ketipinorii 15vuotiaalle
olen 15v, mulle määrättiin ketipinoorii mitä haittavaikutuksia teillä on ollu?
Kommentit (13)
Ketipinorista on täällä useampi ketju. Joten käytä tota hakua.
Älä koske siihen ellet varmasti tarvitse. Sitä määrätään nykyään ihan rutiiniluontoisesti hoitamaan ahdistusta yms. tiloja, joihin sopisi paremmin pieni määrä rauhoittavaa. Ketipinorin pitkäaikaisella käytöllä on todettu olevan pysyvää vaikutusta aivoihin ja unensaamiseen.
Olen itsekin sairastanut masennusta ja oppinut viimeisen parin vuoden aikana että Ketipinoria tarjotaan toiseksi lääkkeeksi masennuslääkkeen rinnalle melkein kaikille vähänkään pidempään sairastaneille tai joskus ihan muuten vaan.
Jos olet psykoottinen ja lääke on määrätty siihen, se on varmasti tarpeen. Psykoottisuuteen annokset ovat sitten paljon isommat. Kuinka suuri on annoksesi?
Seuraava päivä ihan zombina. Tätä "lääkettä" ei terve mies/nainen suuhunsa pistä. Huonoin unilääke, mitä on tullut kokeiltua. Suosittelen Sirdalud nimistä lääkettä, vaikka onkin virallisesti lihasrelaksantti.
Ketipinor on sitäpaitsi psykoosilääke (neurolepti) varsinaiselta käyttötarkoitukseltaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:29"]Seuraava päivä ihan zombina. Tätä "lääkettä" ei terve mies/nainen suuhunsa pistä. Huonoin unilääke, mitä on tullut kokeiltua. Suosittelen Sirdalud nimistä lääkettä, vaikka onkin virallisesti lihasrelaksantti.
Ketipinor on sitäpaitsi psykoosilääke (neurolepti) varsinaiselta käyttötarkoitukseltaan.
[/quote]
unilääkkeeksi Sirdalud ei käy, koska ei väsytä kaikilla.
Ketipinor on mulla toiminuy jo 3 vuotta nukahtamiseen mainiosti.. sirdalud ei tullut mieleen. Ai sekin yehoaisi.
Minulle määrättiin hoitamaan ilta-ahdistusta. Käytännössä se toimii niin että nukahdan jonkun aikaa lääkkeen ottamisen jälkeen ja olen täysi zombie seuraavaan iltapäivään asti. Koska olen sairaslomalla, koko päivän lojumisesta tulee niin paha ahdistus, että illalla pitää taas ottaa uusi ketipinor jotta saa nukuttua.
Lääkärit taitavat luulla että kyseessä on harmiton lääke jota voi vaaratta määrätä kaikille.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:32"]
Ketipinor on mulla toiminuy jo 3 vuotta nukahtamiseen mainiosti.. sirdalud ei tullut mieleen. Ai sekin yehoaisi.
[/quote]
Ota selvää mitä ketipinor tekee pitkäaikaisessa käytössä ja ota käyttöön ihan oikea unilääke.
Oon käyttänyt 14-vuotiaasta iltaisin, kahdella pilleriä (50mg) nukun 6h, kolmella (75mg) 9h. Ja yhdellä sen vajaa 3h. Haittavaikutuksia oli aluksi zombimainen olo, mutta meni parissa viikossa ohi. Ilman lääkkeitä en nuku, joten ketipinorilla mennään. t. 16v
Mitä vikaa on unilääkkeissä? Epäilen että ketipinoria pidetään yleislääkkeenä joka vaivaan, koska Suomen terveydenhuolto toimii nykyään sillä oletuksella että jokainen on mahdollinen lääkkeiden väärinkäyttäjä. Monet lääkärit sanovat ihan suoraan etteivät määrää rauhoittavia enää kenellekään, ja unilääkkeiden kanssa alkaa olla sama asia.
Epäilen että psykoosilääke voisi olla sellainen että se käy turvallisesti kaikkiin vaivoihin kaikille potilaille.
Siis voi cheesus, määrääkö ne tätä myrkkyä jo nykyään teineillekkin?
Mitäpä ei määrätä. Etenkin laitosnuoret on kaikenalaisten lääkekokeiluiden uhreja. Laitosnuorille yritetään saada tavalla tai toisella jokin diagnoosi ja lääkitä rauhalliseksi, mahdollisimman näkymättömäksi ja olemattomaksi.
Paras ystäväni kertoi kuinka laitosnuorille esim. keväisin sanotaan että vähän sulla taitaa olla nuhaa ja varmaan vähän siitepölyallergiaa (vaikka ei oikeasti olekaan) ja annetaan tiettyä allergialääkettä, joka väsyttää. Näin saadaan rauhallisemmaksi nuoret.
Nro13, oon huomannut saman. Olen itse laitosnuori, ja kummatkin mun kavereista, jotka pääs kesällä ulos, ovat pystyneet lopettaamaan lääkityksensä. Mulle on määrätty ketipinor unenlaatua parantamaan ja rauhoittavat sit vielä erikseen, diagnoosina (syvä) masennus psykoottisin piirtein ja ahdistuneisuushäiriö. Ohjaajat koittivat saada mulle skitsofrenia-diagnoosin ja astetta rankemmat lääkkeet päälle, mut siihen en lähtenyt mukaan. t. toinen 16v
Mulla se on nukkumista varten. Jo en mene pian vuoteeseen, olo on väsynut ja joskus pelottavan kin luukut kiinni ja äkkiä - olo.