Törkeä rattijuopumus
Ihminen puhalsi 2,3 ja on syyllistynyt muutama vuosi sitten vastaavaan tekoon. Tuleeko ankarampi rangaistus kuin edellisellä kerralla?
Kommentit (22)
^ Onpa perin omituinen käytäntö. Itse jo odotan hänen menettävän auton valtiolle uusimisen vuoksi. Odotettavissa siis on, että tapajuoppo ajelee kohta uudelleen jurrissa, surullista.
3. Mitä sä nyt oikein tahdot sanoa? Tiivistä lyhyeksi ja ytimekkääksi sanomasi. Tekstistäsi saa sen kuvan, että sallit rattijuoppouden.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:31"]
3. Mitä sä nyt oikein tahdot sanoa? Tiivistä lyhyeksi ja ytimekkääksi sanomasi. Tekstistäsi saa sen kuvan, että sallit rattijuoppouden.
[/quote]
Mikälie hullu tai rattijuoppo itsekin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:34"]
[/quote]
Mikälie hullu tai rattijuoppo itsekin.
[/quote] Tekstiä tulee kuin Runebergiltä, mutta ei siitä kukaan ota selvää.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:28"]
^ Onpa perin omituinen käytäntö. Itse jo odotan hänen menettävän auton valtiolle uusimisen vuoksi. Odotettavissa siis on, että tapajuoppo ajelee kohta uudelleen jurrissa, surullista.
[/quote]
Voitaisiinko myös kaahareiden ja rattiinnukahtajien autot antaa valtiolle? He kun aiheuttavat ylivoimaisesti suurimman osan kaikista onnettomuuksista? :) komppaan tuota yhtä kirjoittajaa, hyvin veistelty muuten. Big time samaa mieltä tekopyhyydestä.
[/quote]
Opettele lukemaan.
Kyse on tekopyhyydestä lynkkausketjuissa. Miksi sä et esim halua tuomita jatkuvasti kaahaavia, jotka aiheuttaa suurimman osan kaikista onnettomuuksista? Tai väsyneitä kuskeja? Hehän tahallaan vaarantavat muut autoilijat, pitämättä paussia!?
Koska se on trendikästä?
Naurattaa..
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:44"]
[/quote]
Voitaisiinko myös kaahareiden ja rattiinnukahtajien autot antaa valtiolle? He kun aiheuttavat ylivoimaisesti suurimman osan kaikista onnettomuuksista? :) komppaan tuota yhtä kirjoittajaa, hyvin veistelty muuten. Big time samaa mieltä tekopyhyydestä.
[/quote]
TOi oli HYVÄ!!!1 Just näin!! :D :D :D
[/quote]
[/quote] Eli suomeksi: annetaan rattijuopon ajaa jurrissa vaikka toistuvasti jahka ei ajele toisten ihmisten päälle vai?
*oottelee pitkää lynkkausketjua aiheesta*
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:45"]
[/quote]
Opettele lukemaan.
Kyse on tekopyhyydestä lynkkausketjuissa. Miksi sä et esim halua tuomita jatkuvasti kaahaavia, jotka aiheuttaa suurimman osan kaikista onnettomuuksista? Tai väsyneitä kuskeja? Hehän tahallaan vaarantavat muut autoilijat, pitämättä paussia!?
Koska se on trendikästä?
Naurattaa..
[/quote] Mua ei naurata yhtään. Odotellaanko tässä sitä pahinta eli mahdollista kuolemantuottamusta liikenteessä.
[/quote]
[/quote]
Kun katsotaan millaiset syyt johtavat kuolonkolareihin niin itsetuhoisuus yhdistettynä rattijuoppouteen on ylivoimaisesti suurin syy.
Media repii suuret otsikto muista aiheista mutta nehän eivät analyyttisesti ajatteleviin vaikuta. Sinuun kyllä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote] Eli suomeksi: annetaan rattijuopon ajaa jurrissa vaikka toistuvasti jahka ei ajele toisten ihmisten päälle vai?
[/quote]
Annetaan jatkuvasti ylinopeuksia kaahaavan ajella muita päin?!?!! ;) autot POIS KAAHAREILTAAAAAH!
Olen kanssa samaa mieltä, että kaahareilta kortit ja autot pois. Nehän eniten näitä onnettomuuksia just aiheuttaa. Juopuneet pienenpieni vähemmistö, mutta nehän just nostetaan esiin, koska suurinosa vetää kaaharinopeuksia ja ei haluta siihen omaan ajamiseen puuttua. Bwhaahaa
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
Annetaan jatkuvasti ylinopeuksia kaahaavan ajella muita päin?!?!! ;) autot POIS KAAHAREILTAAAAAH!
[/quote] Bemarit valtiolle.
joo tekopyhä aihe.. nexxxxxxxxxxxxxxt
Mä voin siis lohduttaa kaveria ja silittää hänen päätänsä, että ei tartte huolia, pari kk yhdyskuntapalvelua ja se siitä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:02"]
Mä voin siis lohduttaa kaveria ja silittää hänen päätänsä, että ei tartte huolia, pari kk yhdyskuntapalvelua ja se siitä.
[/quote]
no voithan sä varmaan pahoinpidellä se sairaalakuntoonkin.. sitähän sä oot täällä hakeamassa, sitä lupaa eiks vaan?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:02"]
[/quote]
no voithan sä varmaan pahoinpidellä se sairaalakuntoonkin.. sitähän sä oot täällä hakeamassa, sitä lupaa eiks vaan?
[/quote] Mulla on vahva tunne siitä, että sillä ryyppäämisen määrällä hän pahoinpitelee itse itsensä.
Ajaminen alkoholin vaikutuksen alaisena on eri asia kuin nimitellä ihmisiä. Vain muuten Suomessa tehdään näin. Toki on väärin ja ajattelematonta astua rattiin, jos on muutama olut nautittuna, mutta humalan noustessa päähän moni kaiketi ajattelee, että hyvinhän mä tän hallitsen. (Suurin osa hallitsee ja ei muuten koskaan jää kiinni. Oliko se jossain tutkimus, että n. 80 prosenttia on joskus ajanut ns. ottaneena).
Nyt on niin, että onnettomuuksia tapahtuu. Näille oluennauttijoillekin kuten väsyneille (enemmän onnettomuuksia) ja ylinopeutta ajaville (vielä enemmän onnettomuuksia).
Vain alkoholia nauttineita kirjoituksissa päivitellään. Miksi näin? Miksi et päivittele esimerkiksi niitä, jotka ajavat lähes nukahtamistilassa ja ajavat muiden kaistoille. Miksi et nosta meteliä, kaahareista!? Nytkin kaaharit viimepäivinä olleet otsikoissa ja kuitenkin sitä vaan tyydytään voivottelemaan?
Miksi näin?
Olen itse kyllästynyt tämän aiheen tekopyhyyteen, sillä joka ainut ketju nostattaa sellaisen lynkkausketjun, että tulee kysyneeksi; miksi näin? Miksi esimerkiksi väkivallasta ei nosteta samanlaista haloota? Siis TAHALLISESTA ja TIETOISESTA muiden vahingoittamisesta!?
Sanon syyn: Siksi, koska ketjun aloittajakin (kenties) on väkivaltainen? Kokenut väkivaltaa? Nähnyt väkivaltaa.. Väkivalta on niin NORMAALIA tässä yhteiskunnassa, että se on piilotettu joka puolelle. Lynkataan mieluusti erilaisuutta, tai joskus jonkun mokan tehnyttä.. ulkomaalaisia.. tässä maassa ei saa epäonnistua. Ja siksi suurin osa epäonnistuukin. Tässä maassa ei ole rohkeutta menestyä. EI uskallusta. Pelkkiä aloittajan kaltaisia lynkkasketjuja.. veren maku suussa... lynkataan yhdessä..
Minä en ainakaan siihen suostu. Oli Sirpa Pietikäiset sun muut isoissa otsikoissa, niin näin miten tekopyhää se kommentointi on. Suurin osa kuitenkin on itse oluen nauttinut ja rattiin lähtenyt. Onnettomuuksia tapahtuu, mutta vain murto-osa siitä, mitä tapahtuu muilla tavoin. Jotain suhteellisuutta toivoisi. Mutta kun on lusikalla annettu..