Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiravero 1000€ vuosi

Vierailija
08.07.2021 |

Mitä sanotte, jos vaikka aluksi tuo summa per koira ja jos koirien määrä ei vähene niin nostetaan lisää?
Taas tänäkin aamuna saanut kuunnella tuota jatkuvaa haukkumista ja ulinaa 3 naapurin 5 rakin toimesta.
Turha kehottaa maalle muuttamista, kun maalla asun ja näihin naapureihn matkaa 300-500 metriä linnuntietä.
...tana kun olisi mukava nauttia kauniista kesäaamusta linnun lauluja kuunnellen, mutta turha luulo, kun naapureiden rakit huutaa kuorossa ja tuovat turvaa omistajilleen, näinhän ne puolustelivat näitä haukkuvia koiriaan kun kovasti pelkäävät että susi tulee ja tappaa.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ne olis hiljaa, jos verot olis maksettu? 🤔

Vierailija
2/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun mielestä ratkaisu olisi että siellä räksyttäisi viiden koiran sijasta neljä?

Mun koirat onneksi osaa pitää turpansa kiinni, lukumäärästä riippumatta. Luulen että naapurit on ihan tyytyväisiä tuohon ratkaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran perseaukisia ovat että luulen että menis hurtat piikitettäviksi.

Vierailija
4/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdy ensin asiaan. Koiraveroa on jo kokeiltu, tuli paljon kalliimmaksi seurata veronmaksua kuin mitä veroista tuli hyötyä joten verosta luovuttiin.

Tuo ehdottamasi kokeilu johtaisi vaan siihen että koiria ulkoilutettaisiin usein vain pimeällä eikä välttämättä vietäisi edes eläinlääkäriin jos siellä tarkistetaan veromerkki. Ja että vahdit vaan tarkistelemaan jokaisen koiran veromerkkiä/jahtaamaan pakoon juoksevia taluttajia/valvomaan yöllä koirantaluttajia? Paljonkohan sekin maksaisi.

Vierailija
5/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Ja kaupungeissa vero saisi olla 2000€/vuosi. Korona-aikaan koiranomistajien määrä on lähtenyt käsistä kun joka ikinen torspo haluaa koiran. Nämä pilaavat sitten vastuullisten omistajien ja hyvin kasvatettujen koirien maineen.

Vierailija
6/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset voimafantasiat sieltä. Sähän voit haaveilla vaikka kymppitonnin koiraverosta, jos se sua tyydyttää. Siitä ei kuitenkaan tule todellisuutta.

Vierailija
7/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä ratkaisu olisi että siellä räksyttäisi viiden koiran sijasta neljä?

Mun koirat onneksi osaa pitää turpansa kiinni, lukumäärästä riippumatta. Luulen että naapurit on ihan tyytyväisiä tuohon ratkaisuun.

Sekin olisi plussaa jos tuo yksi rakki olisi tuo lähimpänä oleva, kun se useimmiten tämän haukkumiskonsertin aloittaa.

Vierailija
8/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan!

Vierailija
9/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset voimafantasiat sieltä. Sähän voit haaveilla vaikka kymppitonnin koiraverosta, jos se sua tyydyttää. Siitä ei kuitenkaan tule todellisuutta.

No jahka tämän ilmastonmuutoksen myötä on autoilijat imetty kuiviin, niin eiköhöhän silloin ole aika siirtyä näihin koiriin jotka aiheuttavat myös ilmastonmuutosta.

Vierailija
10/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama koirahullu spämmää provoilla.

0/5

Vierailija
11/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti koiravero, kuin myös kielletään koirien pitäminen taajama-alueella. Ei koiran paikka ole kerrostalossa paskomassa kaikkien pihateiden varrelle! Ärsyttäviä, äänekkäitä otuksia.

Vierailija
12/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla ovenavauksella voisimme ottaa käyttöön ääliö-veron. Jokainen, joka minä määrittelen ääliöksi, pakotettaisi maksamaan 5000€ vuodessa ääliö-veroa. Ihan vaan sen takia, että nuo ihmiset ovat niin ärsyttäviä minun mielestä.

Vierailija
13/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta nykykakarasta on enemmän haittaa kuin koirista. Eiköhän lätkäistä niillekin vero ja summa nousee koulukiusaamisesta, eläinrääkkäyksestä, muusta väkivaltaisesta käytöksestä, toisten omaisuuden tuhoamisesta jne. Alkaisko se kasvatus vihdoin kiinnostaa?

Vierailija
14/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea. Turhat kakkivat hiilidioksidin tuottajat pois.

Vierailija
15/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät mikä konsertti siellä on kun ette ole kotona?

Vierailija
16/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö haluaa pitää koiria tai muita lemmikkejä, niin ajattelitko, että tällainem vero saataisiin joskus?

Vierailija
17/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja erityisesti heidän omistajansa ovat suuri ongelma. Mitään kunnioitusta toisten kotirauhalle ei ole. Verotus on yksi keino näitä häiriköitä vastaan.

Vierailija
18/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on jo liikaa Suomessa. Kannatan lemmikkiveroa (kissat, koirat) jolla kompensoidaan eläinten hiilijalanjälkeä. Vaaralliset koirarodut on kiellettävä ja lemmikin haluavan tulee käydä "lemmikkikoulu". Sakot niille jotka jättävät koiriensa paskat keräämättä.

Naapurilla on kaksi isoa koiraa kaksiossa, laiskasti näyttäisi niitä ulkoiluttavan. Koirat ylipainoisia punkeroita. Pitäisi olla minimineliöt ettei saisi ottaa isoja koiria pieniin tiloihin. Surettaa naapurin ylipainoiset lemmikit. Eläinrääkkäystähän tuo.

Vierailija
19/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooo, hyvä ajatus!

Kerätyillä verovaroilla rakennettaisiin koirapuistoja, agilityratoja ja sen sellaisia, osoitettaisiin koirille omia uimapaikkoja, lisättäisiin katujen varsille roskiksia ja kakkapussiautomaatteja, joiden tyhjennyksestä ja täytöstä myös huolehdittaisiin.

Koirille voisi vielä lisätä vuosittaisen (no ei ihan joka vuosi) pakollisen eläinlääkäritarkastuksen, rokotteet ja madotukset (onko koiria tapana madottaa säännöllisesti?). Samalla eläinlääkärien taksoihin puututtaisiin ja niitä pienennättäisiin tai niihin tulisi samanmoinen maksukatto kuin ihmistenkin terveyskeskusmaksuissa. Tämä voisi toki koskea kaikkia eläimiä, ei vain koiria.

Voisiko koirakoulusta tehdä myös pakollisen? Koirillekin oppivelvollisuus. Oppisivat kaikki koirat kulkemaan vetämättä ja poukkoilematta tien laidasta laitaan hihnassa, olemaan ulostamatta jalkakäytäville ja olemaan haukkumatta aivan kaikelle. Samalla voisi ammattilaiset vahtia koiran ja omistajansa välistä suhdetta ja tehdä tarvittaessa huoli-ilmoituksen. Samoin koiran kotiolot tarkistettaisiin jos säännöllisesti ei käy ell vastaanotolla tai lintsaa koulutuksesta.

Voisikohan tällainen suurempi valvonta ja rekisteröinti ehkäistä myös pentutehtailijoita ja huonoissa oloissa elävien koirien määrää? Palvelisiko tuollainen lemmikin omistajia ollenkaan, vähentäisikö mahdollisesti koiravihaa ja myrkytettyjä lihapullia? En minä tiedä, ei minulla ole koiraa.

Vierailija
20/107 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perehdy ensin asiaan. Koiraveroa on jo kokeiltu, tuli paljon kalliimmaksi seurata veronmaksua kuin mitä veroista tuli hyötyä joten verosta luovuttiin.

Eipä tarvitse paljon perehtyä kun tyhmempikin huomaa että koiravero oli liian pieni. Kyllä se rupeaa kannattamaan kun tarpeeksi korotetaan.