Onko täällä isorintaisia , isompi kuin E-kuppi
Kommentit (79)
Olen hoikka 175 cm, kuppikoko 75 G tai H, liivien mallit kun vaihtelevat. Olen myös yli 50-vuotias, jonka tissit eivät vielä(kään) riipu, vaan ovat melkoisen terhakat ja omastakin mielestäni kauniit. Olen koko ikäni satsannut hyviin (ja valitettavasti kalliisiin) erikoisliikkeistä ostettuihin liiveihin. Tällaisissa liikkeissä saa asiantuntevaa palvelua. Changen liivit eivät täytä kriteerejäni. Englantilaiset liivit ovat minulle parhaita ja niistä löytää kauniitakin, jollekin taas ranskalaiset sopivat parhaiten. Tissihikeä ei ole, kun liivit ovat oikeanmalliset, eikä umpinaista, usei isorintaisilla nähtyä tissivakoa. Eikä tunnu olkapäilläkään. Pukeudun aina tilaisuuteen sopivasti, kesällä vapaa-ajalla jopa melko avonaisiin, ikäni tosin huomioiden:) Menkää hyvät isorintaiset siskot oikeaan liivikauppaan, niin saatte ihan varmasti hyvinistuvat liivit, joiden kanssa voi pukea päälleen sellaiset vaatteet kuin itse haluaa. Ja olette upean näköisiä:) Muistakaa sovitettaessa pukea päälle aina pusero, jotta näette parhaiten liivien istuvuuden. Suurin osa meistä isorintaisistakin kulkee liian pienissä ja huonosti istuvissa liiveissä. Hyvää kesää kaikille upeille isotissisille naisille, kannetaan ne luomutissit ylpeinä:)
80 J ja tuskaa on! Varsinkin kun toinen rinta on kolme kuppikokoa toista isompi! :(
Paidat näyttävät todella huonolta päälläni kun rinnat ovat niin erikokoiset. Onko kellään samanlaista ongelmaa?
Rintaliivien keskikoko alkaa Suomessa olla ainakin 75E (jollei isompi kupista) kuten tälläkin palstalla näkyy. Silti valtaosa tarjonnasta on sarjaa 70-75-80-85 B ja C -kupilla - eli normaalia pienempää kuppikokoa!?
Sehän on melkein sama kuin kenkäkaupassa olisi enimmäkseen vain kokoja 36 ja 37! Kengät kokoa 40 pitäisi sitten jo hankkia erikoisliikkeestä...
Suomalaisilla on myös vanhentunut käsitys isoista kupeista "lihavien kokona" -- näkyy sekä kauppojen valikoimissa että tämänkin palstalaisten kommenteissa. Suomessa ei asiantuntemus monilla riitä erottamaan 'full figure' liiviä 'full bust' liivistä näköjään.
Siksi nyt näkee enemmän isoissa kupeissa isoja ympäryksiä - ainakin Sokoksella oli tuollaisia liivejä kesän alessa valtavat määrät, eli ei ollut mennytkään kaupaksi!? Ei kai sitten Suomessa olekaan huimia määriä naisia koossa 105H yms.?
Ainakin itse olen huomannut että etenkin 60-75 ympärys ja isompi kuppi on usein ne joita on kaikkein vähiten. Näissä full bust -liiveissä on kuitenkin vaikein löytää malliltaan sopiva liivi, joten sekä koon että mallien puolesta valikoimaa pitäisi olla enemmän. Nämä liivit ovat usein paljon kalliimpiakin kuin 75B:t.
Sisäänostajat suurissa tavarataloissa eivät halua näitä asiakkaita, vaan merkkejä ja malleja on tarjolla kovin vähän vaikka heillä olisi niitä valmistavan merkin muun kokoisia liivejä. Harvassa tavaratalossa on myös full bust -koon uimapukujakaan, vaikka uiminen saati hydrobic tai vesijuoksu ilman oikean kokoista pukua on todella vaikeaa juuri tuossa kokoluokassa.
Joku saisikin perustaa Helsinkiin liikkeen, jossa pääsisi kokeilemaan ja vertailemaan useita kokoja, malleja ja merkkejä sellaisissa mitoituksissa kuin 60-80 ja kuppi E:stä ylöspäin. Voisi oikeasti vaan astua kauppaan varmana siitä että voin ostaa liivit tai uikkarin täältä, mun kokoa löytyy kyllä, ja voin vaan keskittyä valitsemaan mallia ja väriä mieleni mukaan ihan kuten kuka tahansa 75B-kokoinen mutta .... taitaa olla toiveuni?
Mitatkaapas oma rinnanympärys.. Laittakaa mitat esim. tähän taulukkoon.
http://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.U8Jw_WNiLIU
Tämän löysin, kun kerran aloin ihmettelemään oman tuttavapiirini (mukamas) isoja rintoja. Näkeehän silmilläkin onko joillakin isot vai pienet rinnat!!!! Mulla on aikuisten oikeasti 80 C, mutta tämän taulukon perusteella mulla on 75 E...
Kiihottaa lukea tätä ketjua.
T. Isotissifetisisti
Edelleen, armas tissi-intoilijamme, välilyönti tulee vain pilkun jälkeen, ei ennen ja jälkeen.
Pilkunviilaaja
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:28"]
Mulla todella isot tissit. Viimeiset oli kokoa 80 K ja pienet.. Pelastuksen löysin yhden halpakaupan siluetti-liiveistä, ovat kuin urheiluliivit mutta tukevammat, takaosa on yhtenäinen, ovat joustavat mutta napakat, tissit saa vedettyä ylös niissä ja pysyvät paikoillaan :D maksavat reilun kympin ja ovat aivan parhaat!!
[/quote]
ei noin isoja tissejä voi olla olemassa !
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:48"]
Mitatkaapas oma rinnanympärys.. Laittakaa mitat esim. tähän taulukkoon.
http://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.U8Jw_WNiLIU
Tämän löysin, kun kerran aloin ihmettelemään oman tuttavapiirini (mukamas) isoja rintoja. Näkeehän silmilläkin onko joillakin isot vai pienet rinnat!!!! Mulla on aikuisten oikeasti 80 C, mutta tämän taulukon perusteella mulla on 75 E...
[/quote]
Et sit ymmärrä, että pidät väärän kokoisia liiveä? :D
70 i. Istuvia vaatteita on yleensä aika vaikea löytää, koska rinnanympärys ja vyötärönympärys ei meinaa kohdata suurimmassa osassa ketjuliikkeiden vaatteista. Yleensä jommassa kummassa täytyy antaa periksi. Suosin mekkoja kesäisin. Pyrin peittämään rintavarustustani mahdollisimman hyvin, mutta aina se ei vain onnistu ja siitähän sitten huomautellaan.
70H on koko. Liivit joudun ostamaan ulkomailta, Suomesta ei saa. Useimmat vaatteet myös, Englannista mm. saa yläosia, joissa on paremmat leikkaukset jottta rinnat mahtuvat. Sellainen rinnalla ristiin menevä v-aukko on aika hyvä. Otan aina hieman joustavaa materiaalia. Joskus otan isomman koon ja korjausompelen sopivammaksi.
Kesätyyli on joko maximekko, jossa rintaliivien olkainten päälle kivasti tulevat olkaimet, tai housut ja hihaton tunika. Sitten joko lyhyt farkkutakki tai puuvillainen neuletakki noiden kanssa. Jos vaate on liian pajastava, kuten kaikki vähänkään istuvat vaatteet tuppaavaat olevan, käytän ohutta huivia asusteena.
T-paidat ei istu ollenkaan - lyhyt ja leveä vaate tekee rinnat suuremman näköiseksi, kun taas lantion peittävä tai hieman pidempi tunika tasapainottaa vartalonmittoja. Myös huivi, jonka antaa roikkua kaulasta pitkänä ja on vain kevyesti sidottu aika alhaalta pienentää rintojen vaikutelmaa. Kaula-aukon pitää olla V-aukko, pyöreä kaula-aukko tai sweatheart - mikään korkealle tuleva kaula-aukko ei käy, ei istu ja lisää rintojen pinta-alaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:36"]
70H on koko. Liivit joudun ostamaan ulkomailta, Suomesta ei saa. Useimmat vaatteet myös, Englannista mm. saa yläosia, joissa on paremmat leikkaukset jottta rinnat mahtuvat. Sellainen rinnalla ristiin menevä v-aukko on aika hyvä. Otan aina hieman joustavaa materiaalia. Joskus otan isomman koon ja korjausompelen sopivammaksi.
Kesätyyli on joko maximekko, jossa rintaliivien olkainten päälle kivasti tulevat olkaimet, tai housut ja hihaton tunika. Sitten joko lyhyt farkkutakki tai puuvillainen neuletakki noiden kanssa. Jos vaate on liian pajastava, kuten kaikki vähänkään istuvat vaatteet tuppaavaat olevan, käytän ohutta huivia asusteena.
T-paidat ei istu ollenkaan - lyhyt ja leveä vaate tekee rinnat suuremman näköiseksi, kun taas lantion peittävä tai hieman pidempi tunika tasapainottaa vartalonmittoja. Myös huivi, jonka antaa roikkua kaulasta pitkänä ja on vain kevyesti sidottu aika alhaalta pienentää rintojen vaikutelmaa. Kaula-aukon pitää olla V-aukko, pyöreä kaula-aukko tai sweatheart - mikään korkealle tuleva kaula-aukko ei käy, ei istu ja lisää rintojen pinta-alaa.
[/quote]
Change myy liivejä ympärysmitalla 70 kuppiin J asti..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:36"]
[/quote]
Change myy liivejä ympärysmitalla 70 kuppiin J asti..
[/quote]
Funky Ladysta myös J kuppiin asti! Varmaan muitankin suomesta löytyy nykyään.
Oon 75O (eli britti vai mitkä koot onkaan niin 36K tai 36KK) ja siinäpä vasta pulma :D löysään toppiin, minkä alle rintaliivien päälle esim bandeau tyylinen tuubitoppi peittämään tissejä. Töissä aika sama, neuletakilla tai muulla höystettynä kun paitojen osto on luonnollisesti erittäin vaikeeta... löysät tunikat ym myös käytössä. Inhottavaa kun oon vasta 22v ja rinnat on pilannu mun elämän! En voi pukeutua niinkun haluisin ja selkäkivut on inhottavat. Helpotti toki kun aloin tilaamaan oikean kokoisia liivejä maailmalta vaikka maksavatkin mansikoita. Ja joku kumminkin haluaa tietää, pää menee kuppiin ihan helpolla. Luomut on
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:52"]Oon 75O (eli britti vai mitkä koot onkaan niin 36K tai 36KK) ja siinäpä vasta pulma :D löysään toppiin, minkä alle rintaliivien päälle esim bandeau tyylinen tuubitoppi peittämään tissejä. Töissä aika sama, neuletakilla tai muulla höystettynä kun paitojen osto on luonnollisesti erittäin vaikeeta... löysät tunikat ym myös käytössä. Inhottavaa kun oon vasta 22v ja rinnat on pilannu mun elämän! En voi pukeutua niinkun haluisin ja selkäkivut on inhottavat. Helpotti toki kun aloin tilaamaan oikean kokoisia liivejä maailmalta vaikka maksavatkin mansikoita. Ja joku kumminkin haluaa tietää, pää menee kuppiin ihan helpolla. Luomut on
[/quote]
Ja korjaan, eli ei 36k tai kk vaan 34k tai 34kk. Ylipainoa ei ole paljoakaan.
46, uk koon ympärysmitta 36 vastaa eu ympärystä 80..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:54"]
Esim. 60E ei rajoita pukeutumista, koska kyse on vain pienestä ja kapeasta rintakehästä ja normaalikokoisista rinnoista.
[/quote]
Mulla on juurikin 60E koko ja huvittaa välillä, kun luullaan heti todella isorintaiseksi tai silareiksi. Luomut siis, eikä edes isot rinnat.
Itsellä on 70F/E, ei kukaan näitä erityisesti huomaa. Onhan tuossa povessa kaarta, mutta ns. seksipommista olen kaukana. Ei kipuja, ei ongelmia, pidän rinnoistani todella paljon. Tuubitoppeja pidän kesäisin, vaikka niiden sisällä oleva alustoppi jääkin rinnan puoliväliin, pitääpähän tissejä entistä ryhdikkäämmin pystyssä.
Paitoja ja mekkoja on hankala löytää, kun vyötärö-rintasuhde harvoin kohtaa. Joustavat paidat ja mekot ovat suosiossa.
Ps. rinnat ei roiku pätkääkään, puolikkaat hunajamelonit istuvat ryhdikkäästi ja kauniisti.
Kaikki E-kupit ja ylöspäin: antaisitteko miehen imeä rintojanne vaikka tunnin yhtä soittoa?