Kuvaile uimapaikkaasi, yhteisö peukuttaa
Aloitan:
Hiekka-alue, Harju ulottuu rantaan pystysuorasti kuluneena- harjun päältä voisi hypätä veteen.
Harjun madaltuessa veteen työntyy kannas ja pieni saari. Saarta ympäröi matala alue jonka pohja tuon harjun hiekkaa. Vesi on pohjavettä, juomakelpoista!
Alueemme erittäin muuttotappioista, täälläkin hyppytornit ja entinen jäätelökioski muistuttavat lapsiperheiden aikakausista, viime kesänä näin lammella vain yhden kerran ihmisen, syyskuussa marjastajan.
Sanotaan että keskikohdaltaan tässä isohkossa tummassa jääkauden hiekkaan hautautuneen jäänlohkareen synnyttämässä suppalammessa on keskiosissa yli 60 metriä syvää.
Ahvenia täällä paljon, pikimustia ja pieniksi kääpiöityneitä, joku joskus istuttanut. Ehkä pitänyt tässä asuntoa kivikaudella ja halunnut oman ahvenlammen.
Yhtä yksin saa olla nytkin. Kävelenkin monesti tänne täysin alasti metsäpolulla. Nukun alasti, herään alasti ja nakuna vaellan lammelleni, sinkkuelämäni!
Täällä tosin on karhuja (olen varustautunut pillillä jota puhaltelen jo pihalla ja aina välillä kävellesšä tai uidessa). Ei siis voida sanoa että olisin ilman rihmankiertämää vaikka olisikin alasti. Monesti myös kädessäni on muki (esim kahvia).
Lammen vanhaan pukukoppiin olen autolla tuonut vesipulloja ja muuta juotavaa, säilytän siellä myös trangiaa, usein olen täällä koko päivän. Lähellä on kaksi autioitunutta taloa särkyneine ikkunoineen ja villiintyneine pihoineen, toisessa traktori ja ikivanha sellainen ihan miniauto tallissaan siellä voi seikkailla tai kerätä viinimarjoja tai raparperia. Raparperista teen trangialla kiisselin.
Tänään aion onkia muutaman ahvenen ja paistella ne tässä, sinkkulounaana.
Nytkin olen puuta vasten nojallani istumassa alasti, olen vain muutamia vuosia sitten tullut vielä pyydetyksi mallikuviin.
Kerro omasta uimapaikaatasi tai liity seuraan täällä yksinäisestä haamuparatiisissa ( eilen näin roskan jota en heti tunnistanut ja olin heti aivan kauhuissani että joku on tunkeutunut haamujen kansoittamaan maailmaani!)
Voisin tulla vieraakseni!
Minulla on myös uusia perunoita ja
käytän siksi trangiaa että jää jopa tuhansia vuosiksi nuotion paikat näkyviin Hiekkakankailla.
Jos näkyy tummempia laikkuja, yleensä sammaleen alta pilkistää niin siinä voi olla vanha nuotiopaikka sammal saa ravinteita tuhkasta satoja tai tuhansia vuosia. Sellaisissa kohdin voi löytää nuolenkärkiä tai kiviin raapustettuja terveisiä! Tuollaisissa pohjavesilammissa hapeton pohjavesi tulee pintaan ja hapettuu järvimalmiksi eli järviraudaksi, limoniitiksi. Usein olleet tärkeitä paikkoja kivikaudella. Metallien etsinnän kannalta tärkeitä edelleen.
Kaunis luonto mutta Tinderin etsintäsäteellä vain kaksi ihmistä (ja kyllä, olen tavannut molemmat. Kaupalla ilman Tinder-ulot saatuvuutta ja olemme jutelleet kun, maaseudun ja erämaan sinkkuihmisiä). On outoa kun Tinder vaan laajentaa ja laajentaa etsintäaluetta ja ketään ei löydy kun EI OLE ihmisiä.
Tästä ei hyvä heilu, kajosin vääriin juomiin pukukopilla, kuin teininä!