Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä saisi maisteriopiskelija jolla fluent englanti?

Vierailija
12.07.2014 |

Eli jos opiskelee yliopistossa, mistä voisi hakea samalle ajalle töitä?

Kauppatieteen kandi joka ei halua ottaa lainaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:54"]

Hanttihommia kannattaa miettiä. Jos opintojen ohelle olet suunnitellut, aikataulujen on oltava joustavat. Kauppatieteilijät eivät kovin aikaisessa vaiheessa opintoja saa oman alan töitä, useimmat siis. Sujuva englanti ei ole enää mikään myyntivaltti.

[/quote]

Mulla on BBA tutkinto. Miksi Suomessa ei arvosteta tai tarvita tällaista koulutusta?

ap.

[/quote]

Ei se ole arvostuksesta kiinni, mutta Suomessa suorittaa alemman korkeakoulututkinnon tosi iso osa ihmisistä, jolloin se ja englannin osaaminen ei ole mikään kilpailuvaltti, pitää olla jotain muuta ekstraa CV:ssä jolla erottautua. AMK tradenomeja on pilvin pimein ja eikö se vastaa tuota BBA:ta? Opintojen laajus on ainakin sama.

[/quote]

En tiedä mitä vastaa, mulla oli 120  semester hours/credits.

ap

Vierailija
42/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kielen taito ei todellakaan takaa töitä... Enpä usko, että se kandin nimikekään.

nimim. puhun fluenttina englantia, saksaa ja ruotsia, mutta töitä ei silti löydy, ei sitten millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:03"]

Jyväskylässä on paljon opiskelijoita, eli kova kilpailu paikoista varmaan. Kaunis kaupunki kyllä nykyään, juuri kävin vierailulla vanhassa kotikaupungissa. Viihdyt varmasti.

Saatko suomalaista opintotukea ja asumuslisää? Niiden varassa selviää ainakin alkuun, jos asuu halvalla.

[/quote]

En usko saavani, kun tulen nyt ainakin alussa vaan opiskelemaan. Muutan toki kirjani sinne, mutta opiskelu ei ole yksinään syy saada tukia.

Joo, mun suomenkieli on kyllä huonoa :(

ap.

[/quote]

Suomessa opiskelu on kyllä yksinään syy saada tukia.. siis opintorahaa +asumislisää ainakin.

[/quote]

Ehkä en ole tajunnut oikein, mutta minusta se ei ollut kuin luin ohjeita.

En halua ottaa lainaa, sitä on jo ihan tarpeeksi.

ap.

Vierailija
44/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua läpi, mutta kauppiksessa opiskeluaikana olin erikoisliikkeessä myyjänä, turismin kanssa tekemisissä, mysa/ore - hommia sekä apulaiscontrollerina. Englannin kielen taito itsestäänselvyys, ruotsi auttoi paljon.

Vierailija
45/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:03"]

Jyväskylässä on paljon opiskelijoita, eli kova kilpailu paikoista varmaan. Kaunis kaupunki kyllä nykyään, juuri kävin vierailulla vanhassa kotikaupungissa. Viihdyt varmasti.

Saatko suomalaista opintotukea ja asumuslisää? Niiden varassa selviää ainakin alkuun, jos asuu halvalla.

[/quote]

En usko saavani, kun tulen nyt ainakin alussa vaan opiskelemaan. Muutan toki kirjani sinne, mutta opiskelu ei ole yksinään syy saada tukia.

ap.

[/quote]

Suomessa opiskelu on kyllä yksinään syy saada tukia.. siis opintorahaa +asumislisää ainakin.

[/quote]

ap.

[/quote]

No et ole tajunnut oikein, huoh. Vai miksi et saisi tukia? Oletko kenties USA:n kansalainen tms.?

Vierailija
46/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskelijakin saa opintotukea, mutta muut etuudet taitavat olla rajoitetumpia?

Varma en ole.

Kannattaa olla avoimin mielin ja tutustua mahdollisimman monenlaisiin ihmisiin -suhteilla saa työpaikkoja!

Vierailija
47/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

englannilla ei tee mitään, eikä ruotsilla Suomessa. Jos osaat venäjää, kiinaa, espanjaa tms niin sillä voi saada työnkin ihan puhtaasti kielitaidolla. Englantiahan osaa lapsetkin ja rantaruottalaisia Suomessa on liikaakin, ei niitä virkakyöstipaikkoja kaikille heillekään riitä, osa joutuu viljelmeään tomaattia ja pyydystämään kaloja.

Vierailija
48/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:17"]

Hanttihommia kannattaa miettiä. Jos opintojen ohelle olet suunnitellut, aikataulujen on oltava joustavat. Kauppatieteilijät eivät kovin aikaisessa vaiheessa opintoja saa oman alan töitä, useimmat siis. Sujuva englanti ei ole enää mikään myyntivaltti.

[/quote]

Mulla on BBA tutkinto. Miksi Suomessa ei arvosteta tai tarvita tällaista koulutusta?

ap.

[/quote]

Kute ylempänä todettiin, jonossa on tuhansittain työtöntä maisteritasoistakin sakkia ja täällä nyt bachelor -tason tutkinto alkaa löytyä jo jokaiselta siinä missä ajokorttikin.

Lisäksi teollisuus on puskenut ulos kymmenin tuhansin selliastakin sakkia, jolla korkeakoulutuksen lisäksi on 10-30v työkokemuskin haastavaistakin asiantuntija- ja johtotehtävistä.

Toisaalta, tilanne on johtanut myös siihen, että hyvin matalan tason tehtäviinkn vaaditaan jo huomattavan kovan tason koulutus. Ei ole enää kaukana ne ajat, jolloin siivooja on ammattikorkeakoulutason tutkinto ja paskakuskinkin pitää olla insinööri.

Opiskelijat työllistyvät erilaisiin sekalaisiin muutaman tunnin illassa/ viikossa hanttihommiin, jollaisia on toki tarjolla siellä' täällä. Niillähän ei oikeita töitä tarvitseva elä, mutta opiskelijat ottavat noita opintotuen lisäksi.

Tuolla koulutukselllasi on turha toivoa mitään erityistä kohtelua, tulet huomaamaan, että muiden joukossa koulutustasosi on aivan tavallinen, jopa matala.

Kannattaa yrittää hakea saumaa, jos erikoisosaamisesi / kielitaitosi nykyisen asuinmaasi osalta olisi etu.

[/quote]

No en ole erityiskohtelua halunnuttkaan, mielestäni ihan realistisesti olen asian esittänyt ilman jalustalle nostoa ja kysynyt neuvoja joita olenkin saanut. Olenpahan nyt jo hieman viisaampi, vaikken työtä taida saadakkaan.

ap.

Vierailija
49/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:14"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

ap.

[/quote]

No et ole tajunnut oikein, huoh. Vai miksi et saisi tukia? Oletko kenties USA:n kansalainen tms.?

[/quote]

Joo, olen USA kansalainen, mutta myös Suomen kansalainen.

ap.

Vierailija
50/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan samassa tilanteessa, ulkomaalainen kanditutkinto ja englanti äidinkielenä, 20 vuotta alani työkokemusta. Suomeakin osaan sujuvasti. En saa edes haastattelua alani töihin ja olen monta vuotta yrittänyt. Eli päädyin ravintolahommiin.

Suositus on tehdä hanttihommia ja muuttaa saman tien täältä pois. Minäkin olen muuttamassa takaisin kotimaahani tänä vuonna vaikka Suomalaisella miehellä olisi tällää vakiotyö.

Vierailija
51/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:24"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

Joo, olen USA kansalainen, mutta myös Suomen kansalainen.

ap.

[/quote]

Jos olet myös Suomen kansalainen, kyllä olet oikeutettu opintotukeen.

Vierailija
52/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos englanti on äidinkielesi voisit ottaa selvää myös kieltenoprttajien paikoista. Esim yrityksissä on paljon tälläisiä keskustelutunteja opettajana natiivisti kieltä puhuva henkilö. Samoin työväenopistoissa on vastaavia paikkoja.

Vierailija
53/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:19"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Ei se ole arvostuksesta kiinni, mutta Suomessa suorittaa alemman korkeakoulututkinnon tosi iso osa ihmisistä, jolloin se ja englannin osaaminen ei ole mikään kilpailuvaltti, pitää olla jotain muuta ekstraa CV:ssä jolla erottautua. AMK tradenomeja on pilvin pimein ja eikö se vastaa tuota BBA:ta? Opintojen laajus on ainakin sama.

[/quote]

ap

[/quote]

Tradenomin tutkinto on 210 credits (ECTS) ja ylempi AMK tutkinto on 90 credits

Vierailija
54/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:33"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Siis yhteensä 300 credits vähintään, jotkut AMK-tutkinnot on 240 jopa

Vierailija
55/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:32"]

Jos englanti on äidinkielesi voisit ottaa selvää myös kieltenoprttajien paikoista. Esim yrityksissä on paljon tälläisiä keskustelutunteja opettajana natiivisti kieltä puhuva henkilö. Samoin työväenopistoissa on vastaavia paikkoja.

[/quote]

Tää voisikin olla yksi toimiva homma. Kiitos!

ap.

Vierailija
56/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:27"]

Olen tavallaan samassa tilanteessa, ulkomaalainen kanditutkinto ja englanti äidinkielenä, 20 vuotta alani työkokemusta. Suomeakin osaan sujuvasti. En saa edes haastattelua alani töihin ja olen monta vuotta yrittänyt. Eli päädyin ravintolahommiin.

Suositus on tehdä hanttihommia ja muuttaa saman tien täältä pois. Minäkin olen muuttamassa takaisin kotimaahani tänä vuonna vaikka Suomalaisella miehellä olisi tällää vakiotyö.

[/quote]

No ei kuulosta hyvältä.

ap.

Vierailija
57/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:33"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Siis yhteensä 300 credits vähintään, jotkut AMK-tutkinnot on 240 jopa

[/quote]

Jos Suomessa haluaa jatkaa AMK:sta yliopistoon, saako nuo credits siellä hyödyntää?

ap.

Vierailija
58/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Credit = opintopiste

muussa korkeakoulussa suoritetuista opintopisteistä voi saada hyväksilukuja, mutta saako niitä suoraan pakollisiin kursseihin, on eri asia (eli voit saada ne opintosuorituksiin, muttei välttämättä lyhennä opiskeluaikaa)

Vierailija
59/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hyville tyypeille löytyy hommia! 

Vierailija
60/64 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:41"]

Credit = opintopiste

muussa korkeakoulussa suoritetuista opintopisteistä voi saada hyväksilukuja, mutta saako niitä suoraan pakollisiin kursseihin, on eri asia (eli voit saada ne opintosuorituksiin, muttei välttämättä lyhennä opiskeluaikaa)

[/quote]

Mites noita tutkintoja sitten voi verrata keskenään?

ap.