Vuokramökillä omituisia yhteensattumia
Ollaan vuokramökillä Keski-Suomessa ja tuntuu, että päivä päivältä tulee vain enemmän asioita, joita en osaa selittää. Ensimmäisenä yönä näin unta talosta, jonka toisen kerroksen verhottomassa ikkunassa oli kasvoton hahmo. Seuraavana päivänä haimme liiteristä saunan takaa puita ja näin samanlaisen talon sadan metrin päässä metsässä.
Toisena yönä nukuin paremmin, mutta hikoilin koko yön, vaikka yöllä lämpötila mökissä oli alle 20c. Lapsi putosi sängystä aamuyöllä, seuraavana päivänä huomasin, että huoneen kello on pysähtynyt 16 vaille 4 kohdalle.
Ja muutenkin koko ajan sellainen outo tunnelma.. Jotenkin seesteinen, mutta painostava. Mitään outoja ääniä ei oo, mutta olo on varautunut, ei pelokas tai ahdistunut vaan lähinnä sellainen odottava. Äh, en osaa selittää.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 08:44"]
Noh ap, miten kävi?!!
[/quote]
Ap ei pysty enää vastaamaan. Tuonpuoleinen on ottanut omansa.
Ei ole sama mökki. Eikä mitään kummallisuuksia tapahtunut enää viime yönä tai tänäänkään...
ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 07:46"]
Ikkunalasista katsovat kasvot. Häivähdys menneisyydestä. Ikkuna kuin peili jonka kautta astutaan tutkimattomaan. Tai tullaan sieltä tänne.
[/quote]
Justiinsa, minun ikkunasta tirkistelijäni oli poika läheisestä lastenkodista.
Tuo mökki on joku hometalo ja siitä johtuvat ap:n oudot tuntemukset.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 07:46"]
Ikkunalasista katsovat kasvot. Häivähdys menneisyydestä. Ikkuna kuin peili jonka kautta astutaan tutkimattomaan. Tai tullaan sieltä tänne.
[/quote]
Justiinsa, minun ikkunasta tirkistelijäni oli poika läheisestä lastenkodista.
Tuo mökki on joku hometalo ja siitä johtuvat ap:n oudot tuntemukset.
[/quote]
Jatkan vielä, että viereisen huoneen asukas melkein saikin tirkistelijän kämppäänsä, kun tyyppi yritti könytä ikkunasta sisälle. Pahaksi onneksi asukkaan aviomies oli käymässä ja heräsi kolinaan. Meillä kaikilla olisi ollut yhteinen "tulevaisuus" poliisiasemalla, jos tyyppi olisi saatu kiinni.
Me yövyttiin viime kesänä eräässä maatilamatkailupaikassa, sellaisessa vanhassa pappilassa. Mentiin myöhään illalla ja lähdettiin todella aikaisin aamulla, koska en kestänyt enää sitä "tunnelmaa" siellä.
Koko yön näin todella elävää ja ahdistavaa unta, jossa pieni tyttö halusi kertoa minulle että hänet on haudattu pihamaalle joskus kauan kauan sitten. Näytti minulle myös suurta kirjaa, ilmeisesti jokin kirkonkirja jossa hänen nimensä. Kun heräsin yöllä jonkin, näin miten käsilaukkuni leijaili huoneessa! Samoin kun aamulla herättiin,hyllyköstä oli kaikki kirjat pudonneet lattialle ja kaapin ovi oli auki. Huoneen ovi oli säpissä sisäpuolelta, joten kukaan ei siellä käynyt. En pelkää kummituksia tai yliluonnollisia asioita, mutta tuolla oli niin ahdistava tunnelma ja ilmapiiri, että herätin lapset aamulla puoli kuusi ja lähdimme pois.
Lapsi putosi sängystä. Kello pysähtyi. Aloittaja luuli nähneensä edellisenä unta jostakin, mitä näki. Onpa ihmeellistä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:45"]
Ollaan vuokramökillä Keski-Suomessa ja tuntuu, että päivä päivältä tulee vain enemmän asioita, joita en osaa selittää. Ensimmäisenä yönä näin unta talosta, jonka toisen kerroksen verhottomassa ikkunassa oli kasvoton hahmo. Seuraavana päivänä haimme liiteristä saunan takaa puita ja näin samanlaisen talon sadan metrin päässä metsässä.
Toisena yönä nukuin paremmin, mutta hikoilin koko yön, vaikka yöllä lämpötila mökissä oli alle 20c. Lapsi putosi sängystä aamuyöllä, seuraavana päivänä huomasin, että huoneen kello on pysähtynyt 16 vaille 4 kohdalle.
Ja muutenkin koko ajan sellainen outo tunnelma.. Jotenkin seesteinen, mutta painostava. Mitään outoja ääniä ei oo, mutta olo on varautunut, ei pelokas tai ahdistunut vaan lähinnä sellainen odottava. Äh, en osaa selittää.
[/quote]
Huoh....
Ongelmasi ovat vain ja ainoastaan korviesi välissä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:57"]Me yövyttiin viime kesänä eräässä maatilamatkailupaikassa, sellaisessa vanhassa pappilassa. Mentiin myöhään illalla ja lähdettiin todella aikaisin aamulla, koska en kestänyt enää sitä "tunnelmaa" siellä.
Koko yön näin todella elävää ja ahdistavaa unta, jossa pieni tyttö halusi kertoa minulle että hänet on haudattu pihamaalle joskus kauan kauan sitten. Näytti minulle myös suurta kirjaa, ilmeisesti jokin kirkonkirja jossa hänen nimensä. Kun heräsin yöllä jonkin, näin miten käsilaukkuni leijaili huoneessa! Samoin kun aamulla herättiin,hyllyköstä oli kaikki kirjat pudonneet lattialle ja kaapin ovi oli auki. Huoneen ovi oli säpissä sisäpuolelta, joten kukaan ei siellä käynyt. En pelkää kummituksia tai yliluonnollisia asioita, mutta tuolla oli niin ahdistava tunnelma ja ilmapiiri, että herätin lapset aamulla puoli kuusi ja lähdimme pois.
[/quote]
Oisit ilmoittanu paikan pitäjille tuosta.
15: kerro pois, minua ainakin kiinnostaa. Ja tiesinhän minä, että osa av-mammoista laittaa lekkeriksi tällaisen aiheen kanssa. Silti aloitin.. Yritin jo kaivella hakukoneestakin :)
Ja eikö kelleen muulle oo osunu mitään outoa kohalle vanhoissa rakennuksissa?
ap
Mäkin yövyin kerran eräässä vanhassa talossa, ja koko yön näin vain ihmeellistä unta ihmisistä jotka vaelsivat jossain kirkon penkkirivistössä tms. ja muinakin öinä jotain ahdistavia unia. Talo oli todella vanha, ja se oli kyllä sisältäkin jäänyt vuosikymmenien taakse. You know, keltaiset seinät, lautalattiat, vanhoja hääkuvia seinillä, ei tavallaan mikään kielinyt että elettiin 2000-lukua.
Siis jossain vaiheessa siinä unessa tajusin että ne vaeltajat ovat kuolleita, ja niitä vaan lappoi ohitseni.
Normaalistikin näen kummitus- ja ufo-unia jatkuvasti, ja unihalvauksia olen myös kokenut, mutta tuossa talossa viettämäni yöt jäivät jotenkin mieleen outoina ja ahdistavina.
Toisaalta asuintontillanikin on toinen rakennus jossa jostain kumman syystä pelottaa öisin, vaikka siis normaalisti asun siinä vieressä yksin eikä hirvitä yhtään.
Mutta ehkä sen tekevät vain useammat ovet ja lievä kaikuminen jota isommassa tilassa ilman kalusteita nyt on.
On. Mummin rivitalossa napsui oudosti. Pitkän ajan jälkeen selvisi, että napsuminen aiheutui rakenteista. Talossa ei kummitellut.
Kyllä me kaikki olimme ihmeissämme.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:06"]
15: kerro pois, minua ainakin kiinnostaa. Ja tiesinhän minä, että osa av-mammoista laittaa lekkeriksi tällaisen aiheen kanssa. Silti aloitin.. Yritin jo kaivella hakukoneestakin :)
ap
[/quote]
On sattunut todella outoja. Kerran putoili hopealusikoita kädestä, kerran löytyi talon portailta kuollut paarma ja kerran löysin 5v aikaisemmin kadonneen pullonavaajan. Nämä ovat selkeästi merkkejä jostain!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:06"]
ap
[/quote]
On sattunut todella outoja. Kerran putoili hopealusikoita kädestä, kerran löytyi talon portailta kuollut paarma ja kerran löysin 5v aikaisemmin kadonneen pullonavaajan. Nämä ovat selkeästi merkkejä jostain!
[/quote]
Ahhahhhaha! :D
Millainen kello se pysähtynyt oli? Meillä ei ole koskaan ollut vuokramökissä kelloa :-(
Minäkään en ymmärrä miten nämä olisivat yhteensattumia. Yhteensattumissa asiat liittyvät toisiinsa. Nämä ovat yksittäisiä tapahtumia.