En normaalisti ole kateellinen ihminen
Mutta kieltämättä ärsyttää kun kaveri sai yksiönsä myytyä pyyntihintaan (n. 100 000€) kun meidän täysin rempattu rivarinpätkä (4h+k) ei mene millään ja pyyntihinta on 110 000€. Maksettiin tästä itse v2010 120 000€+rempat päälle. Itse jouduttiin remppaamaankin. Ollaan lapsiperhe ja tuolla kaverilla on ikääkin huomattavasti vähemmän, elää yksin.. Niin joo, olen kateellinen. Oli tehnyt tarjouksen nyt jostain murjusta keskustasta, jonka aikoo remontoida mieleiseksi. Ja itse ei aio siis tehdä muuta kuin päättää materiaalit. Me jouduttiin ja joudutaan tekee kaikki itse.
Kommentit (108)
voi ap :( sijainti on asunnossa se tärkein, se on ainoa asia, mitä et voi muuttaa, kaiken muun voit.
Sijainti määrittää hintatason ja kysynnän tason, siksi sijaintiin kannattaa kiinnittää huomiota jo asuntoa etsittäessä.
Olisitko sinä ostanut kaverisi asunnon jos hän ei olisi saanut sitä kaupattua? Ihan noin ystävän tekona. Ihan sama vastaako omia tarpeita, mutta kyllähän nyt hyvä ystävä niin tekee.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:52"]
Mutta kieltämättä ärsyttää kun kaveri sai yksiönsä myytyä pyyntihintaan (n. 100 000€) kun meidän täysin rempattu rivarinpätkä (4h+k) ei mene millään ja pyyntihinta on 110 000€. Maksettiin tästä itse v2010 120 000€+rempat päälle. Itse jouduttiin remppaamaankin. Ollaan lapsiperhe ja tuolla kaverilla on ikääkin huomattavasti vähemmän, elää yksin.. Niin joo, olen kateellinen. Oli tehnyt tarjouksen nyt jostain murjusta keskustasta, jonka aikoo remontoida mieleiseksi. Ja itse ei aio siis tehdä muuta kuin päättää materiaalit. Me jouduttiin ja joudutaan tekee kaikki itse.
[/quote] iloitse että kaverilla kävi hyvin, ei se oo sulta pois,
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:11"]
OT, Onpa kyllä halpoja asuntoja Rajakylässä :o Ollaan muuttamassa ouluun, oisko toi rajakylä oikeesti NIIIIIN paha. Noilla hinnoilla saatais tosi iso asunto, saatais miehelle työhuonekin.
[/quote]
On se. TOP3-spurgulähiöihin kuuluu Rajakylä. Katsopa Meri-Toppilan asuntojen hintoja, jos Rajakylä kiinnostaa. Voisit vilkaista myös rikostilastot.
Tai mitä turhia tänne kirjoitan. Käy vaikka autolla ajelemassa Rajakylän hoodeilla ja katsele, mitä näkyy. Ymmärrät sitten hinnoittelun ja muutat vähin äänin muualle...
[/quote]
Mun täti asui Rajakylässä rivariasunnossa pitkään, parin vuotta sitten muutti muualle. Vierailin siellä usein enkä kyllä huomannut mitään ihmeellistä ympäristössä. Luulen että alue on mainettaan parempi oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:50"]Käykääs katsomassa millaisia asuntoja siellä Rajakylässä on tarjolla. Veikkaisin tätä apn asunnoksi, mutta koko ei täsmää. :D
http://www.etuovi.com/kohde/697155
Todella hyvällä maulla sisustettu xD
[/quote]
Minusta tämä oli oikeasti parempi kuin joku sikakliseinen Artek kämppä. Ja olen siis tehnyt ihan sisustussuunnitteluakin työkseni. Näissä vahvoissa väreissä on se huono puoli vaan että ovat kovin monelle vieraita.
Oma kotini on värimaailmaltaan mausteinen. Ihailen sellaista kulunutta ja värikästä chile/mexican tyyliä. Huonekalut tummaa puuta, silkkiä, aistillisuutta ja isoja viherkasveja.
Ap:n asenteesta en tykkää :(
[/quote]
Samaa mieltä. Mutta Suomessahan pitää olla valkoista ja valkoista, vuodesta toiseen ollaan jämähdetty siihen samaan valkoiseen. En ymmärrä sen suosiota ollenkaan, enkä värikkään sisustuksen yhteyttä wt:hen. Kaupungin vuokra-asunnothan on aina valkoseinäiset. Minulle tulee siitä halpisvaikutelma, etenkin jos asunto joku kerrostalo tai rivari.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:50"]Käykääs katsomassa millaisia asuntoja siellä Rajakylässä on tarjolla. Veikkaisin tätä apn asunnoksi, mutta koko ei täsmää. :D
http://www.etuovi.com/kohde/697155
Todella hyvällä maulla sisustettu xD
[/quote]
Minusta tämä oli oikeasti parempi kuin joku sikakliseinen Artek kämppä. Ja olen siis tehnyt ihan sisustussuunnitteluakin työkseni. Näissä vahvoissa väreissä on se huono puoli vaan että ovat kovin monelle vieraita.
Oma kotini on värimaailmaltaan mausteinen. Ihailen sellaista kulunutta ja värikästä chile/mexican tyyliä. Huonekalut tummaa puuta, silkkiä, aistillisuutta ja isoja viherkasveja.
Ap:n asenteesta en tykkää :(
[/quote]
Tuo on wt-koti. Sinulla ei taida olla sisustussuunnitteluun MITÄÄN koulutusta.
[/quote]
Ei olekaan, olen kouluttautunut teolliseksi muotoilijaksi ja kalustesuunnittelijaksi ja uskon omaavani kyllä silmää. Mutta se ettet esim. Itse pidä kuin pelkistetystä tai puhtaasta skandinaavityylistä ei tee muista vielä "wt-sisustuksia". Minusta muuten tyyppi joka käyttää wt-sanaa on ylimielinen ja antaa itse kuvan wt-stä koska on jotenkin "brutaali". Hienostuneet ja sivistyneet ihmiset eivät käytä eo. Sanaa vaikka uskoisivatkin luokkaeroihin.
Linkin kämpän sisustuksesta näkee ettei se ole ammattilaisen tekemä. Mutta milloin siitä tuli kiellettyä ja wt-tä? Olen nähnyt paljon karseampiakin taviskämppiä. Ei tulisi itselleni koskaan mieli haukkua toisten koteja ääneen. Mielipide saa asiastaolla muttei sitä tuo kuin valkoroskat esiin ja vielä pelkurimaisesti anomiteetin suojissa.
Mustakin tuo värikäs kämppä linkissä on ihana! En ehkä itse valitsisi pinkkiä/vaaleanpunaista/violettia sävyksi, mutta ehdottomasti herkullisempi kuin valko-harmaa-ruskea Avotakka-koti.
Minä ja mieheni ostimme kerrostalokaksion Tampereen keskusten läheltä, teetimme siihen kunnon remontin ja myimme neljän vuoden jälkeen parinkymmenen tuhannen euron voitolla (remonttikustannukset huomioitu). Myyntiaika taisi olla kaksi viikkoa.
Pienet asunnot muuttovoittokaupunkien keskustoissa liikkuvat nopeasti ja ovat turvallisia sijoituksia. Tämä on niitä lapsettomuuden hyviä puolia. :)