Olenko pikkumainen? (Anopista asiaa)
Olen sairastanut nuorempana sairaalahoitoa vaativan anoreksian. Nyt olen raskaana ja painonnousu on ollut minulle hyvin ongelmallista - en pidä paisuvasta vatsastani, vaikka ymmärrän, että se on luonnollista. Olen pyrkinyt minimoimaan pahaa mieltäni esimerkiksi sillä, etten ota itsestäni valokuvia.
Viimeksi kun olimme anoppilassa käymässä, anoppi olisi halunnut ottaa kuvan minusta ja pyöristyneestä vatsastani. Sanoin, ihan kohteliaasti, etten halua kuviin. Anoppi loukkaantui ja sanoi, että yritän törkeästi omia vauvan. Hän yritti vedota "mummon oikeuteen" ja kun en vieläkään kuvattavaksi suostunut, hän sanoi ottavansa kuvan sitten salaa ja näyttävänsä sen kaikille. Sanoi myös, että olen pinnallinen ja pikkumainen.
Pahoitin mieleni ja uudet reissut anoppilaan ennen vauvan syntymää eivät houkuta. Olenko minä todella pikkumainen vai menikö anoppi liian pitkälle?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on ollut huolissaan siitä, olenko hoidon piirissä. No, olen. Toisekseen, painoni on noussut aivan tasaisesti ja varmasti tulee myös nousemaan. En panttaa ruokaa enkä myöskään laihduta, tietenkään. Pääni on vaan sellainen, ettei se pysy kehon muutosten perässä. Teen siis sen, minkä voin - vältän vaakaa, peilejä ja valokuvia. Pääasia tietysti on se, että vauva voi ja kasvaa hyvin.
Anoppi ei siis suoraan pyytänyt kuvaa vatsastani. Hän halusi kuvan minusta ja miehestäni, että jäisi kiva muisto, jossa myös raskausvatsa näkyy.
Ap
No olit todellakin pikkumainen. Anoppi olisi halunnut kuvan teidän koko perheestä, ei vaan sinusta. Todellisuudessa poikansa ja tuleva lapsenlapsi ovat anopille ne rakkaimmat, et sinä lumihiutale
Ei ole mikään pakko poseerata anopille, jos ei halua. AP kieltäytyi ensin kohteliaasti, mutta röyhkeä anoppi otti itseensä, kun miniä ei toteuttanut anopin toivetta. Tällaisista pikkuasioista se oman lapsen perheen manipulointi alkaa.
Nyt kannattaisi vaan lietsoa sitä anopin intoa! Olisi takuuvarma hoitaja tulevaisuudessa, eikä tarvitsisi sitten palstalla valittaa kun mummo ei hoida lapsenlastaan.
Ei ollut pikkumaista, ei kuvista kieltäytymiseen edes tarvitse syytä ja sinulla oli hyvä syy. Mitä miehesi sanoi? Jos kyseessä ajattelemattomuus anopin puolelta, mies voisi hoitaa tilanteen, jottei jää turhia negatiivisia fiiliksiä ja voisitte käydä hyvillä mielin jatkossakin. Jos taas anoppi "vain on sellainen", en itse menisi enää ennen vauvan syntymää hakemaan pahaa mieltä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut pikkumaista, ei kuvista kieltäytymiseen edes tarvitse syytä ja sinulla oli hyvä syy. Mitä miehesi sanoi? Jos kyseessä ajattelemattomuus anopin puolelta, mies voisi hoitaa tilanteen, jottei jää turhia negatiivisia fiiliksiä ja voisitte käydä hyvillä mielin jatkossakin. Jos taas anoppi "vain on sellainen", en itse menisi enää ennen vauvan syntymää hakemaan pahaa mieltä kaikille.
Eikä vauvan syntymän jälkeenkään ole pakko olla läheisissä väleissä, jos epäasiallinen käytös jatkuu.
No olit todellakin pikkumainen. Anoppi olisi halunnut kuvan teidän koko perheestä, ei vaan sinusta. Todellisuudessa poikansa ja tuleva lapsenlapsi ovat anopille ne rakkaimmat, et sinä lumihiutale