Miehet ei oikeasti halua lapsia
Moni perheellinen mies on sanonut minulle, että olisipa saanut minunlaisen naisen, joka ei halua lapsia. Saisi matkustaa ja töiden jälkeen levätä ja olisi seksielämää. Niin moni mies katuu sitä, että suostui lapsentekoon
Kommentit (156)
Meidän lähipiirin miehet ovat kyllä lapsen halunneet, mutta yksi olisi riittänyt. Tehneet kuitenkin ne toisetkin. Me jätettiin yhteen, en halua kompromissilapsia.
125 jatkaa: ja kyllä, oma isäni on sanonut monesti, että hänestä tähän maailmaan on ihan turha tehdä lisää lapsia. Maailma ei hänen mielestään ole niin hyvä paikka, ja väkeä on ennestäänkin jo liikaa. Kun isä sai tietää raskaudestani, hän kysyi heti, että kuinka teille pääsi sattumaan sellainen vahinko. Jouduin selittämään, että kyllä tämä oli ihan suunniteltu juttu ja ollaan yritetty sitä jo itse asiassa aika pitkään.
Ketjua sen enempää kahlaamatta.. Sanopa tuo ap miehelleni, joka haluaisi vielä kolmannen lapsen ja minä en. Nyt kun nuo kaksi on jo saatu koululaisiksi. Ja joo, on hän sellainenkin, ettei elämän keskeisin sisältö ole reissaaminen ja jatkuva villi sekstaaminen :)
Mun mies on näköjään kummajainen kun on halunnut lapsia. Esikoisen vauvavuosi oli aika rankka vaan siitä huolimatta mies halusi toista lasta. Itse olisin voinut odotella pidempäänkin mutta mies toivoi pientä ikäeroa ja itsekin asiaa mietittyäni päädyin samaan. Niinpä meille on nyt toinen lapsi tulossa. Molemmat ollaan näitä lapsia haluttu ja mies myöskin hoitaa lasta paljon. Mä en niele tuota että kukaan mies ei muka halua lapsia ja suostuu vaan naisen mieliksi hankkimaan lapsen.
Isäni on sanonut minulle ja sisaruksilleni, että hänelle perhe on tärkein asia elämässä. Samoin on sanonut mieheni. Mutta on niitäkin miehiä, joille vapaus, ryyppääminen, matkustelu ja silmitön paneminen ovat tärkeintä elämässä. On tärkeää, että nämä miehet löytävät sopivat naiset itselleen.
Noin tärkeässä asiassa ei kannata miehen mielipidettä ottaa lainkaan huomioon. Ainahan voi hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pilleri pettää. Suomessa täytyy tukea lisää lapsiperheitä ja saada syntyvyys nousemaan. Kansa harmaantuu silmissä. Onneksi maahanmuutajat pitää siitä huolen, eksotiikkaa ja väriä harmaaseen Suomeen, nyt kesällä on kyllä niin ihana tuo luonto. vehreää.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:13"]
Lapset on miehille statusasia, kuten vaimokin. Kaikessa miehet ajattelee eniten omaa etua. Työpaikalla on kiva olla se rehti perheenisä, joka rakastaa lapsiaan. Totuus tulee sitten esiin muissa yhteyksissä.
[/quote]
Onko perheen tuoma status siis miehillä niin paljon korkeammassa kurssissa kuin vapaus tehdä mitä huvittaa, säännöllinen nautinnollinen seksi jne? Ohhoh, enpä tiennytkään. Missä piireissä perhestatus rankataan noin korkealle?
[/quote]
Lääkärit, diplomi-insinöörit, lakimiehet.
[/quote]
siis ihan uskomatonta tekstiä. Olen yli 4-kymppinen nainen. Iässä, jossa moni on erronnut. It-alalla, jossa miehiä on enemmistö. Työtovereissa on eronneita ja myöd pitkässä parisuhteessa olleita. Olempa itsekin eronnut. Ja olen ns. hyvä jätkä, vaikka olenki nsisellinen nainen. Miehet kohtelevat kuin yhtä heistä. Ja elämä lasten kanssa on tuntunut raskaalt, kun lapset olivat pieniä. Sinäkin aikana lapsista oltiin ylpeitä. Isyyttään kukaan ei ole katunut ja ompa minuskin haluttu tulevien lasten äidiksi ekan eroni jälkeen.
On varmasti miehiä, jotka eivät lapsia halua, mutta on vsltava määrä heitä, jotka haluaa.
Miksi sitten mieheni haluais lisää lapsia? Valehteleekohan se? ;) Minä en enää halua.
Mies halusi ensiksi lasta mutta tutustuttuaan minuun paremmin käänsi kelkkansa. Ajattelin että et kyllä pane mua huviksesi ja osittain siksi meninkin naimisiin. Niinpä vaan tulin raskaaksi ja olihan se aikamoinen shokki miehelle. Heitin huitsin nevadaan ehkäisyn ja oli tuota ikääkin enemmän mitä av mammelit sallii. Sain POJAN ja mieskin alkoi pikkuhiljaa heltymään mutta menihän siihen qaikaa. Poika jo kohta täysi-ikäinen ja olemme aikoja sitten onnellisesti eronneetkin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:52"]
Kaikki kaksi tuttavapiiriisi kuuluvaa miestä?
Ei tule ole sellainen asia, mistä jokainen mies tulisi jollekin naiselle sanomaan, olipa mielipide mikä tahansa. Sekä jos omaan tuttavapiiriisi perustat ettei kukaan mies halua lapsia, niin pöh. Luulen, että moni lähipiirin mies nauraisi sinulle. Jos haluat ajatella, ettei yksikään mies halua lapsia, niin ajattele vaan. Mitä isäsi muuten on mieltä, olisiko sinut pitänyt jättää tekemättä? Logiikallasi myös isäsi on pitänyt sanoa sinulle noin.
[/quote]
Taitaa olla hyvin herkkä aihe sulle tämä?
[/quote]
Entäs sulle? Ihan mielenkiintoisen kysymyksen heitti edellinen kommentoija kommenttinsa loppuun. Onko teillä tullut puheeksi tuo aihe perheen kesken?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:27"]
Moni perheellinen mies on sanonut minulle, että olisipa saanut minunlaisen naisen, joka ei halua lapsia. Saisi matkustaa ja töiden jälkeen levätä ja olisi seksielämää. Niin moni mies katuu sitä, että suostui lapsentekoon
[/quote]
Mikä niissä miehissä on vikana kun eivät ole saaneet sinun kaltaistasi naista?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:49"]Meillä mies halusi lasta enempi kuin minä. Nyt kun se lapsi on, on hänelle huomattavasti vaikeampaa sopeutua pikkulapsiperhe-elämään kuin itselle on ollut. Edelleen hänellä suuria sopeutumisvaikeuksia, vaikka lapsi on jo 1.5v. Toista ei voida kyllä tehdä tai tulee ihan takuuvarmasti ero... Miehen pinna ei kestä yhtään kiukuttelevaa lasta ja pinna erittäin kireällä, kun ei voikaan mennä miten haluaa...
[/quote]
Tästä tulikin mieleeni, että miehille saattaa tulla yllätyksenä, että miten paljon se lapsi elämää muuttaa. Ajatuksena lapsi toki on ihana asia, mutta entäs käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:32"]
En ole koskaan tavannut miestä, joka oma-aloitteisesti kertoisi haluavansa lapsia.
[/quote]
Et ole varmaankaan tavannut kovinkaan paljon miehiä.
[/quote]
Ihan riittävästi kuitenkin :)
[/quote]
Jos keskustelisit joskus jonkun miehen kanssa, jolla on lapsia, sulla olisi ehkä tilaisuus kuulla miehistä, jotka haluaa lapsia. Äläkä nyt PLIIS ala kertoa, miten "kaikki" sun tuttavapiirin perheelliset miehet aina nyyhkyttävät kännissä sun olkaa vasten, miten kauheaa on, kun on lapsia.
[/quote]
Ei ne ole kännissä tai nyyhkytä, eikoisia ennakkoluuloja sinulla. Ovatpa vain todenneet,että ihan hyvin olisi saanut jäädä tekemättä.
[/quote]
Kaikki kaksi tuttavapiiriisi kuuluvaa miestä?
Ei tule ole sellainen asia, mistä jokainen mies tulisi jollekin naiselle sanomaan, olipa mielipide mikä tahansa. Sekä jos omaan tuttavapiiriisi perustat ettei kukaan mies halua lapsia, niin pöh. Luulen, että moni lähipiirin mies nauraisi sinulle. Jos haluat ajatella, ettei yksikään mies halua lapsia, niin ajattele vaan. Mitä isäsi muuten on mieltä, olisiko sinut pitänyt jättää tekemättä? Logiikallasi myös isäsi on pitänyt sanoa sinulle noin.
[/quote]
Taitaa olla hyvin herkkä aihe sulle tämä?
[/quote]
Siinä mielessä kyllä, että kuvittelin aina itse, että minä en koskaan tee lapsia ja mies painosti. Hänelle oli itsestään selvää ja ero oli sen takia lähellä. Ei minua lapset kaduta, varsinkin kun on ollut aika helpot lapset kasvattaa toisen sairastelusta huolimatta ja olen iloinen, että sain poikia. Tyttöä en olisi kestänyt. Mutta kun mies on se, joka minun pääni käänsi, ärsyttää tuollaiset naiivit kommentit. [/quote]
Siis hän "pakotti" sinut tekemään lapsia?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:05"]
Minusta miehet ovat enemmän naisten mukaan vietävissä. Harva mies oikeastaan tietää mitä itse haluaa. Ehkä lapsien haluaminen vaatii oikean naisen siihen hommaan.
Oma veljeni oli ainakin pitkään vannoutunut vela. Seurusteli naisen kanssa joka ei myöskään halunnut koskaan lapsia. Monesti siitä puhuivatkin, että lapset eivät ole heitä varten.
Veljeni erosi ja löysi uuden naisen. Meni vuosi, he menivät naimisiin, meni kaksi, heille syntyi lapsi. Nyt lapsia on yhdessä jo kolme ja veljeni haluaisi vielä lisää :) Niin se vaan mieli muuttui miehellä kun kohdalle osui oikea nainen.
En tarkoita tällä sitä, että mies rakastaisi välttämättä yhtääns en enempää naista jonka kanssa haluaa lapsen, mutta ehkä mies jotenkin alitajuisesti haluaa lapsia vain tietynlaisen naisen kanssa. Ehkä vela nainen ei edes ole kiinostava äiti ehdokas ja lapsenteko ajatukset eivät tule sellaisen naisen kanssa mieleenkään. Sitten kun kohdalle tulee lapsirakas nainen, niin miehelläkin voi se lapsirakkaus herätä henkiin.
[/quote]
Sun veljes on tossukka.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:27"]
[/quote] höpöhöpö
[/quote]
Täsmälleen näin. Ei miehet keskustele tuollaisesta asiasta jonkun randomtyttösen kanssa, paitsi jos haluvat sänkyyn ja jos tämä tyyppi tapaa sellaisia, hän hakeutuu juuri paikkoihin, jossa pettäjämiehet ovat ja sitten saa mielipiteekseen mitään haluaa.
[/quote]
Miten niin miehet ei puhu tuollaisesta?
Ihmisillä on tosiaan niin erilaisia kokemuksia.
Omassa lähipiirissäni on ollut vain semmoisia miehiä, jotka eivät ole halunneet lapsia. Oma isänikään ei olisi tahtonut lapsia, mutta minut hän tuli tehneeksi kuitenkin. Enempää ei.
Ja kyse ei ole siitä, että he haluaisivat miellyttää naisia. Minä tahdoin lapsia, mutta mieheni ei. Yksi tehtiin. Sama juttu oli äitini ja isäni suhteessa.
Ehkä on niin, että osa naisista on niitä, joiden kanssa miehet tahtovat lapsia, ja toisten kanssa taas ei. Mistä ero johtuu, sitä en tiedä.