Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun ongelma on että ostan kokoajan vääränlaisia vaatteita

Vierailija
08.07.2021 |

Olen tässä vuoden yrittänyt päivittää vaatekaappia mutta varmaan 70% ostamustani vaatteista onkin jo nyt mielestäni huonoja ja käyttämättä jääneet. Syyllisyys painaa kun luovun edellisistä ja ostan vain lisää. Enkä näköjään itsekään ymmärrä omaa tyyliäni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ostanut paljon aleista ja näitä tuskin edes saa jälleenmyytyä kuin ihan pilkkahintaan ja en tiedä jaksanko nähdä sitä myymisen vaivaa vai vienkö vain johonkin keräykseen. Mitä tuhlausta.

Vierailija
2/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa postimyynnistä. Ehdit kotona sovittaa ja nukkua yön yli, ehkä kahdenkin, ja sitten palautat ne jotka eivät olleetkaan hyvä idea.

Ota myös itsestäsi kuva se vaate päällä, jos se auttaisi näkemään itsesi paremmin.

Mihin sorrut? Miltä ne vaatteet sitten mielestäsi näyttää? Ei kaikki sen hetken pintamuotivaatteet sovi joka vartalotyypille tai hiustenvärille.

Jos menisit kauppaan pukeutumispalveluun. Minulla ainakin on hyvät kokemukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisit ihan kaupasta etkä kokoajalta, pääsisit valitsemaan isommasta valikoimasta ja voisit saada ihan oikeanlaisia.

Vierailija
4/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päätös, ettet osta enää alesta. Mieluummin yksi hyvä ja vähän kalliimpi vaate, kuin viisi huonoa, joita ei käytä.

Lisäksi halvat vaatteet istuvat huonosti ja kulahtavat heti pesussa, joten näytät pyykkikasalta.

Vierailija
5/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä tyyliäni, en hahmota kokoani, enkä löydä kaupoista kivoja JA laadukkaita, istuvia vaatteita. En edes kalliita.

Vierailija
7/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen yrittänyt monesti housujen kanssa sovituskopissa kokeilla kaikkia liikkeitä - teen kyykkyjä, istun, nostan polven rintaan - mutta muutaman päivän päästä housut ei tunnukaan enää hyviltä. Joskus huomaan, että malli vie kaikki muotoni tai väri tekee minusta kalpean. Kangas onkin karhea. Usein housut kuitenkin tippuvat tai alkavat kiristää.

!! Pitäisi muistaa, että naisen keho muuttuu kuukauden aikana. !! Esim. Mulla ennen kuukautisia vatsa turpoaa ja kaikki housut kiristää, kun taas ennen ovulaatiota vatsa on tosi lättänä ja kaikki housut tippuu.

Vierailija
8/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ostele.

Laita säästynyt raha johonkin talteen tai palveluun.

Mene johonkin tyylineuvojalle. Isot vaatemyymälät ovat ainakin aiemmin olleet sellaisia, että sieltä voi tilata ajan

Vierailija
9/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista ja tarkka kuvaus vaatteista, joita tarvitset ja osta vain listalla olevat, ei heräteostoja, tämä auttoi minulla.

Vierailija
10/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vaatteita kokoajat käyttävät?

Vierailija
11/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tyyli hakusessa, en tiedä enää samoin kuin ennen mikä sopii hyvin, pitää opetella uusiksi kun on tullut muutama kilo lisää ja vanhat ei ole enää samanlaisia päällä tai liian tiukkoja.

Pientä hakua vaatteiden osto nykyään, eikä jaksa kiertää kaupoissa paljoa.

Vierailija
12/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että istuvat liukuhihnansa äärellä jonkinlaisissa haalareissa.

Vierailija
13/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. En ole sattuneista syistä päässyt viiteen vuoteen vaatekauppaan. Netistä olen ostanut kaikki vaatteet. Sopivaa merkkiä on vaikea löytää. Kun sen löytää, sen jälkeen vaatteiden ostaminen on helppoa kuin heinänteko.

Tuo on totta, että kannattaa ostaa vaikkapa yhdet hyvät housut kymmenen melkein ilmaisen sijaan.

Vaatekaappini pursuaa alelöytöjä, jotka kohta annan eteenpäin.

Vierailija
14/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä sellainen merkki jonka vaatteet miellyttää silmää ja istuvat lisäksi hyvin.

Vierailija
15/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että istuvat liukuhihnansa äärellä jonkinlaisissa haalareissa.

Elektroniikkatehtaassa omat vaatteet, valkoinen työtakki ja puuvillakäsineet, antistaattiset työkengät.

Autotehtaan liukuhihnalla varmaan kattavampi suojavaatetus.

Vierailija
16/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdy Kibbe-vartalotyyppianalyysiin. YouTubesta löytyy paljon videoita. Tarkoituksena on löytää vartalon omat linjat joita sitten sovelletaan vaatteiden linjoja valitessa.

Kibbe systeemi auttaa myös löytämään oman ”olemuksen”, jos itselleen sopiva tyyli on hukassa. Tarkoituksena on löytää omaan vartaloon ja persoonallisuuteen sopivia vaatteita, jotka näyttävät kantajan päällä tyylikkäiltä ja autenttiselta.

Vierailija
17/17 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suunnittele itsellesi sopiva väripaletti väreistä jotka sopivat yhteen. Muutama neutraali ja muutama ”värikkäämpi” väri. Näistä väreistä on helpompi luoda asukokonaisuuksia.

2. Osta aluksi perusvaatteita, esim valkoinen paita, perus farkut, mustat kengät ja musta laukku jne. Näiden perusvaatteiden pohjalta on helpompi luoda tyylejä, kun niihin voi yhdistää erikoisempia vaatteita.

3. Osta vain sellaisia vaatteita, jotka sopivat vaatteisiin, jotka jo omistat. Toinen vaihtoehto on tilata kokonaisia asukokonaisuuksia.

4. Mieti millaisissa vaatteissa olet saanut eniten kehuja ja osta samankaltaisia.

5. Jos ostaessasi vaatetta epäröit yhtään, älä osta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän