Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisesti helteellä liikuntaa harrastavat: Mitä syötte?

Vierailija
08.07.2021 |

Olen tässä palaamassa liikunnan pariin pitkän sairastelutauon jälkeen. Omaan tyypilliseen 'ohjelmaan' kuuluu n. 3-4 krt viikossa salitreeniä raskailla painoilla plus kehonhuoltona venyttelyä tm, kävelylenkkejä luontopoluilla (n. 5 krt viikossa ehkä, askeleet sijoittuvat 13-17 k välille) ja kaikenlaista satunnaista sälää. Tällä helteellä ruokahalu on kuitenkin ihan kateissa ja syömisestä tulee tukkoinen olo mutta tiedän että ruokahalu voi palata rysäyksellä ja paljon isompana kun elämäntapa muuttuu taas aktiivisemmaksi. En tiedä johtuuko tukkoisuus ruokailun jälkeen liikkumattomuudesta, mutta kiinnostaisi tietää että miten aktiivisesti liikkuvat täällä pitävät huolta energiansaannistaan helteellä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein muuta saa alas kuin sokeripitoista epäterveellistä roskaa. Kunnon ruoan syöminen helteellä ei onnistu, kun tulee kauhea olo. Yksi kikka mikä toimii joten kuten, on syödä pienempiä annoksia vähän useammin.

Paljon menee myös niitä kammottavia energiajuomia. Myös proteiinijuomilla saa paikattua energiantarvetta. Se, että syö kuukauden vähän huonommin ei maailmaa kaada.

Vierailija
2/4 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan kestävyysurheilua ja siinä tarvitsee paljon hiilaria. Talvisin pasta on helppo, mutta kesällä ei niin tee mieli. Mä teen usein pasta/ tai perunasalaattia; hiilareita myös hedelmistä ja marjoista.

Saatan syödä myös salmiakkia, mulla on suolan imeytyminen ongelma ja neste menee herkästi läpi ilman että nesteyttää. Salmiakki auttaa. Jotkuthan vetää sipsejä tai suolakurkkuja.

Proteiini sitten pavuista, savukalasta, raejuustoista, rahkasta. Mä en saa lihaa oikein alas, siitä tulee tönkkö olo.

Mun laji on maantiepyöräily ja treeni helposti 3-5 h, eri vaatimukset kuin sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt normaalisti ruokaympyrän mukaan enkä ole kokenut tukkoista oloa siitä. Eniten oloa paransi, kun lisäsin treenin aikana juotavaan veteen suolaa/elektrolyyttitabletin, pelkkä vesi sai oksettavan olon aikaan.

Vierailija
4/4 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan jotenkin outo, mutta mulla ei helle pienennä ruokahalua pätkääkään... melkein jopa päinvastoin... Eli kaikkea menee ja paljon (liikaa?). Olisikin toisin :( Ja harrastan juu liikuntaa, kevyttä lenkkiä säällä kuin säällä ja sali 2-3 kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi