Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan alkoholin juomista. Ettekö te?

Vierailija
13.07.2014 |

Minusta nousuhumala on jopa orgasmia parempi olotila. Ettekö te muut oikeasti rakasta alkoholin juomista ja humalaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, rakastin kymmenisen vuotta alkoholia.

Vinkki: alkoholismin hoitaminen ja sairaudesta kuntoutuminen on vittumaista puuhaa.

Nimim. Minnesota-hoito

Vierailija
22/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:09"]

Ja teidän takia veroja pitää nostaa, kun maksat paukkuu tulevaisuudessa ja tulee muita alkoholista aiheutuvia sairauksia.

[/quote]

Läskien takia pitää myös nostaa verotusta, ylipaino aiheuttaa varmasti enemmän sairauksia/kuluja kun alkoholi kohtuukäyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAkastan! Se on oikeastaan koko sukuni kirous: -rakkaus humalaan. Varsinkin tissuttelu on hauskaa. Nyt kun minulla on lapsia, en enää tissuttele kuin hyvin harvoin. Valitettavasti esimerkiksi vanhempani rakastavat myös tissuttelua, eikä täysin selvää viikkoa, joskus edes päivää heillä  näy nyt kun ovat eläköityneet. Se huolettaa vaikka ymmärrän, että he haluavat tehdä sitä mitä rakastavat-

Vierailija
25/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin rakastan juomista. Mutta rakastan lapsiani vielä enemmän. En siis juo.

Vierailija
26/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:09"]Ja teidän takia veroja pitää nostaa, kun maksat paukkuu tulevaisuudessa ja tulee muita alkoholista aiheutuvia sairauksia. Mut kun se kännääminen on niin ihkua ja avmamma on kauneimmillaan 3,5 promillen humalassa, kuin äänekäs kana. Yök.

Äh, jatkakaa, olette oksettavia luuloissanne.

[/quote] vaikka pidän alkoholin nauttimisesta, olen myös tietoinen sen riskeistä. Koska olen normaali ihminen, ilman sairautta nimeltä alkoholismi, pystyn rajoittamaan juomiseni siten, että kännissä olen ehkä kerran neljännesvuoteen ja viikonloppuosin juon pari, kolme annosta. Maksan myös veroja, lisäksi minulla on sairausvakuutus, josta maksan tietyn määrän vuodessa ja käytän yksityisiä lääkäripalveluita, myös työterveyslääkäri on käytössäni, sinun verorahojasi en ole terveydenhuoltoon käyttänyt, lukuunottamatta äitiysneuvola ja lastenneuvola toimintaa, synnytyskeikkoja, sekä lasteni korvatulehduksista aiheutuneita lääkärikäyntejä kunnallisella lääkärillä. Älä räävi päätäsi, jos et tiedä taustoja. Nyt raamattu pään alle ja nukkumaan :)

Vierailija
27/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njuu, tykkään ihan. Juon kerran viikossa. Tissuttelen hiljakseen 2-4 olutta. Sellainen kiva rentoutumis-hiprakka päällä silloin, ei känniä kuitenkaan eikä koskaan krapulaa. 

Vierailija
28/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sano rakastavani mutta onhan se kivaa. Monet alkoholijuomat ovat tosi hyviä, ja pieni nousuhumala on tosi mukava kokemus. Minulle ei myöskään tule krapulaa, mutta kesätissuttelu kyllä pöhöttää ja väsyttää...

Vierailija
29/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kivaa :)

Muttei liian usein eikä liian kännissä. Joskus on kivaa olla umpikännissä

Vierailija
30/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:16"]Juu, rakastin kymmenisen vuotta alkoholia.

Vinkki: alkoholismin hoitaminen ja sairaudesta kuntoutuminen on vittumaista puuhaa.

Nimim. Minnesota-hoito

[/quote]

Aina joku valon nähnyt juoppo tulee avautumaan. Mene Minnesotaan.

Vierailija
31/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan maistanut alkoholia, mutta teidän viestejä lukiessa heräsi uteliaisuus. Kertokaa joku, miltä se humala tuntuu, siis miksi se on niin kivaa. Mutta onko se krapula kauhea olotila?

Vierailija
33/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ennen, mutta nyt en enää juo kun satunnaisesti muutaman kerran vuodessa  lasin viiniä tai pienen oluen.

Se millä pääsin eroon juomisesta (juuri siitä ns. "hyvänolontunteesta") oli se, että aloin ihan tosissani miettiä miksi juon? Totuus on se, ettei juomiselle ole mitään hyvää syytä.

Olen huomannut että ihmiset jotka lipittelevät usein, juovat ns. syystä kuin syystä. Jos on synttärit tai juhannus tai muu juhlapyhä --> juodaan, jos ollaan todella iloisia tai todella surullisia --> juodaan, jos on hyvä päivä tai siksi kun huono päivä --> juodaan koska töissä on niin rankkaa, juodaan siksi kun ollaan lomalla jne.

Lisäksi moni juo siksi että saa pään nollattua, ja aika usein se "nollauksen tarve" johtuu siitä että elämää ei ns. kestä selvinpäin, mikä johtuu usein siitä että alkoholi vaikeuttaa sitä muuta elämää.

Vähän sama kuin se ettei ihminen kaipaa tupakkaa jos on tottunut elämään ilman sitä, se että "hermostuttaa" ja haluaa röökin, ei tuossa se tupakka itsessään tuo sitä helpotusta vaan se aiheuttaa sen: ihminen itse on altistanut itsensä sille että on nikotiini koukussa ja alkaa "hermostuttaa" jos ei sitä röökiä (=nikotiinia) ole jostain syysä hetkeen saanut... Ja sitten kun vetää henkoset on ah niin ihana olo.

Sama alkoholin kanssa: esim. minua (vaikka en sitä silloin tajunnut) viina masensi, ei niin etten olisi voinut elää "normaalia elämää", vaan siten että alkoholi vei pois "virtaa", veikkaan että johtuu näisä:

-Kun jätin alkoholin olen energisempi, johtunee mm. siitä että yöunet ovat paljon paremmat.

-Kun ei ole kännissä/darrassa on paljon enemmän aikaa tehdä jotain muuta, esim. harrastaa liikuntaa, käydä erilaisissa paikoissa jne. joista saa virtaa. Ja totuus on se, että liikunta saa olon tuntumaan hyvältä, alkoholin käytön takia liikunnan tuoma hyvä fiilis jäi saamatta.

-Kun aikaa on enemmän, saa enemmän aikaan ja se piristää mieltä, ihan esimerkkinä asunto pysyy siistimpänä, näkee sukulaisia useammin (kännissä/darrassa en kehdannut heille mennä kylään) jne.

-Kaikkien em. ansiosta paino tippuu ja kroppa kiinteytyy mikä tuo hyvää fiilistä, vaikka en mikää lihava ole koskaan ollutkaan, mutta kiva näyttää paremmlat mitä ennen. Uskon että viinan käyttö näkyy ihossakin jossain vaiheessa, katsokaapa joskus "vanhoja juoppoja".

-Rahaa jää yllättävän paljon säästöön, eli on varaa tehdä/ostaa paljon kaikkea sellaista mikä ennen jäi väliin kun ei ollut rahaa.

Ja parasta on se VAPAUS mikä tulee siitä, että voi mennä töiden jälken perjantaina kauppaa eikä tarvitse hakea sitä viinipulloa Alkosta. Jos on juhannuksena mökillä, ei tarvitse olla huolissaan riittääkö kaljat koko jussin ajan vai loppuuko kesken. Voi matkustaa Tallinnaan ihan vaan pienelle matkalle pienen matkalaukun kanssa, ilman että pitää olla Super Alkossa lastaamassa lavallista kaljaa ja muuta viinaa autoon. Voi nauttia kauniista päivästä uimarannalla ilman että "terassi houkuttelle", ei tarvitse laskettelulomalla kiirehtiä äkkiä baariin, vaan voi päivän päätteeksi jäädä mökille takkatulen eteen lukemaan.

Parasta on juuri se, ettei enää halua juoda, se ns. viinanhimo on laantunut, ja in saanut paljon enemmän tilalle. Pystyy nauttimaan elämästä koko ajan, ei niin että "elämä on ihan p*skaa siihen saakka kunnes saa sihautettua ensimmäisen juoman auki". Eli elää koko ajan sitä elämää tässä ja nyt, ei elä elämää niin että vaan odottaa sitä seuraavaa hetkeä kun "saa taas juoda".

Vierailija
34/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edellisessä viestissä on ollut alkoholiongelman aste jo.. Harva kai juo tuolla asenteella, tai että odottaa perjantaita koska elämä muuten paskaa...  

Itse otan muutama silloin kun siltä tuntuu, eli kun maistuu. About kerran parissa viikossa, en mitenkään pakonomaisesti.

Vierailija
35/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup, pari lasia viiniä on kyllä kivaa! ja kunnon kännit silloin tällöin.

Viiniä menee normaalisti 1-3 pulloon kuukaudessa ja kännit on kivat pari kertaa vuodessa. Kännillä tarkoitan tässä humalaa, että en lähtis fillaroimaan, mutta voin "parantaa maailmaa" ja ideoida kaikkea hullua. En kuse enkä pasko alleni, en oksentele, en riisu vaatteitani, en riitele, en ehdottele sopimattomia tms. yleensä jutellaan vaan miehen kanssa tyyliin viiteen aamuyöstä. 

Vierailija
36/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:47"]

Minusta nousuhumala on jopa orgasmia parempi olotila. Ettekö te muut oikeasti rakasta alkoholin juomista ja humalaa?

[/quote]

Ei, en tykkää yhtään, vaikka isäni on alkoholisti. Nousuhumala tuntuu lähinnä ällöttävältä, ja hyvin äkkiä alkaa väsyttää. Olen aina selvinpäin kova puhumaan ja huumorintajuinen ym. sosiaalinen, en tarvitse alkoholia mihinkään. Alkoholi myös maistuu erittäin pahalta, aina. Viini maistuu pilaantuneelle marjamehulle, ja kalja maistuu hiivavedeltä.

Minulla ei ole mitään syytä juoda alkoholia, ei yhden ainoaa.

Myöskin krapula on pahinta mitä tiedän, minulla on kova oksentamiskammo, ajatuskin krapulasta puistattaa.

Vierailija
37/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette oo tosissanne... aikuiset (?) lapselliset (?) ihmiset tykkäätte olla humalassa? Miks ihmeessä? Ettekö nauti elämästä, perheen seurasta, auringosta enemmän ilman sumeaa oloa? Vai onko teillä kaikilla mattinykäs-geeni??? Vai onko nää provoja kaikki???

Komppaan totaalisesti 34:ää, en keksi yhtään syytä olla humalassa. Hyvät oluet ja siiderit ja viinit ym. ovat kyllä hyvän makuisia, mut miks ihmeessä annokset on niin älyttömän isoja... en mä jaksa puolta litraa kerralla, enkä halua humalaa, maistelisin mieluummin vaikka kolme-neljä 0,5...1dl annosta eri makuja. Vaadin maistelupäkkejä!!!!

Sama karkeissa, mieluummin setti irtokarkkeja kun joku supermegahypertvmix.

Hups, pitänee soittaa Hartwallille, Olville ym. ja tarjota tuoteideaa....

Vierailija
38/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei numero 36 voi jutella miehensä kanssa aamu viiteen saakka selvinpäin?

Me jutellaan usein miehen kanssa tuntien ajan kaikesta mahdollisesta, ihan ilman viinaa. Samoin parannan maailmaa kaverien, siskon, äidin kanssa usein tuntien ajan, ihan ilman viinaa.

En ymmärrä miksi puhumiseen tarvitsee viinaa, kannattaa joskus nauhoittaa ne puheet ja kuunnella selvinpäin, ja miettiä mikä niissä jutuissa oli sellaisia ettei niitä saanut selvinpäin ulos sanottua.

Vierailija
39/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai minäkin nautin elämästä, perheestä jne mutta jos välillä ihan pari olutta niin sekö tekee minusta lapsellisen ja riippuvaisen? :D

Vierailija
40/55 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:09"]En käytä alkoholia. Elämä on parasta huumetta.

[/quote] Höpöhöpö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme