Mitä työtä saisi maisteriopiskelija jolla fluent englanti?
Eli jos opiskelee yliopistossa, mistä voisi hakea samalle ajalle töitä?
Kauppatieteen kandi joka ei halua ottaa lainaa.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:54"]
Hanttihommia kannattaa miettiä. Jos opintojen ohelle olet suunnitellut, aikataulujen on oltava joustavat. Kauppatieteilijät eivät kovin aikaisessa vaiheessa opintoja saa oman alan töitä, useimmat siis. Sujuva englanti ei ole enää mikään myyntivaltti.
[/quote]
Mulla on BBA tutkinto. Miksi Suomessa ei arvosteta tai tarvita tällaista koulutusta?
ap.
[/quote]
Ei se ole arvostuksesta kiinni, mutta Suomessa suorittaa alemman korkeakoulututkinnon tosi iso osa ihmisistä, jolloin se ja englannin osaaminen ei ole mikään kilpailuvaltti, pitää olla jotain muuta ekstraa CV:ssä jolla erottautua. AMK tradenomeja on pilvin pimein ja eikö se vastaa tuota BBA:ta? Opintojen laajus on ainakin sama.
[/quote]
En tiedä mitä vastaa, mulla oli 120 semester hours/credits.
ap
[/quote]
Tradenomin tutkinto on 210 credits (ECTS) ja ylempi AMK tutkinto on 90 credits
[/quote]
Siis yhteensä 300 credits vähintään, jotkut AMK-tutkinnot on 240 jopa
[/quote]
Jos Suomessa haluaa jatkaa AMK:sta yliopistoon, saako nuo credits siellä hyödyntää?
ap.
[/quote]
Saattaa kai saada jotain hyväksiluetuksi, mutta en usko että kokonaan. Riippuu kai koulusta ja siitä kuka aiemmat opinnot hyväksyy, miten paljon saa hyväksiluettua. Ei taida olla mitään yhtenäistä sääntöä tähän.
Esim. itse kävin lukion jälkeen ammatillisen koulutuksen, josta jatkoin AMK:hon mutta sain vain muutaman kurssin hyväksiluettua. Jouduin käymään kursseilla joissa oppimateriaalikin oli täysin sama kuin aiemmassa tutkinnossani.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:54"]
Hanttihommia kannattaa miettiä. Jos opintojen ohelle olet suunnitellut, aikataulujen on oltava joustavat. Kauppatieteilijät eivät kovin aikaisessa vaiheessa opintoja saa oman alan töitä, useimmat siis. Sujuva englanti ei ole enää mikään myyntivaltti.
[/quote]
Mulla on BBA tutkinto. Miksi Suomessa ei arvosteta tai tarvita tällaista koulutusta?
ap.
[/quote]
Ei se ole arvostuksesta kiinni, mutta Suomessa suorittaa alemman korkeakoulututkinnon tosi iso osa ihmisistä, jolloin se ja englannin osaaminen ei ole mikään kilpailuvaltti, pitää olla jotain muuta ekstraa CV:ssä jolla erottautua. AMK tradenomeja on pilvin pimein ja eikö se vastaa tuota BBA:ta? Opintojen laajus on ainakin sama.
[/quote]
En tiedä mitä vastaa, mulla oli 120 semester hours/credits.
ap
[/quote]
Tradenomin tutkinto on 210 credits (ECTS) ja ylempi AMK tutkinto on 90 credits
[/quote]
Siis yhteensä 300 credits vähintään, jotkut AMK-tutkinnot on 240 jopa
[/quote]
Jos Suomessa haluaa jatkaa AMK:sta yliopistoon, saako nuo credits siellä hyödyntää?
ap.
[/quote]
Saattaa kai saada jotain hyväksiluetuksi, mutta en usko että kokonaan. Riippuu kai koulusta ja siitä kuka aiemmat opinnot hyväksyy, miten paljon saa hyväksiluettua. Ei taida olla mitään yhtenäistä sääntöä tähän.
Esim. itse kävin lukion jälkeen ammatillisen koulutuksen, josta jatkoin AMK:hon mutta sain vain muutaman kurssin hyväksiluettua. Jouduin käymään kursseilla joissa oppimateriaalikin oli täysin sama kuin aiemmassa tutkinnossani.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:53"]
Missä hommissa olisit hyvä?
myyntiosaamista?
[/quote]
No toki, kun tuo oma mainosfirmakin on olemassa.
ap.
Missä hommissa olisit hyvä?
myyntiosaamista?