Isokokoisille ei löydy vaatteita vaatekaupasta
Myyjä sanoi minulle, että koot loppuvat XL-kokoon. XXL-koot pitää tilata netistä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää miesten vaatteita.
Oon ostanut dressmannin xl-kaupasta 9XL - kokoisia miesten yksivärisiä perusmallin t-paitoja, kirkkaissa väreissä mm. turkoosin ja punaisen. Ovat käteviä kotimekkoja ja voi niitä muutenkin käyttää. Reilusti oversize koko, laatu ihan ok eli kohtuu paksua puuvillaa. Ja maksoikohan viimeksi jotain alle 10 euroa kappale.
Jos ei 9XL riitä, niin kuinka isoja pitäisi oikein olla, Ap?
Nansolla on hyvänkokoisia trikoovaatteita. Ap, oletko kokeillut?
Lähes joka merkillä on nykyään plus-mallisto, sitä tarjontaa on ihan älyttömästi jos vertaa edes 10 vuoden takaiseen. Se valikoima nyt vaan on nykyään siellä netissä. Zalandolla näyttäisi olevan 1355 erilaiset housut esim. koossa 48.
Kirppareiltakin löytyy isoja vaatteita, kun vaan jaksaa ettiä. Uskokaa tai älkää niin olen jotain 10 vuotta ostanut ihan kaiken kirppareilta ja vaatteita on löytynyt. Olen kokoa heinäsuova ja puolet toisesta, tiiättekö semmoisen ihmisen joka on yhtä paksu kuin lyhyt.
Väittäisin vielä, että voi jopa valita. Olen aika kranttu eli ei mitään kirjavaa, ei kukkakuosia, ei äitiysmekkolaskosta tissien alla eikä mitään rusetteja, nauhoja, avonaisia kaula-aukkoja, liian lyhyitä hihoja. Ei keinokuituja (joku viskoosisekoite ehkä menee, jos laadukas kangas) , ei napapaitoja , minihameita yms.
Vaatii toki aikaa ja viitseliäisyyttä. Harrastan muutenkin kirppareilla pyörimistä , kun olen keräilijä. Vaatteet löytyy siinä sivussa. Jäi sanomatta, että oon laihialainen eli hinta/laatusuhteet ovat tiedossa :)
Yhtään tahraista, nyppyistä, rikkinäistä tai väriltään haalistunutta tai kuosiltaan venynyttä vaatetta en omista enkä semmoisia ostakaan
Olisi hyvä selventää, onko kyse kookkaista ihmisistä vai sairaanloisen lihavista. Miehillä 210 cm pituus ja kengän koko 48 alkaa olla kipuraja löytää mitään asustetta muuta kuin erikoisliikkeistä. Pipo ja kaulaliina löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän että saksalaisesta postimyyntifirmasta (Klingel) saa isojakin kokoja ja ovat jopa tavalliselle ihmiselle tarpeeksi laadukkaita
Mummovaatteita. Tosin oon tuolta muutamat rintsikat joskus tilannut, kohtuuhintaisia ja hyviä.
Mutta vaatteet jotain ihan tanttatyylin pantterivoikukkapeltokuosisekoitusta sun muuta mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojakin kokoja löytyy, olet käynyt väärissä kaupoissa.
Suomessakin ihmiset lihovat koko ajan, joten isoja vaatekokoja on alettu hankkia myös vaatemyymälöihin.
Kaikissa kaupoissa niitä ei kuitenkaan ole.
Vatekoot muuttuu sen mukaan mitä ihmiset ovat keskimäärin määrätyllä alueella.
Siksi italian M on kovin eri kokoa kuin jenkkien tai brittien M.
Jos suomessa ei mahdu XL päälle niin on iso mamma paikallisellakin mittapuulla. Siiehn auttaa kuitenkin esim. Prisma.
Ai pitäisi joku tietty tyyliluomus saada? No ikävää. Suosittelemme lainapeitettä kuten joku laittoikin.
-myyjä
Kerrotko vielä, mitä liikettä edustat.
Jätän oman etuni vuoksi kertomatta. Ymmärrät varmasti.
Onneksi ostan kaiken ulkomailta nettikaupoista, ei ainakaan tule vahingossa edesautettua tyopaikkasi pysymistä.
Ei meillä olisikaan sinun kokojasi ja yksittäiskappaleen tilaamisesta tulevat kulut jäisivät meille kun et sä sitä kuitenkaan ostaisi.
Olemme molemmat siis tyytyväisiä tilanteeseen.
Just joo. Saapa nähdä, koska kangaskaupoissakin joudutaan myymään vaatekankaat tuplaleveinä, kun norsuille ei enää riitä 140 cm levyinen kangas. Jumalauta mihin tämä maailma on menossa?!?!
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Saapa nähdä, koska kangaskaupoissakin joudutaan myymään vaatekankaat tuplaleveinä, kun norsuille ei enää riitä 140 cm levyinen kangas. Jumalauta mihin tämä maailma on menossa?!?!
Ei se ole vielä kummoinenkaan reiden ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita isojen tyttöjen vaatekauppoja zizzi ainakin ole joka kauppakeskuksessa? Ja myös Lindex ym on omat isokokoisten mallistot. Netistä saa myös
Jos tilaatte netistä Zizzin tuotteita niin ottakaa huomioon, että he ovat hiljattain muuttaneet kokotaulukkojaan, eli entinen M on nykyään S ja entinen XL on nykyinen L. Näin kerrottiin myymälässä kun ihmettelin miksei tuttu tunika mennytkään enää päälle.
Onhan noita kauppoja isokokoisillekin? Vaikka tuo Zizzi. Kappahlista muistan myös sen XL malliston.
Olispa samanlaisia mallistoja/kauppoja tiimalasille/muodokkaalle vartalolle.. mikään ei oikein istu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita kauppoja isokokoisillekin? Vaikka tuo Zizzi. Kappahlista muistan myös sen XL malliston.
Olispa samanlaisia mallistoja/kauppoja tiimalasille/muodokkaalle vartalolle.. mikään ei oikein istu oikein.
Vaatteita joutuu joskus korjaamaan levikepalalla, jos on ulottuvuutta väärässä paikassa. Hyvin istuva vaate on kaunis.
Juuri tänään kävin alennusmyynnissä ja oli todella paljon kivannäköisiä vaatteita isokokoisille. Kävin Haloselle ja Intersportissa ja minusta oli kiva näköisiä hellemekkojaja shortseja mm. urheiluliikkeessä. Halosella oli laadukkaita kotimaisia vaatteita joka lähtöön ja hyvin oli isojakin kokoja. Mietin, että nyt jos koskaan kannattaa mennä kaupoille ja hankkia esim. Syksyyn neuleet, tunikat, housut jne.
Hääpuku teetetään lähes aina mittojen mukaan. Kyllä sillä arkenakin pärjää ja helteillä voi jättää alushameen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita joutuu joskus korjaamaan levikepalalla, jos on ulottuvuutta väärässä paikassa. Hyvin istuva vaate on kaunis.
Samaa mieltä.. sellaisia vaan on hankala löytää jos omaa kummalliset vartalon mitat. Korjaus/muokkaus tulee sitten kalliiksi jos niin joutuu tekemään jatkuvasti.
Hittolainen kun pitää olla niin osaamaton, korjaisin, kaventaisin vaatteeni itse jos osaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Hääpuku teetetään lähes aina mittojen mukaan. Kyllä sillä arkenakin pärjää ja helteillä voi jättää alushameen pois.
Vieläkö tänä päivänä joku käyttää alusvaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.. sellaisia vaan on hankala löytää jos omaa kummalliset vartalon mitat. Korjaus/muokkaus tulee sitten kalliiksi jos niin joutuu tekemään jatkuvasti.
Hittolainen kun pitää olla niin osaamaton, korjaisin, kaventaisin vaatteeni itse jos osaisin :D
Harjoitus tekee metsurin. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Zizzi on laatuunsa nähden kallis. Lisäksi mitoitus on kummallinen.
Zalando on hyvä.
Minä olen kokoa 38-42, jostain merkeistä menee koko 44, samoin väliltä M-XL. Tärkeintä on merkin istuvuus, ei se, mitä kokolapussa on. Joskus jonkun merkin kokomerkinnät vaihtelevat valmistusmaan mukaan. Onko tehty Intiassa vai Turkissa.
Älkää tuijottako liikaa kokomerkintää. Vaate ei saa kiristää mistään.