Korona tappoi kaiken elämänilon
Tulevaisuus näyttää niin synkältä, ettei mikään kiinnosta. Muita?
Kommentit (97)
Kaikille tekee hyvää viettää aikaa yksin. Kavereita voi edelleen nähdä kunhan se tapahtuu fiksusti. Jos matkailu oli ennen onnellisuutta aiveuttava asia, et ole koskaan ollutkaan oikeasti onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on noussut viha ilman maskeja kulkeviin kanssamatkustajiin. Nämä itsekkäät päättävät mm., saanko toisen rokotteen ajallaan ja pääsenkö leikkaukseen. Jos on epäilystäkään, että olen altistunut koronalle tai minulla on koronaan viittaavia oireita, ei tule rokotusta eikä leikkausta. Sitten saan kärvistellä talveen saakka.
En kulje kuin pakolliset, aivan välttämättömät matkat julkisella liikenteellä. Jos keuhkot kestäisivät, pyöräilisin. Vielä viime joulupäivänä ajoin pyörällä kymmenen kilometrin työmatkan.
Jos huomautan maskittomuudesta, sanotaan minulle virne naamalla, että "olen jo sairastanut koronan". Jos ko. henkilö olisi sairastanut koronan, hänelle olisi kerrottu, että vaikka hän on itse jatkossa tod.näk. turvassa, hän voi edelleen kantaa koronavirusta ja levittää sitä eteenpäin.
Miksi et käytä ffp2- tai vielä mieluummin ffp3-hengityssuojainta? Ne suojaavat sua itseäsi. Mä en ole tavallisia maskeja edes ostanut. Uskallan ihan hyvin liikkua julkisilla paikoilla, vaikka olenkin sytostaattihoidossa. Eikä haittaa, vaikka kenellekään muulla ei olisi maskia.
On ankeuttanut Suomen lopullisesti...
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa rokote ja voitte pikkuhiljaa alkaa palata normaaliin. Itse olen nyt koronan deltavariantin sairastanut ja immuuni, joten aion nauttia kesästä täysillä.
Ei me voida loppuelämää varoa. Osa saattaa kuolla, mutta ihmisiä kuolee joka päivä joka tapauksessa. Rokote tarkoittaa paluuta normaaliin.
No ootappa sitä gammavarianttia ennenkuin juhlit.
Rokotteeseen kuolleet top-50:ssa Usassa.
https://www.thegatewaypundit.com/2021/07/update-6985-dead-covid-vaccine…
Mä oon koronan myötä oppinut nauttimaan pikkuasioista. Ihana kesäsää, kirjasto, maauimala, pyöräily. Ensi yöksi olen menossa omaan pihaan telttaan nukkumaan ihan vaan koska voin. Ja aamulla on sisävessa, suihku ja kotikeittiön kahvi saatavilla. Tai jos haluan, voin yöllä hylätä suunnitelman ja mennä sittenkin omaan sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna suomalaiset menestyivät ennätyshyvin useassa asiassa, kuten ainakin jääkiekossa, jalkapallossa, euroviisuissa…. Tulkitsen niin että pohjimmiltaan introvertti kansastamme hyvin monet nimenomaan kukoistaa nyt pandemian aikana :D itsekin kuulun niihin joita ei paljon hetkauta että missään kissanristiäisissä ei tarvitse rampata pönöttämässä, mutta kurjaa tietysti teille jotka reagoitte tilanteeseen toisin.
Ei ole kyse mistään kissanristiäisissä ramppaamisesta vaan siitä, että koko maailma on muuttunut synkäksi ja vaaralliseksi.
Ap
Tuo on juuri sitä toisin reagoimista. Pelko ja hätäily kun ei suojele tartunnalta, niin itse osaan ottaa rennommin, vaikka minimoin toki riskejä parhaani mukaan.
En pelkää enkä hätäile. En usko, että korona olisi mulle kovin kummoinen tauti, voi olla, että sairastinkin sen jo keväällä 2020. Ei ole kyse siitäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt koronan deltavariantin sairastanut ja immuuni, joten aion nauttia kesästä täysillä. .
Millaiset oireet deltassa oli?
Vierailija kirjoitti:
Jos matkailu oli ennen onnellisuutta aiveuttava asia, et ole koskaan ollutkaan oikeasti onnellinen.
Onpa halveksivasti sanottu. Pelkästään Euroopassa matkailu työllistää miljoonia ihmisiä, ellei jopa kymmeniä miljoonia. Monelta on nyt työt ja tulevaisuus viety.
Lohtu on lähempänä kuin arvaatkaan.
Tää on hyvää harjoitusta ainakin matkailun osalta sitä aikaa varten kun ilmastonmuutos alkaa rajoittaa ihmisten tekemisiä. Kannattaa kehittää rikas sisäinen elämä niin elämyshakuisuus vähenee. Meditointi auttaa tässä. Ja luonto kiittää. Sekä tietysti tulevat sukupolvet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tekee hyvää viettää aikaa yksin. Kavereita voi edelleen nähdä kunhan se tapahtuu fiksusti. Jos matkailu oli ennen onnellisuutta aiveuttava asia, et ole koskaan ollutkaan oikeasti onnellinen.
Zoom on kätevä tapa kokoontua vaikkapa katsomaan futista yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkailu oli ennen onnellisuutta aiveuttava asia, et ole koskaan ollutkaan oikeasti onnellinen.
Onpa halveksivasti sanottu. Pelkästään Euroopassa matkailu työllistää miljoonia ihmisiä, ellei jopa kymmeniä miljoonia. Monelta on nyt työt ja tulevaisuus viety.
Aina syntyy muita aloja ja tapoja työllistyä.
Minunkaan elämäni ei ole muuttunut. Työtön olin jo ennestään. Tietysti nyt on vielä vaikeampi töihin päästä. Yksinäinen olen ollut myös jo pitkään. Voimat loppuivat talvella sitten muista syistä ja oli unettomuutta. En voi koronaa syyttää. Nyt olen jotenkin toipunut, mutta en tiedä jaksanko enää niin paljon. Talvella jokainen päivä jonka sai elettyä oli no plussaa. Nyt jaksan miettiä ehkä korkeintaan ensi viikkoon asti. Jos iloisuus , edes se vähäinen mitä on ollut, kun olen aina ollut vähän ahdistukseen taipuva ei palaa niin sitten tämä sinnittely jatkuu edelleen. Tosin paremmalta näyttää. Ensi talvi pelottaa jos romahdan taas niin pahasti.
Minä nautin aikani koronaeristyksessä ollessani pienistä asioista, mutta nyt elämä näyttää ankealta. En ole vielä rohjennut lähteä "maailmalle", ja tässä nyt yritän hampaat irvessä nauttia pikkuasioista. Ruokahalu on mennyt, ei oikein maistu mikään, ja syön mikä nälän hetkellä sattuu maistumaan. Menee päiviä ja viikkoja, että vain pistäydyn ulkona. Yritän saada itseni uskomaan, että puolen vuoden tai vuoden päästä on jo paremmin. Olen lukenut he....tisti ja katsonut sarjoja ja dokumentteja, ja koittanut pitää ympäristön siistinä eli kodin ja pihan. Ilo on siitäkin mennyt. Ei niitä kukaan näe, eikä ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin aikani koronaeristyksessä ollessani pienistä asioista, mutta nyt elämä näyttää ankealta. En ole vielä rohjennut lähteä "maailmalle", ja tässä nyt yritän hampaat irvessä nauttia pikkuasioista. Ruokahalu on mennyt, ei oikein maistu mikään, ja syön mikä nälän hetkellä sattuu maistumaan. Menee päiviä ja viikkoja, että vain pistäydyn ulkona. Yritän saada itseni uskomaan, että puolen vuoden tai vuoden päästä on jo paremmin. Olen lukenut he....tisti ja katsonut sarjoja ja dokumentteja, ja koittanut pitää ympäristön siistinä eli kodin ja pihan. Ilo on siitäkin mennyt. Ei niitä kukaan näe, eikä ketään kiinnosta.
P.S. Rokotukset olen saanut jo keväällä. Ei se kuitenkaan mitään ole muuttanut. Ehkä on enemmän uskoa, että säästyy taudilta.
56 viestiin vielä se, että se aina vähän kauhistuttaa kun joku sanoo koronan vaikuttaneen esim ystävien ja sukulaisten tapaamisen tai matkusteluun tms. Itsellä kun ei ole läheisiä ja en ole paljon ketään tavannut vuosiin ja elämä ei tämän myötä muuttunut. Samoin en ole käynyt ennenkään paljon missään. Jotenkin silloin ajattelin, että ns normaali ihminen varmaan kärsii tästä vielä enemmän ja tälläinen tottuneempi erakko pärjää paremmin. Tosin olen tilanteessa tahtomattakin ja en haluasi näin yksin olla. Melko nuori vielä olen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kävi mullekin. Vaikka yritän, en ole pystynyt palaamaan vuoden 2019 kaltaisiin tavallisen toiveikkaisiin tunnelmiin.
Olen vain ahdistunut kun ei näy enää minkäänlaisia iloja ja valonpilkahduksia.
Ei kai se elämä nyt niin paljon ole muuttunut? Edelleen voi mökkeillä, lenkkeillä koiran kanssa, matkustella Suomessa, käydä kahvilassa/ravintolassa syömässä, harrastaa melkein mitä vaan, nähdä kavereita, järjestää juhlia yms.
Ottakaa rokote ja voitte pikkuhiljaa alkaa palata normaaliin. Itse olen nyt koronan deltavariantin sairastanut ja immuuni, joten aion nauttia kesästä täysillä.
Ei me voida loppuelämää varoa. Osa saattaa kuolla, mutta ihmisiä kuolee joka päivä joka tapauksessa. Rokote tarkoittaa paluuta normaaliin.