"Nolottaa soudella kun muilla on moottori- ja purjeveneet." Joo eipä ole hemmoteltu tai muuten vaan tv-sarjojen lumoissa toi likka.

[/quote]

Toivottavasti on rikkaat vanhemmat, niin ei nolota niin syvästi...

Vierailija
5/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:29"]

Ap sentään pääsee sieltä mökiltä palstailemaan AV:lle ja teki jopa aloituksenkin, jossa lasta haukkuu... Lapsi taas ei saisi osoittaa mitään ikävöimistä tai muitakaan negatiivisia tunteita. Voisiko lapsen kanssa ottaa puheeksi, että onko ikävissään tai kaipaako kotiin?

Vielä, kertokaas AV-mammat, että kuinka kauan teidän 10-vuotiaat ovat vieraassa paikassa ilman omaa perhettä? Ja vieläpä mökkiolosuhteissa.

[/quote]

Ap ei ole sanonut, ettei lapsi saisi ilmaista mitään kielteisiä tunteita, vaan että häntä harmittaa JATKUVA valittaminen.

Minun oma 10-vuotiaani on ollut pari yötä leirillä, mutta ei kenenkään hoivissa viikkoa, koska en laittaisi häntä sellaiseen tilanteeseen. Tunnen lapseni ja tiedän, että saattaisi tulla ikävä, vaikka myös mahdollista että viihtyisi hyvin.

Eniten mua kiinnostaisi tietää, mitä tytön äiti sanoo puhelimessa aina kun likka soittaa valittaakseen. onko vastaus "koita kestää, niillä nyt ei oo niin paljon rahaa, että voisivat hankkia moottoriveneen" vai "vielä muutama päivä hei, ei me päästä täältä Turkista ennen kuin loma loppuu."

Vierailija
6/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin itse menisin hakemaan ja mieluusti, en haluaisi että lapseni joutuu olla tuollaisessa paikassa, mutta minä itse en kuuna päivänä kehtaisi toimia noin."

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Itse hakisit lapsesi vaikka lapista sen sijaan, että hän joutuisi olemaan paikassa, jossa ei viihdy tai jossa hänen marinansa kiristää muiden hermoja, mutta silti sinusta on epäkohteliasta pyytää vanhempia hakemaan lapsi kotiin. Oikeasti et siis edes haluaisi tietää, miten lapsesi siellä Lapissa jaksaa ja halutaanko hänestä eroon, koska hyvien tapojen mukaista ei ole tällaista asiaa vanhemmille sanoa, niinkö?

Ja kyllä, on eriliaisia tapoja pyytää vanhemmat hakemaan lapsi kotiin, ei ole pakko sanoa "ei kestetä enää, hakekaa pentunne."

Vierailija
7/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 07:42"]

Ymmärrän tuota lasta täysin. En ymmärrä, miten kukaan, lapsi tai aikuinen voi viihtyä mökillä. Itse kieltäydyn kaikista mökkikutsuista. Parikymmentä vuotta sitten suostuin lähtemään miehen kaverin mökille, mutta sanoin, että siellä ollaan vain 24h. Otin kellosta aikaa (mitäpä muuta tekemsitä siellä olisi ollut) ja kun 24h oli kulunut, poistuimme. Onneksi mökki ei ollut saaressa, niin pääsimme omin avuin pois.

[/quote]

minä myös. Inhoan mökillä oloa ja joku soitelu, suklapalloilu, kirkkojen katsominen, lossilla ajelu ei kuulosta minusta hauskalle, päinvastoin.

Mutta todella kummallisia ovat lapset vanhemmat, jos tämä on päivittäin sanonut siellä on tylsää, vanhemmat eivät ole sanoneet tulevat hakemaan.

Tee palvelus ja kysy tytöltä haluaako hän lähteä pois. Jos sanoo kyllä, sitten soitat vanhemmille ja sanot tyttö haluaa pois.

Marisevaa lasta ei tarvitse kenenkään kuunnella.

Minun työkaverini kertoi heidän mökkijuhannuksesta ja se oli minun mielestäni täyttä painajaista. Ja kuulemma kaikilla oli todella mukavaa. Tai kukaan vieraista ei kehdannut sanoa kuinka tylsää oli, tai sitten vieraat ajattelivat samanlailla

Vierailija
8/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 66 siis viestille 59.

Jos sillä nyt on mitään merkitystä :D

Vierailija
9/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 07:42"]

[/quote]

minä myös. Inhoan mökillä oloa ja joku soitelu, suklapalloilu, kirkkojen katsominen, lossilla ajelu ei kuulosta minusta hauskalle, päinvastoin.

Mutta todella kummallisia ovat lapset vanhemmat, jos tämä on päivittäin sanonut siellä on tylsää, vanhemmat eivät ole sanoneet tulevat hakemaan.

Tee palvelus ja kysy tytöltä haluaako hän lähteä pois. Jos sanoo kyllä, sitten soitat vanhemmille ja sanot tyttö haluaa pois.

Marisevaa lasta ei tarvitse kenenkään kuunnella.

Minun työkaverini kertoi heidän mökkijuhannuksesta ja se oli minun mielestäni täyttä painajaista. Ja kuulemma kaikilla oli todella mukavaa. Tai kukaan vieraista ei kehdannut sanoa kuinka tylsää oli, tai sitten vieraat ajattelivat samanlailla

[/quote]

Haha, kuin omasta kynästäni.

Vierailija
10/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä lainkaan, mutta lapsi kaipaa kesällä seuraa jatkuvasti. Onneksi jotkut kaverit on edes osan aikaa kaupungissa, me olemme aina koko kesän. Isovanempien mökille ei sovi mennä, käydään joskus siellä kahvilla. Lapsi viihtyisi pitempäänkin, mutta isovanhemmat eivät jaksa ja en kyllä itsekään siellä enempää olisi. Toisenlaisessa paikassa eli eri seurassa kyllä...

Pointtini: Olisi ihanaa, jos lapsi pääsisi lomalla viikoksi mökille ja saisi vielä olla kaverin kanssa niin pitkän ajan! Olisin todella kiitollinen tällaisesta mahdollisuudesta!

Tosin tulisi ikävä ainakin itselle! Ehkä vähän lyhyempi aika riittäisi tai menisin mielelläni itsekin mukaan. Mutta lapseni onkin vasta 7-v. Uskon, että hän olisi valmis tuollaiseen mökkeilyyn ja ellei olisi, tietenkin hakisin kesken pois, mielelläni.

Mutta ap:n viestistä sain käsityksen, että mökkivieras ei ole vielä edes kauaa ollut ja valitus / ikävä on heti, vai ymmärsinkö väärin. Ja tuskin häntä sinne väkisin on viety. Kai 10-vuotias jo vähän tajuaa, mikä mökki on ja kauanko viikko kestää. Ja on varmaan ennenkin ollut matalla tai mökillä? Joskus kai lapset oli kesällä pitemmilläkin leireillä. Jos on tuollainen nariseva pelkuri, on kyllä vähän karummankin mökkielämän tarpeessa mun mielestä - suoraan sanottuna.

Vierailija
11/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin 8v. vanhempani lähettivät minut viikoksi naapureiden kanssa mökille kun hurjasti halusin ja pyysin ja pyysin mukaan. No, pari päivää ja hirveä koti-ikävä siitä tuli. En valittanut mutta itkin joka ilta monta tuntia, ei varmaan kovinkaan kivaa seuraa lapselle tai vanhemmille. En siitä rikki kuitenkaan mennyt, mutta opin että viikko on liian pitkä aika olla poissa enkä mihinkään halunnut sen jälkeen.

Se kaveri varmaan ainakin aikuisena tulee näkemään tämän kivana kokemuksena, ehkä hän oppii itsestään jotain, jos ei muuta niin että ei ole mökki-ihminen. Hienoa että annatte hänelle tällaisen mahdollisuuden. :)   

Vierailija
12/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapselle, että kitinä loppuu nyt. Jos ei löydy mieleistä tekemistä, niin, ei tarvitse tehdä mitään. Mutta teidän mökillä on teidän säännöt ja yksi on ettei kitistä. Ehkä kaipaa jämptejä rajoja.

Vierailija
13/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on jotenkin outoa, että otetaan mukaan sen verran etäisen perheen lapsi ettei kehdata ilmoittaa lapsen olevan haluton mökillä oloon. Itse kyllä tahtoisin äitinä tietää, jos lapseni pyrkii pilaamaan toisten loman.

Vierailija
14/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itkeä ja sano sille lapslle että katso miten olon mulle teit!

Vierailija
15/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, en ole negatiivinen lasta kohtaan, mutta harmittaa, että soittelee kotii ja narisee vanhemmillen. Äiti siellä oli luvannut converset tytölle kun päästään kotiin, nyt sitten tyttö laskee tunteja siihen :). Tyttö ja poikani ovat parhaita kavereita ja poika on kyllä ottanut tytön joka juttuun mukaan ja yrittänyt innostaa, poikanikin tuntuu olevan vähän hämillään asiasta. No tänään on uusi päivä, , mukavaa kesää kaikille!

Vierailija
16/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:01"]

Harmittaa vaan kun soittelee vanhemmilleen vähän väliä, että on tylsää, tyhmää, ei mitään tekemistä. Tänäänkin oltiin kaupoilla, torilla, katsomsssa kirkkoa, uimassa, saunassa, pelattiin sulkapalloa, saivat leipoa muffineja, kerättiin mustikoita mustikkamaitoon, pelattu korttia ja mitähän vielä. Ai niin soudeltu

Ap

[/quote]

Onko noi kaupat ja torit yms. siellä saaressa?

[/quote]

Oletko kuullut veneistä?

Vierailija
17/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:23"]Kyseessä tyttö, meillä on poika ja mökissä kaikki mukavuudetkin, et sen puoleen ei pitäisi olla valittamista. Soudellessa sanoi, että on noloa soutaa kun muilla moottoriveneet ja purjeveneet..

Ap

[/quote]

Noloa soutaa? Ei juma...ta mikä ärsyttävä pikku pimatsu!

Vierailija
18/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:29"]

Ap sentään pääsee sieltä mökiltä palstailemaan AV:lle ja teki jopa aloituksenkin, jossa lasta haukkuu... Lapsi taas ei saisi osoittaa mitään ikävöimistä tai muitakaan negatiivisia tunteita. Voisiko lapsen kanssa ottaa puheeksi, että onko ikävissään tai kaipaako kotiin?

Vielä, kertokaas AV-mammat, että kuinka kauan teidän 10-vuotiaat ovat vieraassa paikassa ilman omaa perhettä? Ja vieläpä mökkiolosuhteissa.

[/quote]

No 8 v alkaen ollut viikon kerrallaan. Partioleirillä. Eli teltassa, ei mökkiolosuhteissa.

Vierailija
19/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äiti luvannut converset, kun tyttö PÄÄSEE kotiin. Ei ole ihme, jos soutaminen nolottaa. Taitaa tyttöä myöhemmin elämässä nolottaa vielä enemmän moni muukin asia.

Vierailija
20/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hyppyyttää ap:tä ja perhettä ihan tahallaan. Hemmoteltu pikku prinsessa. Minä lopettaisin just sen tekemisen keksimisen, heittäytyisin riippumattoon ja antaisin prinsessan viihtyä ihan omassa seurassaan. 10-v osaa olla jomihan täysin manipuoliva ammattinarisija ja te annatte hänelle siihen täydet valtuudet. Jos mikään ei kelpaa, sitten loppuu tekeminenkin.