Koiraihmiset auttakaa: 4kk pentuni söi kalanpään
Pitääkö mennä eläinlääkärille? Voiko se tukkia suolen tai jotain muuta vakavaa? Kyseessä oli siis ilmeisesti hauen pää, jonka koirani löysi rannalta. En saanut sitä siltä mitenkään pois suusta. En tiedä, kuinka kokonaisena se sen nielaisi.
Kommentit (5)
Huhhuh, olen kyllä ollut tosi huolissaan. Kun jotenkin tuntuu, että aikuinen koira kyllä osaa itsekin valita, mitä syö, mutta pentua pitäisi hoitajan suojella.
Kyllä mä hiukan stressaisin. Iso aikuinen koira eri juttu, mutta pentu.. Siinä hauen leuassa on kuitenkin melkoisen terävät hampaatkin mukana.
Sinuna kävisin varmaankin näyttämässä lääkärillä tai ainakin soittaisin että mitä suosittelevat. Lääkäri tuntee kyllä ihan käsikopelollakin jonkin verran, varsinkin jos joku iso osa on jäänyt suoleen.
Mutta soita ja kysy.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:04"]
Huhhuh, olen kyllä ollut tosi huolissaan. Kun jotenkin tuntuu, että aikuinen koira kyllä osaa itsekin valita, mitä syö, mutta pentua pitäisi hoitajan suojella.
[/quote]
Korjaan samantien tuon harhan, ei aikuinenkaan koira tiedä mitä voi ja mitä ei voi syödä. Tiedän aikuisia koiria kuolleen koska söivät myrkyllisiä käpyjä, voivat syödä käpyjä ja kuolla. Tiedän koiran joka kuoli koska oli syönyt oman lelunsa. Joten älä luota tuohon, siksi pitää opettaa ettei koira saa syödä mitään lenkillä ja tarkkailla koiran syömisiä ja ulostusta jatkuvasti.
Jos syö, juo ja kakkaa normaalisti, ei mitään hätää. Jos alkaa oksentelemaan ja menee apaattiseksi niin sitten pikaisesti lääkäriin.
Ei mitään huolta. Tuontapaista ravintoa koira luonnossakin söisi. Don't panic.