Lapsi sai opiskelupaikan joka on yli 250 km päässä
Kommentit (15)
Sitä selviää onnittelemalla ensin lasta hänen opiskelupaikan saannista. - Semn jälkeen voi vähän pyyhkäsitä silmäkulmaa liikutuksesta ja taputtaa samallaa itseä kevyestä selkään ja onnitella itseään(kin) siitä,että mahdollisesti pian on edessä vaihe, jossa lapsi pääsee kokeilemaan omien siipiensä kantavuutta, lentääkseen kohta pois omast akotipesästä, ellei ole sitä "jo" aiemmin tehnyt. Sitten voi vähän hymyillä ja hyristä tyytyväisyyttään ja katoa vaikka urheiluruutua ja syödä iltapalaa lapsen kanssa yhdessä, ellei jo ennättänyt niin tekemään
Uskovainen mies
Hyvin siitä selviää. Mun lapsi muutti kesken lukion 400 km päähän ja jatkaa samassa kaupungissa nyt yliopistoon.
Meillä jokainen lapsi muutti satojen kilometrien päähän opiskelemaan. Olihan se haikeaa, varsinkin silloin, kun esikoinen lähti opiskeujen perässä maailmalle ja vielä niin huonojen kulkuyhteyksien päähän, että kotona käyminen oli hankalaa. Mutta hyvää se vaan nuorelle tekee, kun näkee muutakin maailmaa, eikä jää kotikylään/kaupunkiin nyhjäämään.
No voi kamalaa, mitenkäs nyt pärjää. Minä muutin 900km:n päähän yliopistoon 19 vuotiaana ja viel oon hengissä ja supervarakas. Äiti kyllä kuoli nelkyt vuotta sitten ,kun olin kolmikymppinen.
Haluaa pois tukahduttavasta lapsuuskodista. Onnea opiskelijalle!!! Kaikki ei ikinä uskalla aikuistua ja seuraus on incelöityminen ja perselöityminen.
Minä muutin 299 km päähän v. 1985 ja tänne jäin. Oli helpotus päädä pois hihheliperheestä.
Nyt varallisuutta on tuplasti se mitä vanhemmilta jää.
Rahalla siitä selviää. Itsellä köyhä tausta, enkä voinut lähteä opiskelemaan stadiin, vaikka pääsin parhaaseen lukioon. Ai niin, näitä totuuksiahan ei saa Suomen maailman tasavertaisimmassa ja onnellisimmassa yhteiskunnassa sanoa. Sori siitä.
250km on hyvinkin lyhyt matka. Noin 3 tuntia autolla. Oma esikoiseni opiskelee Kanadassa. Sinne on "vähän" pidempi matka.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla siitä selviää. Itsellä köyhä tausta, enkä voinut lähteä opiskelemaan stadiin, vaikka pääsin parhaaseen lukioon. Ai niin, näitä totuuksiahan ei saa Suomen maailman tasavertaisimmassa ja onnellisimmassa yhteiskunnassa sanoa. Sori siitä.
Miksi et voinut lähteä?
t. työttömän yh-äidin lapsi, joka muutti maalta stadiin 17-vuotiaana ihan sujuvasti
Puppa 👴🏻