Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pysäköit invaruutuun?

Vierailija
12.07.2014 |

Härskeimmät pysäköivät toki peräti kaksi invaparkkiruutua vallaten.

Miksi?

Kyselee invaruutua tarviva ja invakortin haltija

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:45"]

koska olen muslimi tai mustalainen.

[/quote]

Ne eivät ole oikeutus invapaikkaan. Samaan listaan laitan nyt saman tien itänaapuritkin.

Vierailija
2/25 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllisty moiseen. Tarvitseeko tätä edes kysyä? Epäilen, että jos invapaikat olisivat parkkipaikan takalaidalla, ei sinne sitten kukaan parkkaisikaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tarvetta ollut enää vuosiin pysäköidä invapaikoille. Silloin kun eksäni kautta oli lupa siihen pysäköin, mutta nykyisin ajelen ihan mielelläni vaikka sinne kaukaisimpaankin parkkiruutuun.

Mulla on kaksi toimivaa kinttua ja jos ne ei jaksa sitä matkaa mua raahata niin sitten en mene koko kauppaankaan.

Vierailija
4/25 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:45"]

koska olen muslimi tai mustalainen.

[/quote]

Ne eivät ole oikeutus invapaikkaan. Samaan listaan laitan nyt saman tien itänaapuritkin.

[/quote] Ja kantasuomalaiset kanssa.

Vierailija
5/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 08:12"]

Minä pysäköin invapaikalle koska normaaleja paikkoja ei ole vapaaana. Pikaisesti pistäydyn asioilla.. Siis tämä vaan tietyssä ÄR-kioskin parkkipaikalla.

[/quote]

Enpä ookkaan mässyvalas vaan ihan normaalipainoinen.

Ja väki katsoo että mässyvalas ei sitten jaksanut kävellä kauempaa hakemaan päivittäistä mässysatsia.

[/quote]

Vierailija
6/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 08:44"]

Minä pysäköin invapaikalle koska normaaleja paikkoja ei ole vapaaana. Pikaisesti pistäydyn asioilla.. Siis tämä vaan tietyssä ÄR-kioskin parkkipaikalla.

[/quote]

Enpä ookkaan mässyvalas vaan ihan normaalipainoinen.

Ja väki katsoo että mässyvalas ei sitten jaksanut kävellä kauempaa hakemaan päivittäistä mässysatsia.

[/quote]

[/quote]

Et pysy normaalipainoisena jos parkkeeraat invaruutuun.

Vierailija
7/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että olen kahden inva-kortin haltijan kuski. Kaikkein paras ruutu on sellainen, josta pääsee molemmilta puolilta pyörätuoliin, kun tosiaan niitä liikuntavammaisia on kaksi.

Vierailija
8/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikä kannata luottaa siihen ettei ihmisellä olisi inva-lupaa mikäli hän kävelee normaalisti! Esim. sydänsairaalla voi olla inva-lupa, vaikka jaloissa ei olisi mitään vikaa!

Viimeksi tällaisessa keskustelussa eräs mamma kertoi, kuinka hänen miehensä oli mennyt tivaamaan eräältä rouvalta syytä inva-lupaan, koska "rouvalta puuttui vain kaksi sormea, muuta vikaa ei ollut". Ihmetellä vain voi kuinka typerä ihminen voi olla.....

Jos sitä pyörätuolia ei siis näy, ei se välttämättä tarkoita sitä ettei olisi invalidi... Kaikkia invapaikalle ajavia ei kannata tuomita, vaikka he siitä jalan lähtisivätkin.

Vierailija
9/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:19"]

Ne luulee olevansa kovia mimmejä! Katsos kun ne uskaltaa!

[/quote]

Eilen katsonkin kaupan edessä kun autosta nousi kaksi vahvasti ylipainoista alle kolmekymppistä nuorta naista. Pistivät vielä tupakaksi kaupan edessä. Teki mieli sanoa heille pari valittua sanaa. Vaikkapa kysyä miksi kuski on opettanut kehitysvammaisen siskonsa polttamaan tupakkaa ja juomaan siideriä?

Vierailija
10/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan pysäköidä invaruutuun, kun kuskaan isoisää asioille. Hän sairastaa pitkälle edennyttä hermostollista sairautta ja pääsee vaivoin liikkumaan lyhyitä matkoja.

Vierailija
11/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun ajan kännissä , koska ruudut ovat isompia ja ajattelen myös invalidien parasta , koska liikunta tekee heille hyvää :P

Vierailija
12/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Jämsässä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että pari invapysäköintiin oikeutettua ajaa aina auton vinoon invapaikalle vallaten kaksi ruutua. Kysehän ei ole siitä, että ne tarvitsisi kahden invapaikan verran tilaa. Että osataan invaliideinkin kesken olla härskejä..

Vierailija
13/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa.

Vierailija
14/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 01:53"]

Täällä Jämsässä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että pari invapysäköintiin oikeutettua ajaa aina auton vinoon invapaikalle vallaten kaksi ruutua. Kysehän ei ole siitä, että ne tarvitsisi kahden invapaikan verran tilaa. Että osataan invaliideinkin kesken olla härskejä..

[/quote]

Lain mukaan se on oikein jos invalidi ei pääse autosta ulos apuvälineineen pelkästään yhdestä ruudusta. Eli esim. pyörätuolille tms pitää saada lisätilaa.

Vierailija
15/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kiireinen bisnesmies ja joutuu joskus jättämään Audin invaruutuun, kun kiireessä hakee jotain evästä kaupasta. Hän sanookin, että voi huoletta tehdä niin, koska bisnesmiehet ne pitää tämän maan pyörät pyörimässä.

Vierailija
16/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 07:43"]

Mieheni on kiireinen bisnesmies ja joutuu joskus jättämään Audin invaruutuun, kun kiireessä hakee jotain evästä kaupasta. Hän sanookin, että voi huoletta tehdä niin, koska bisnesmiehet ne pitää tämän maan pyörät pyörimässä.

[/quote]

Ukkosi olisi työttömänä ilman invalideja. Invalidi nimittäin ostaa paljon lähipalveluita. Minä olisin kyllä kunnioittavampi invalidien suhteen koska rekisterinumerosta voi selvittää ajoneuvon omistajan. Kannattaa muistaa että yhden invalidin aloittama boikotti on herkkä leviämään sosiaalisessa mediassa etc.

Vierailija
17/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 07:43"]

[/quot

täh? No, jo on  bisnessmies ja Tyhmä.  Sen vika on varmaa todellinen tyhmyys. Mutta tyhmyys ei oikeuta invapaikan käyttöön. Kyllä jos jalat kantaa, niin parkkerraa kauemma . Yäk miten tyhmä, tylsä ja y  l  i m i e l i n en. Niin kiire ei ole, etteikö voisi kävellö tai juosta...jos on NIIN kiire. Tekis hyvää kunnolle. Ja aivoille. Sitä tollanen tyyppi tarvitsisi. Liikuntaa. Ei kolesteroli tukkis aivoja noin tylsiksi. Inva paikat vaan on niitä oikeesti tarvitseville. Ei se ole vaikea ymmärtää. Ja sisäistää.

vastaan siis ap kysymykseen: tollot

Vierailija
19/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ja laiska ja välinpitämätön ja vain oman edun näkijä. kyllä voit kävelllä kauempaa, jos sulla jalat toimii. Kaikki ei voi. Se koskee kaikkia, se inva merkki. Ei vain valikoidusti. Joskus. Kun siltä tuntu tai huvittaa tai ei huvita. Asenne merkkaa. 

Vierailija
20/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 08:21"]

[/quote]

ja laiska ja välinpitämätön ja vain oman edun näkijä. kyllä voit kävelllä kauempaa, jos sulla jalat toimii. Kaikki ei voi. Se koskee kaikkia, se inva merkki. Ei vain valikoidusti. Joskus. Kun siltä tuntu tai huvittaa tai ei huvita. Asenne merkkaa. 

[/quote]

Ja höpö höpö, ei täällä ole niin paljon invoja että se ruutu pitäs aina vapaan olla. Tyhjänä aina kun ei siihen muut uskalla pysäköidä kun se on invapaikka, minä kyllä uskallan.