Isokokoisille ei löydy vaatteita vaatekaupasta
Myyjä sanoi minulle, että koot loppuvat XL-kokoon. XXL-koot pitää tilata netistä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa. Yllätyt miten kivoja vaatteita sinäkin voit päällesi pukea hoikempana :)
Laihduttaminen vain lihottaa minua.Valitettavasti T.aineenvaihduntasairas ei ap
Vierailija kirjoitti:
Olen 177cm pitkä ja reilu 70kg painava nainen ja aina mahtuu vaatekooissa viimeistään M, tai vastaavasti 38-40. En siis tunnista tilannetta.
Tilanne muuttuu heti hankalammaksi, kun on tissit.
Juu se on outoa. Ennen niitä on ollut vaatekaupoissa enemmän. On erikoista että kaikki loppuu xl:ään koska länsimaissa on lantiosta, rinnoista ja hartioilta leveitä sekä lisäksi osalla on kokoa muutenkin. Valmistaja ei millään myös tajua että kuminauha puristaa aina, paria poikkeusta lukuunottamatta, myyjät ehdottelevat kuminauhavyötäröä. Säädettäviä hameita kaivataan, kaikki kapeaa mallia.
Ei varmaan lohduta yhtään, mutta ei löydy pienikokkoisillekaan. Koot alkavat usein jostain 34, mutta jos on alle sen niin ei löydy "aikuisten" vaatteita. Joudun usein etsimään vaatteeni lastenosastolta ja tyyli ei sitten ole minun mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
eikä pitkille
Eikä lyhyille
Mulla on lyhyehköt jalat ja paksut reidet ja housujen löytäminen on ollu aina vaikeeta.
Nyt kuitenki löysin täydelliset,hm+ malliston koon 44 ankle high jegginsit😅
Sopiva mitta, joustaa kivasti ja korkea vyötärö.
Nykynaisten ja tyttöjen peput ovat tosiaan valtavia.
Eikä pienille. Paitsi lastenosastolta. Ole siinä sitten uskottava minnihiiren kuva paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää miesten vaatteita.
Tuota että dressmannille pitäisi mennä, astua sisään? Matalaääniset miehet mainoksessa lihaksineen. Entä jos siellä on pelkkiä miesten kauluspaitoja, shortseja ja farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 177cm pitkä ja reilu 70kg painava nainen ja aina mahtuu vaatekooissa viimeistään M, tai vastaavasti 38-40. En siis tunnista tilannetta.
Tai jos ei ole...
Olen suunnilleen L-kokoinen ja ostaisin mielelläni vaatteita Zarasta tai Mangosta.. Molemmat ovat espanjalaisia merkkejä, joiden koot lähtökohtaisesti suhteellisen pieniä. Mielestäni on sisäänostajan osaamattomuutta, kun myymälässä on erittäin usein malleista jäljellä vain runsaasti s ja xs kokoja, isommat on myyty ensimmäisenä. Miksi niitä isoja kokoja ei voi tilata vähän enemmän, kun niitä selvästi menee.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää miesten vaatteita.
Nehän on aivan väärän mallisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen löytänyt hyvin vaatteita juuri tuosta Zizzi- myymälästä.
Se on erikoistunut isojen tyttöjen vaatteisiin.
Eniten oksettaa tuo termi "isot tytöt" ...
Mitkä hemmetin isot tytöt? Jos on jo nainen? Ja miksei voi sanoa että lihavammille suoraan. Tai sitten edes Isommille ihmisille. Isot tytöt saa aina kamalan inoreaktion, anteeksi triggeröitymiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen löytänyt hyvin vaatteita juuri tuosta Zizzi- myymälästä.
Se on erikoistunut isojen tyttöjen vaatteisiin.
Eniten oksettaa tuo termi "isot tytöt" ...
Mitkä hemmetin isot tytöt? Jos on jo nainen? Ja miksei voi sanoa että lihavammille suoraan. Tai sitten edes Isommille ihmisille. Isot tytöt saa aina kamalan inoreaktion, anteeksi triggeröitymiseni.
Joo, tai joku plus-kokoiset. Ylipainoiset olisi oikea termi.
Vierailija kirjoitti:
Oisko syytä laihduttaa jos ei löydy vaatteita?
Yritetty on satoja kertoja.. Ei vaan onnistu :(
Tuntuu loputtomalta, että jaksaisi noudattaa nälissään yli 70 viikkoa
-40kg ylimääräistä -
Vierailija kirjoitti:
Isojakin kokoja löytyy, olet käynyt väärissä kaupoissa.
Suomessakin ihmiset lihovat koko ajan, joten isoja vaatekokoja on alettu hankkia myös vaatemyymälöihin.
Kaikissa kaupoissa niitä ei kuitenkaan ole.
Vatekoot muuttuu sen mukaan mitä ihmiset ovat keskimäärin määrätyllä alueella.
Siksi italian M on kovin eri kokoa kuin jenkkien tai brittien M.
Jos suomessa ei mahdu XL päälle niin on iso mamma paikallisellakin mittapuulla. Siiehn auttaa kuitenkin esim. Prisma.
Ai pitäisi joku tietty tyyliluomus saada? No ikävää. Suosittelemme lainapeitettä kuten joku laittoikin.
-myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kun on muuten pulska, mutta ei oo tissejä :D kun xl paitaan on jätetty hurjasti tilaa rintamukselle, mutta nää aa:t. ei sitä täytä AA95 xD joo, 93kg on paljon hankalampi ku 70. Ehkä huomenna..
Joudun tilaamaan nettikaupasta housut, kun kaupasta ei löydy mitään. Pidetään peukkuja, että H&M housut kokoa XXL mahtuvat jalkaan. Ongelma ei ole pituus, vaan paino.
T. Ap
Ihmeellistä, minä olen 175 ja n 62 kg käytin M mutta nyt 68 kg L