Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin lapsen saamisen jälkeen

Vierailija
13.07.2014 |

Hei!

Olen unelmoinut ihanista häistä kihlattuni kanssa. Varmaan kahden vuoden sisällä olisi ollut realistista saada rahat kasaan. Nyt kuitenkin on lapsi tuloillaan, mikä on siis iloinen ja ihana asia! Harmittaa vaan, kun nyt tuntuu että ne unelmahäät eivät koskaan toteudu, koska meillä on lapsi, joka pyörii siellä jaloissa. Ja ylipäätään itse naimisiinmeno ei tunnu samalle, koska lapsikin on jo hankittu. Aivan naurettava murhe, tiedetään :D

Olisi kiva kuulla ihmisten unelma häistä, joihin on se lapsikin sekaan sopinut. :) 

P.S. Varmasti lapsen synnyttyä saatan olla vain iloinen, että meidän pienokainen on jakamassa tuota päivää. Nämä nyt on vain tällaisia haihatuksia, kun suunnitelmat meneekin uusiksi :)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:46"]

Olen valitettavasti kanssasi samaa mieltä.

Hääparin jaloissa pyörivät lapset latistavat tunnelmaa, ja saavat minut aina miettimään, että piti ensin "kokeilla" yhteiselämää lapsiin asti ennen kuin pystyttiin "sitoutumaan".

Sorry.

[/quote]

ei latista tunnelmaa. Ei nykyään kukaan mene naimisiin " vastarakastuneena" vaan yhteiseloa on yleensä kokeiltu vuosia ennen häitä.

[/quote]

Ei tässä tarvitse mennä ääripäästä toiseen, eliilman hääparin lapdia tanssittavat häät eivät ole sama kuin että oltaisiin vielä vastarakastuneita.

Totta kai ensin pitää kokeilla, mutta jos(kun?) häät ovat se merkki sitoutumisesta ja haludta viettää loppuelämä yhdessä, on mielestäni luonnollista että tämä päätös tehdään ENNEN jälkikasvun hankkimidta. Lasten teko ei ole osa sitä kokeiluvaihetta vaan osa jatkumoa sen jälkeen (!) kun päätös yhteisestä elämästä on tehty.

Siksi itse tykkään enemmän häistä, joissa juhlaparilla ei ole vielä lapsia.

-5

Vierailija
22/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:53"]

Pari kertaa on tullut nähtyä häät joissa lapset pyörii jaloissa. Eli on annettu esim isovanhemmille mutta lapsi ei ymmärrä miksi ei saa roikkua äidissä koko ajan. Lapsi huutaa, äiti työntää pois ja äksyilee mummolle joka on syytön koko sählinkiin. Pappa ottaa pari kaljaa ja hokee lapselle että mene äidin luo mene mene. Kukaan ei halua hoitaa lasta ja tunnelma on ihan huipussaan!

[/quote]

Joo, tällainen kuva mullakin on mielessä. Ehkä paras ratkaisu on mennä tosiaan maistraatissa naimisiin ja pitää pienet bileet ennen lapsen syntymää. :) Kaikkea kun ei voi aina saada.... :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:46"]

Hääparin jaloissa pyörivät lapset latistavat tunnelmaa, ja saavat minut aina miettimään, että piti ensin "kokeilla" yhteiselämää lapsiin asti ennen kuin pystyttiin "sitoutumaan".

Sorry.

[/quote]

ei latista tunnelmaa. Ei nykyään kukaan mene naimisiin " vastarakastuneena" vaan yhteiseloa on yleensä kokeiltu vuosia ennen häitä.

[/quote]

Ei tässä tarvitse mennä ääripäästä toiseen, eliilman hääparin lapdia tanssittavat häät eivät ole sama kuin että oltaisiin vielä vastarakastuneita.

Totta kai ensin pitää kokeilla, mutta jos(kun?) häät ovat se merkki sitoutumisesta ja haludta viettää loppuelämä yhdessä, on mielestäni luonnollista että tämä päätös tehdään ENNEN jälkikasvun hankkimidta. Lasten teko ei ole osa sitä kokeiluvaihetta vaan osa jatkumoa sen jälkeen (!) kun päätös yhteisestä elämästä on tehty.

-5

[/quote]

Alkuperäisestä viestistä varmaan pystyy rivien välistä lukea, ettei lapsi ollut täysin suunniteltu. Tottakai toivottu ja tervetullut, mutta ei suunniteltu tähän elämän vaiheeseen. Ihanteellista olisi ollut, että naimisissa jo oltaisiin, mutta 24-vuotiaina opiskelijoina ei häihin ole ollut vielä varaa :)

ap

Vierailija
24/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset oli häissä tärkeänä osana perhettämme. Silloin ikää 1,5v ja 3 vuotta. Etenkin nuorempi oli jomman kumman sylissä vähän väliä ja melkein kaikissa kuvissa joissa on hääpari on myös lapset. Välillä isovanhemmat ym.hoitivat heitä, mutta suurimmaksi osaksi olivat meidän kanssamme. Häätanssiinkin haettiin lopuksi lapset mukaan tanssimaan. Olivat tärkeä osa juhlaamme!

Vierailija
25/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:00"]

Pari kertaa on tullut nähtyä häät joissa lapset pyörii jaloissa. Eli on annettu esim isovanhemmille mutta lapsi ei ymmärrä miksi ei saa roikkua äidissä koko ajan. Lapsi huutaa, äiti työntää pois ja äksyilee mummolle joka on syytön koko sählinkiin. Pappa ottaa pari kaljaa ja hokee lapselle että mene äidin luo mene mene. Kukaan ei halua hoitaa lasta ja tunnelma on ihan huipussaan!

[/quote]

Joo, tällainen kuva mullakin on mielessä. Ehkä paras ratkaisu on mennä tosiaan maistraatissa naimisiin ja pitää pienet bileet ennen lapsen syntymää. :) Kaikkea kun ei voi aina saada.... :(

ap

[/quote]

ei ne noin mene, älä nyt ihmeessä jätä juhlia väliin noiden typerien pelottelujen takia! Meillekkin sattui vahinko jonka jälkeen päätimme että molemmat sitoutuu toisiinsa, mentiin kihloihin raskaana ja naimisiin myöhemmin, olimme suunnitelleet että loput lapset tehdään vasta häiden jälkeen.

Meidän häissä lapsi viihtyi siskoni kanssa ja kukaan ei edes olisi tajunnut että se on meidän lapsi jolleivat olisi tienneet. Jos nyt näin käy että lapsi haluaa syliin, niin miksi ihmeessä äiti on tyrkkinyt pois, itse olisin ottanut syliin, siinä ei ole mitään pahaa, kirkossa tyttö oli kaason sylissä vierelläni ja rusina aski varuilla mukana. Olen myös ollut lapsettomissa juhlissa joissa hääparin poika oli kirkossa, ja meni hoitoon sieltä kun aikuisten juhlat alkoivat.

Mikän pakko ei ole tyytyä maistraattiin jos kunnon hääjuhlat haluaa, kaikki noi jotka laittaa noita typeriä kommentejaan on niin tekopyhiä ja varmaan väittävät menneensä naimsiin neitsyinä valkoisessa mekossaan.

Vaihtoehtonaon myös ristiäisten ja häiden yhdistäminen, yksi tuttuni järjesti esikoisensa ristiäiset kirkossa ja vieraiden yllätykseski he menivät samalla naimisiin. Ei ole tämäkään tavatonta, mutta teidän sitoutumisen ajankohdalla ei ole mitään syytä hävetä vaan olette ansannaitteet juhlat aivan yhtä paljon kuin lapseton!!!!

Vierailija
26/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oikein ihanat ja onnistuneet häät,  kun oma lapsi 1,5v. Oli sovittu hoitaja, jonka pöydässä söi ja joka lähti lapsen kansaa kotiin nukkumaan illalla. Muuten lapsi leikki niin meidän kuin serkkujensa ja muiden sukulaisten kanssa. 

Vierailija
27/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää

Kaverimme taas pitivät häät, kun vauva oli reilu puolivuotias. Vauva oli hoitajan kanssa kotona koko juhlapäivän seuraavaan aamuun asti. Toimi hyvin näinkin. Itse en olisi jaksanut vauvan ollessa noin pieni, eikä olisi onnistunutkaan, kun vauva ei huolinut pulloa. Suurin neuvoni siis on, että keskity nyt vauvaasi, tutustukaa häneen rauhassa ja alkaakaa suunnitella häitä, kun elämä vauvan kanssa tasaantuu ja tiedätte, minkälaiset häät haluatte sellaisen vauvan kanssa komihenkisenä perheenä. Se voi olla jotain aivan muuta, kuin nyt osaat kuvitellakaan!

Vierailija
28/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta teet itse niin kuin haluat. Jos haluat suuret häät, pidät ne siitä huolimatta, että teillä on se lapsi. Hyvällä järjestelyllä mikä vaan onnistuu eikä itsetuntosi saa olla niin heikko, että epäröit joidenkin eristä mielipiteestä.

Minä kuulun niihin, jotka eivät henkilökohtaisesti ymmärrä häiden tärkeyttä perheellisten kesken tai vaikkapa uusintakierroksella olijoille. Tunsin rehellisesti myötähäpeää, kun ystäväni isä saattoi tyttärensä toistamiseen alttarille ja kouluikäiset lapset seisoivat siinä vieressä todistamassa äitinsä prisessapäivää.

Minulle avioituminen ei ole sama asia kuin prinsessaleikki. Avioitumisessa oli minulle kyseessä suhteemme virallistaminen. Periaatteessa olisin voinut olla raskaana avioitumishetkellämme, koska olimme päättäneet ensin, että lapsia saa tulla ja sopineet sitten vasta avioitumisestamme, mutta en olekaan koskaan haaveillut mistään prinsessahäistä ja isoista juhlista. Bileet olisivat olleet kivat, mutta emme sitten niitäkään järkänneet taloudellisista syistä.

Mutta kyse on minun mielipiteestäni ja minun nolostumisestani eikä tämä ole mikään universaali totuus, jonka mukaan sinun, ap, olisi nyt toimittava. Olet täysin oikeutettu toisenlaiseen ajatusmaailmaan. Jos sinulle isot hääjuhlat ovat tärkeitä, niin sitten sinä järjestät sellaiset eikä sillä lapsella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Korostan vielä, etten ole mitään isoja hääjuhlia vastaan, vaikka en itse sellaisia halunnutkaan. Koen vain, että se avioituminen on tässä pääpointti eikä se, että saa koko suvun edessä leikkiä prinsessaa. Prinsessaleikit ovat vähän menneen talven lumia, kun se perhe on jo perustettu ja suhde joka tapauksessa loppuiän kestävä, vaikka ei avioiduttaisikaan. Meille se avioituminen oli osoitus siitä, että meistä tulee nyt perhe, toisille se ei kai merkitse muuta kuin kivoja juhlia. Faktahan on, että olette jo perhe, kun teillä on yhdessä lapsia ja virallisesti toisiinne sitoutuneet loppuiäksenne, vaikka kuinka ette avioituisi. Ehkä siitä tulee väkisinkin mieleen, että pariskunta ei olisi koskaan ilman näitä lapsia avioitunut, mutta nyt on vähän pakko, jotta saadaan yhteinen sukunimi.

Edelleenkin, vain minun mielipiteitäni, ja sinä olet oikeutettu täysin toisenlasiiin mielipiteisiin.

Vierailija
29/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:46"]

Sorry.

[/quote]

[/quote]

-5

[/quote]

Näissä häissä minulle tulee väkisinkin mieleen, että montako lasta tulee ennen eroa. Kyllä ne lapset vasta kertovat kuinka se pari toimii ja pystyy toistensa kanssa elämään. Turha vähätellä lapsen tulon merkitystä koko ihmisen maailmankuvaan ja luonteeseen.

Vierailija
30/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte tietenkin lapsettomat häät!!! Kaikilla hauskempaa ;) ;) Ja oma lapsi on niin pieni, että ei ymmärrä mistä jää paitsi...saatte itsekin nauttia päivästänne. Ja mitä siitä vaikka lapsi on jo! Ei se muuta sitä asiaa miksikään, että haluatte ja menette naimisiin ja pidätte ne unelmasi juhlat! :) Onnea! 

Vierailija
31/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heh...tää oli hyvä..näen sieluni silmin tuon papan! :)

Vierailija
32/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häät ovat tärkeät? Mauttomat juhlat vain.

Vierailija
33/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:31"]

Ilman muuta teet itse niin kuin haluat. Jos haluat suuret häät, pidät ne siitä huolimatta, että teillä on se lapsi. Hyvällä järjestelyllä mikä vaan onnistuu eikä itsetuntosi saa olla niin heikko, että epäröit joidenkin eristä mielipiteestä.

Minä kuulun niihin, jotka eivät henkilökohtaisesti ymmärrä häiden tärkeyttä perheellisten kesken tai vaikkapa uusintakierroksella olijoille. Tunsin rehellisesti myötähäpeää, kun ystäväni isä saattoi tyttärensä toistamiseen alttarille ja kouluikäiset lapset seisoivat siinä vieressä todistamassa äitinsä prisessapäivää.

Minulle avioituminen ei ole sama asia kuin prinsessaleikki. Avioitumisessa oli minulle kyseessä suhteemme virallistaminen. Periaatteessa olisin voinut olla raskaana avioitumishetkellämme, koska olimme päättäneet ensin, että lapsia saa tulla ja sopineet sitten vasta avioitumisestamme, mutta en olekaan koskaan haaveillut mistään prinsessahäistä ja isoista juhlista. Bileet olisivat olleet kivat, mutta emme sitten niitäkään järkänneet taloudellisista syistä.

Mutta kyse on minun mielipiteestäni ja minun nolostumisestani eikä tämä ole mikään universaali totuus, jonka mukaan sinun, ap, olisi nyt toimittava. Olet täysin oikeutettu toisenlaiseen ajatusmaailmaan. Jos sinulle isot hääjuhlat ovat tärkeitä, niin sitten sinä järjestät sellaiset eikä sillä lapsella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Korostan vielä, etten ole mitään isoja hääjuhlia vastaan, vaikka en itse sellaisia halunnutkaan. Koen vain, että se avioituminen on tässä pääpointti eikä se, että saa koko suvun edessä leikkiä prinsessaa. Prinsessaleikit ovat vähän menneen talven lumia, kun se perhe on jo perustettu ja suhde joka tapauksessa loppuiän kestävä, vaikka ei avioiduttaisikaan. Meille se avioituminen oli osoitus siitä, että meistä tulee nyt perhe, toisille se ei kai merkitse muuta kuin kivoja juhlia. Faktahan on, että olette jo perhe, kun teillä on yhdessä lapsia ja virallisesti toisiinne sitoutuneet loppuiäksenne, vaikka kuinka ette avioituisi. Ehkä siitä tulee väkisinkin mieleen, että pariskunta ei olisi koskaan ilman näitä lapsia avioitunut, mutta nyt on vähän pakko, jotta saadaan yhteinen sukunimi.

Edelleenkin, vain minun mielipiteitäni, ja sinä olet oikeutettu täysin toisenlasiiin mielipiteisiin.

[/quote]

Tismalleen samaa mieltä! Mulle tulee väkisinkin mieleen pakkoavioliitto jos morsian on raskaana.

Vierailija
34/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja mielipiteistänne! :) Eiköhän ne häät järjesty ajallaan ja tavallaan. Tässä nyt tulee mieleen kaikenlaisia asioita, onhan tämä suuri elämänmuutos. Kaipa siinä on juuri vähän sekin, etten halua ihmisten kuvittelevan ettemme mene naimisiin rakkaudesta vaan "pakosta". 

Mutta minäpä keskityn nyt siihen vauvan tuloon ja kaikkeen ihanaan, mikä siihen liittyy! :) 

ap

Vierailija
35/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tuu mieleen että se on pakko liitto jia on jo lapsi tai raskaana, aika harvat kuitenkaan raskaudesta huolimatra menee naimisiin, aika usein sitä jatketaan elämää erikseen näissä tapauksissa ja äidistä tulee yh. Tai sitten jatketaan suhdetta, mutta edelleen sillä tasolla että on helppo erota.  ja sitten on niitä jotka ei koe avioliittoa tärkeäksi ja jättää sen kokonaan väliin, mutta jatkaa perheen kasvatusta.

Meillä asia oli selvä, tulin raskaaksi, jolloin tuli ajankohtaiseksi miettiä suhteen vakavuutta ja sitä kuinka sitoutuneita ollaan, molemmat halusivat olla ikusesti yhdessä joten häitä juhlittiin kun lapsi oli kasvanut siihen ikään että olin lopettanut imettämisen ja raaskin jättää hoitoon.

Vierailija
36/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pulla on jo uunissa, niin voit ikävä kyllä unohtaa ne unelmahääsi. Ei mikään pilaa häätunnelmaa niin, kuin se, että hääparilla on jo lapsia. Turha sitä siinä vaiheessa on kiskoa päällensä mitään valkoista kolttua, joka viestii neitseydestä ja puhtaudesta.

Neuvoisin ihan suosiolla tunnustamaan tosiasiat ja menemään maistraatissa naimisiin. Mieti nyt miten noloa on mennä jonnekin sossuun tentattavaksi, että onko mahdollista että lapsen isä on joku muu kuin tämä ehdolla oleva!? En pysty ymmärtämään miten ihmiset alentuvat tuollaiseen nöyryytykseen, kun asia on niin helposti järjestettävissä kuntoon juridisella sopimuksella, joka avioliitto on.

Vierailija
37/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi hankitte lapsen ennen häitä?

Vierailija
38/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:02"]

Alkuperäisestä viestistä varmaan pystyy rivien välistä lukea, ettei lapsi ollut täysin suunniteltu. Tottakai toivottu ja tervetullut, mutta ei suunniteltu tähän elämän vaiheeseen. Ihanteellista olisi ollut, että naimisissa jo oltaisiin, mutta 24-vuotiaina opiskelijoina ei häihin ole ollut vielä varaa :)

ap

[/quote]

Voi näitä keskenkasvuisia bilettäjiä! Maistraatissa käyminen ei maksa mitään, pienimuotoiset kahvituksetkin järjestää melkein ilmaiseksi. Tarkoitat varmaan, että opiskelijoina teillä ei ole varaa niihin tolkuttomiin ökyhäihin, joista olet unelmoinut television hääohjelmien aivottomana uhrina?

Vierailija
39/39 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan monien mustavalkoisten vastausten lomaan, että myöhään kumppaninsa tavanneilla ei välttämättä ole riskinottokykyä valita häitä ennen lapsia. Biologisista syistä lapset on tehtävä ajallaan, jolloin häät eivät ole ensimmäinen prioriteetti, jos rakkautta haluaa aidosti juhlia suuremmalla porukalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä