Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ollaan mökkeilemässä ja lapsella on kaveri mukana

Vierailija
14.07.2014 |

Joka valittaa kokoajan. Mikään ei kelpaa, ei ole tekemistä, ei kiitä mistään. Joka päivä puuhattu aamusta iltaan, muttei minuuttiakaan keksi itse tekemistä. 10v lapsi kyseessä. Plaah

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran esim. soudellessa valittaa, niin kysy ystävällisesti, että haluaako mennä rannalle odottamaan, että mielelläsi viet jos ei viihdy veneessä

Vierailija
42/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:47"]

Missäpäin mustikat on jo kypsiä??

[/quote]

ainakin Turun saaristossa, olleet jo viikon verran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:47"]

Missäpäin mustikat on jo kypsiä??

[/quote]

Viime viikolle tehtiin eka mustikkapiirakka ja ihan kypsistä marjoista, ja tämä tapahtui Mikkelissä :)

Vierailija
44/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jutella kahden kesken tytön kanssa, sanoa "et tunnu viihtyvän täällä, et ehkä tiennyt millaista mökillä on", ja kysyä, haluaisiko hän että soittaisit vanhemmille ja miettisitte, miten vieras pääsisi aikaisemmin kotiin.

Samalla voisit kertoa, kuinka ikävältä teistä toisista tuntuu, kun vieras valittaa koko ajan. Ehkä tyttö ei edes tiedä pilaavansa isäntien kesälomaa. Onhan sitä ihmisiä, joiden mielestä jatkuva valittaminen on normaali tapa kommunikoida.

Jos tyttö haluaa jäädä loppuviikoksi (vaikka sitten saadakseen ne converset), voisit myös edellyttää että valittaminen loppuu ja asenne muuttuu.

Vierailija
45/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:10"]

No 8 v alkaen ollut viikon kerrallaan. Partioleirillä. Eli teltassa, ei mökkiolosuhteissa.

[/quote]

Ja missähän lippukunnassa sudenpennut käyvät viikon leireillä??? Meilläpäin he ovat leirillä yleensä yhden yön, ihan maksimissaan kolme!

T: oikeasti partiolaisen äiti

Vierailija
46/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:10"]Kaupalla ja torilla läydään autolla, lossilla mennään. Lossirannassakin hengailtu kiviä heittämässä kun halusi. Tarkoitin aarteenetsinnälöä, että ei suostu menemään minnekkään tästä hoidetulta pihalta. Sulkis onnistuu pihatiellä, marjat poimi mun lapsi hän odotti tiellä vaikka itse halusi marjaan. 

Ap

[/quote]

Voihan sitä aarteenetsintäleikin tehdä siihen omaan pihaankin. Kai sen verran kivenkoloja ja puita ja muita maanmerkkejä löytyy.

Tai sitten joku suunnistusleikki. Puihin, talon seinään yms rasteja, missä on joku kiva tehtävä tai annatte jonkun lorupaperin lapsille, missä lorusta puuttuu sanoja ja niistä rasteista löytyy loruun sitten puuttuvat sanat (tai vihjeet puuttuviin sanoihin).

Kai sitä nyt jotain tekemistä lapsille keksii...

T: se aarteenetsintäleikin ehdottaja ;-)

Vierailija
47/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:23"]Kyseessä tyttö, meillä on poika ja mökissä kaikki mukavuudetkin, et sen puoleen ei pitäisi olla valittamista. Soudellessa sanoi, että on noloa soutaa kun muilla moottoriveneet ja purjeveneet..

Ap

[/quote]

Hah! Hassu kakara. Harmi, että pilaa teidän reissun.

Vierailija
48/128 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla pleikkari tms niin johan loppuis kitinä. 

Vierailija
49/128 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että lapsen kaverin vanhemmat tulevat hakemaan hänet pois.

Vierailija
50/128 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se jo kauan ollu? Jos enemmän ku yhden yön ni soita sen vanhemmat hakeen. Sano että toi Jermu-Pilviina ei taida viihtyä.. Älä kovin negatiivisesti kuitenkaan.. Saatte rauhan tekin.

Vierailija
51/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:35"]

Hei haloo, on kyse jo 10-vuotiaasta! Kyllähän tuon ikäiset jo on leireilläkin, ja tosiaan kavereiden mökeillä ja ulkomaan matkoilla.

Kännykästäkin on tässä tilanteessa pelkkää haittaa, kun pääsee soittelemaan vanhemmilleen ja valittamaan.

[/quote]

Moniko 10-vuotias oikeasti on vieraan perheen mukana vaikka ulkomaanmatkalla?

Silloin kun olin lapsena mummolassa serkkujen luona, oli kyseessä tuttu paikka. Kesäsiirtola taas kesti muutaman päivän ja yön, eikä koko viikkoa. Nyt ap:n asenne lasta kohtaan on myöskin melkoisen negatiivinen. Toki hän on kaikenlaista viihdykettä järjestänyt, mikä on ollut hienoa. Entä kuinka on  osoittanut olevansa lapselle mukava ja kuunteleva aikuinen? Aina se "aineellinen hyvä" tai "monenlainen tekeminen" ei ole sitä, mitä lapsi kaipaa.

[/quote]

No minun ystäväni oli tuon ikäisenä viikon minun perheeni mukana ulkomailla.

Vierailija
52/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:10"]

No 8 v alkaen ollut viikon kerrallaan. Partioleirillä. Eli teltassa, ei mökkiolosuhteissa.

[/quote]

Ja missähän lippukunnassa sudenpennut käyvät viikon leireillä??? Meilläpäin he ovat leirillä yleensä yhden yön, ihan maksimissaan kolme!

T: oikeasti partiolaisen äiti

[/quote]

Täällä ainakin viisi päivää: http://kilonkipinat.fi/ajankohtaista/tapahtumat/view_event/1e338af768dc2d038af11e3a64acf2501e932d132d1/

Vierailija
53/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:23"]

Kyseessä tyttö, meillä on poika ja mökissä kaikki mukavuudetkin, et sen puoleen ei pitäisi olla valittamista. Soudellessa sanoi, että on noloa soutaa kun muilla moottoriveneet ja purjeveneet..

Ap

[/quote]

Entä sitten? Olen minäkin ajatellut tuollalailla! En ikinä viitsi astua soutuveneeseen, kun on vene, jossa on moottori! ai että sitä vauhdin hurmaa ja jännitystä! Ja jep, ei meillä mikään ultrakallis moottorivene ollut, vaan jtn 20 vuotta vanha. Pääasia oli, että siinä oli vauhtia. Soutuvene on vanhuksille ja kalastajille.

Et vaan taida ymmärtää lapsia.

[/quote]

Kamalasti alapeukutusta. Vanhukset ja kalastajat suuttuivat? LOL :DDD

Vierailija
54/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on kännyssä netti. Tänään tuli draamaa siitä kun kotona oleva sisar raportoi kaikesta kivasta mitä on tehnyt, yhteinen hyvä kaveri tulossa yökylään ym. On kyllä vähän inhottavasti siskolta tehty kun pitää lesoilla.

Ap

Vierailija
55/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:45"]

Lapsella on kännyssä netti. Tänään tuli draamaa siitä kun kotona oleva sisar raportoi kaikesta kivasta mitä on tehnyt, yhteinen hyvä kaveri tulossa yökylään ym. On kyllä vähän inhottavasti siskolta tehty kun pitää lesoilla.

Ap

[/quote]

Linkkaa lapselle tämä ketju, jolloin huomaa, että kaverinsa äitikin vain moittii netissä häntä. Jotenkin ei vaikuta, että olisit itsekään kovin kiva livenäkään lapselle, vaikka kerrotkin järjestäneesi siellä vaikka mitä tekemistä.

Miksi muuten lapsi on mökillänne? Tekö pyysitte vai laittoivatko lapsen vanhemmat hänet sinne? 

Vierailija
56/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta sille pari korttipeliä ja anna niille jotain hiluja. Sitten kun ne pelaa rahasta niin jännitystä riittää ja eivät tasan lopeta ennen kun on omat voitettu takaisin. 

Tai sitten. Kun mä olin rasittava lapsi niin meillä pelattiin "hiljaisuuskilpailua" eli se joka on pisimpään hiljaa voittaa jotakin. Nyt jälkikäteen oon tajunnut, että onpas paska kilpailu, mutta kyllä tarpeeks kilpailunhaluset kakarat tollaseen lähtee mukaan :D

Vierailija
57/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opettaa just taikatemppuja

Ap

Vierailija
58/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:45"]

Lapsella on kännyssä netti. 

Ap

[/quote]

Kohta Demillä on ketju:

http://www.demi.fi/keskustelut/suhteet/mico-roopertin-aiti-haukkuu-mua-mammapalstallla#

Oona-Adalmiina tilittää, kuinka lähti Mico-Roopertin seuraksi perheen huvilalle, jossa piti olla kaikkea kivaa. Olikin joo. Punkkeja ja käärmeitä saa pelätä ja ulkohuussissa ei ole edes valoa. Veneily tarkoittaa tarkalleen soutuveneellä soutamista. Lisäksi M-R:n äiti on ollut eiliisestä lähtien naama kurtussa ja räplää vaan kännykkäänsä. Sitten löysin vielä sellaisen ketjun, jossa haukkuu mua. Kai Converset on tän arvoiset?

Vierailija
59/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen moittinut?

Vierailija
60/128 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 21:23"]

Mitä olen moittinut?

[/quote]

Kirjoitat lapsesta negatiiviseen sävyyn, joten millainen mahdat olla hänelle siellä mökillänne? Valitat lapsen valittamisesta. Onko lapsi yleensäkään tottunut mökkeilyyn tai ollut kanssanne useampia öitä? Oletko selvittänyt, onko ikävissään?