Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajille kysymys pikanielunäytteestä

Vierailija
13.07.2014 |

Onko liuskamallisessa pikanielunäyteliuskassa ns viivanpaikkaa? Minulta otettiin streptokokki a näyte ja sh katsoi liuskaa pitkään ja sanoi vastauksen olevan heikko positiivinen. Näytti liuskaa myös minulle ja näkyi hyvin hento viiva kuin raskaustestin viivanpaikka. Vai onko noissa viivanpaikkaa? Sanoi että tulos heikko positiiinen ja ab kuuri tuli aloittaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkyy hentoinen viiva, näyte on positiivinen. Viivan voimakkuus ei kerro infektion rajuudesta, vaan siitä, kuinka paljon niitä bakteereita sattuu siihen näyteikkunaan tulemaan. Söisin sinuna sen kuurin. Itse olen angiinaveteraani, en sairaanhoitaja. Mutta näin minulle on kerrottu.

Vierailija
2/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein sh toimi.:) Jos näkyy edes heikko punainen viiva,on tulos positiivinen ja kuuri päälle.

T:Sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kuumetta ei ole, kurkku kipeä ja suussa jotain ihme kirvelyä, en tiedä voiko liittyä angiinaan. Omaan silmääni liuskassa oli ns kirkas viiva mutta en ole sh :)

Vierailija
4/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esitit kyssärin vain sairaanhoitajille? Meidän työpaikassa myös lähihoitajat ottavat pikanielunäytteitä sekä muita päivystysnäytteitä.

Vierailija
7/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps kops*

Ihmettelin äsken että mikä on pikanielu? :)

...joo... univajetta...

Vierailija
8/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki vastata muutkin jotka tietää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän