Laivamatkustaminen ja ihmisten tungetsiminen
Kielipoliisi varmaan tarttuu, mut itse asiaan.
Oltiin Ruotsin risteilyllä nyt viikolla. Itsellä oli lasten rattaat. Sellaset avorattaat brion (mahdollisimman kapeat ja helpot työntää) Miksi ihmiset on niin pässejä että täytyy tunkea laukkujen kanssa jatkuvasti ohi rattaiden. Sitten mulkoillaan kun jää laukku jumiin. Itse kyllä kulben reippaasti rattaiden kanssa eteenpäin, mutta en voi täyttää sitä edessä sivuilla olevaa aukkoa. Sitten joku valopää täytyy tunkea siihen ahtaaseen väliin kävelemään. Itse kyllä katson konoajan että en työnnä kenenkään päälle. Sitten kun pidän pienen välin edessä olevaan nikn siihenkin pitää jonkun tuupata eteen.
Pelkääkö ihmiset että eivät mahdu laivaan tai pääse laivasta pois?
Pahimpia on suomalaiset keski-ikäiset pariskunnat. Aasialaisia oli myös laivassa ja olivat huomattavasti kohteliaampia suomalaiset ja ruotsalaiset.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]ette vastaa vaunuhirviöt miksi itsellänne on niin helvetinmoinen kiire sinne jonoon?
[/quote] Tulimme juuri Tallinnasta ja tarkoitus oli odotella ihan rauhassa eikä tunkea ulos laivasta. Meidät kuitenkin häädettiin pois istumapaikoiltamme henkilökunnan toimesta. Edessämme oli hissi joten sillä sitten menimme alas maihinnousukannelle. Joo, se aula olikin sitten ihan täynnä emmekä päässeet edes hissistä ulos viiteen minuuttiin.
En odota että minulle tarvitsee tehdä väylää väkijoukossa, osaan kyllä liikkua virran mukana eikä eteeni tarvitse tunkea. Ja eikä tarvi tunkea minun ja edessä kävelevien lapsieni väliin...ihan yhtä lailla me haluamme laivaan/laivasta.
[/quote]
pidättelit hissiä viisi minuuttia? ei tullut mieleen palata jonnekin toiselle kannelle.
vastauksesi tosin haisee pahasti, yhdelläkään isommalla laivalla kukaan ei häädä ihmisiä seisomaan samaan karsinaan ; )
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:29"]
ehkä mä en lähde enää laivalle kun tukin reittinne!
[/quote]
Ihan itse saat tämän asian päättää.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:12"]
taas tätä "lapsivihaa"....
Saahan rattaidenkin kanssa liikkuva lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin muut. Eikä muiden tarvitse siihen kiilailla...Pitäähän siellä muitakin varoa, muiden laukkuja, mummoja, pyörätuoleja ym.
Saman olen huomannut kuin ap. Ja etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kyllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
Lapsia, äitejä ja rattaita "vihaavat" voisivat jo luovuttaa ja hankkia sen oman pikku-palleron ja vaihtaa puolta.. ;)
[/quote]
miksi sulla on se etuajo-oikeus? kerro?
miksi olet siellä pahimmassa ruuhkassa, kerro?
mikä oikeus sinulla on , että muut pakenevat edestäsi?
onko aivosi valahtaneet synnytyksessä löstyneestä alapäästä ulos,
kun et osaa lukea ?
lapsiviha-kortti käytetty, huvittaa =)
en vihaa lapsia, vihaan vanhempia , joista tulee ääliöitä lapsen
synnyttyä.
[/quote]
Tyypillinen naisvihaaja, se oikein loistaa kirjoituksestasi. Hae apua kipeään päähäsi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:22"]
Ap ihmettelee, miksi ihmiset ryysivät laivaan isona laumana. Ja ryysii itse laivaan osana sitä laumaa. Ap varmaan myös päivittelee supermarketin juhannusruuhkasssa, miksi kaikki nämä ihmiset ovat tulleet kauppaan juuri tänään.
[/quote]
vastaan myös tähän. välttelen kaupoissakäymistä ruuhka-aikoina. Käytetään aika paljon lähikauppaa(siellä ei ole ruuhkia)
mulla ei tulis mieleenkään mennä esim:jumboon pe-iltana tai lauantaina.
itse käyn siellä arkipäivän aamuna. Silloinkin yleensä yksin.
ap
[/quote]
ehkä parempi niin. tai sitten opettelet käyttämään päätäsi?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]
Kannattaako tuollaisiin paikkoihin edes ottaa rattaita mukaan?
[/quote]
itselläni on sen ikäinen lapsi että ei välttämättä jaksa montaa tuntia kulkea kaupungissa. Jos ruotsinpuolella satamassa olisi vuokrattavana rattaita niin en tietenkään ottaisi mukaan.
tiedänpähän seuraavan kerran odotella hytissä että kaikki kiireiset pääsee ekana ryysimään ulos.
minä haluaisin myös tietää että miksi juuri rattaiden kanssa kulkevat joutuisivat odottamaan viimeiseksi ulospääsyä? Ihan tarkoituksella vielä otettiin risteily keskelle viikkoa.
ap
[/quote]
tartut lillukanvarsiin ja vetoat lapseesi ja muualla liikkumiseenne.
toki sinä ja pallerosi ansaitsette punaisella matolla verhotun oman "taaperokaistan" joka paikkaan ?
aloitit ihmisistä ja laivassa tungoksessa seisomisesta?
et ole sisälukutaitoinen? et ymmärrä mitä sinulle moneen kertaan sanotaan?
[/quote]
Minä en tarvitse mitään erikoiskohtelua. Et ehkä itse halua ymmärtää. Olet varmaan myös se pahin tuuppaaja.
Tottakai ymmärrän että kun on paljon ihmisiä niin tulee ruuhkaa.
Eikö ihmiset vois kävellä vaan muiden tahdissa ja odottaa vuoroa. Minkätakia täytyy sännätä toisten eteen ja hyppiä melkeen rattaiden yli.
Sairaita tyyppejä taas ketju täynnä. Ihme aggressiota nostattaa ap:n ihan asiallinen viesti. Tuollaiet kapeat Brion rattaat eivät vie juurikaan tilaa, paljon enemmän teidän wt-ämmien kaljakärryt vievät tilaa.
Lasten- ja naistenvihaajat vauhdissa. Olette ihan sairaita.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:34"]
Saahan rattaidenkin kanssa liikkuva lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin muut. Eikä muiden tarvitse siihen kiilailla...Pitäähän siellä muitakin varoa, muiden laukkuja, mummoja, pyörätuoleja ym.
Saman olen huomannut kuin ap. Ja etenkin ihmetyttää se laivasta ulos ryysääminen!! Miksi? Kaikki pääsee kyllä ulos. Laivaan menon jotenkin ymmärrän, jos nyt haluaa syömään tms juuri tiettyyn paikkaan ja ensimmäisenä.
Lapsia, äitejä ja rattaita "vihaavat" voisivat jo luovuttaa ja hankkia sen oman pikku-palleron ja vaihtaa puolta.. ;)
[/quote]
kun et osaa lukea ?
synnyttyä.
[/quote]
Tyypillinen naisvihaaja, se oikein loistaa kirjoituksestasi. Hae apua kipeään päähäsi.
[/quote]
lapsivihakortti ei toiminut.
naisvihakorttti kehiin?
et vastaa kysymyksiin, ihan asiallisiin, vaan jakelet
vihakortteja?
saatko vihakorteilla ihmisiltä oikeutuksen omiin toimiisi?
vihaat vihaajia?
mitä voitat vihakortin vilauttelulla?
pääsetkö nyt ensi kerralla liikkumaan ryysiksessä omaa kaistaa pitkin kun
muut 30 ympärilläsi väistää SINUA?
olet huvittava, oikea päivän piristys =)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:38"]
Sairaita tyyppejä taas ketju täynnä. Ihme aggressiota nostattaa ap:n ihan asiallinen viesti. Tuollaiet kapeat Brion rattaat eivät vie juurikaan tilaa, paljon enemmän teidän wt-ämmien kaljakärryt vievät tilaa.
Lasten- ja naistenvihaajat vauhdissa. Olette ihan sairaita.
[/quote]
itse mainitsin jo aiemmin etten vihaa lapsia. en naisiakaan, enkä miehiä.
vihaan ainoastaan VANHEMPIA , joista tulee idiootteja lapsensaannin jälkeen.
onko liian vaikea aihe käsiteltäväksi?
minä haluaisin myös tietää että miksi juuri rattaiden kanssa kulkevat joutuisivat odottamaan viimeiseksi ulospääsyä? Ihan tarkoituksella vielä otettiin risteily keskelle viikkoa.
ap
[/quote]
Ööh vaikka siksi, että se oma liikkuminen olisi helpompaa? Nyt taidat vaan haluta tehdä tästä asiasta itsellesi hirveän hankalaa. Vaikka sulla onkin lapsi ja rattaat, niin ei kai sua tarvitse jalustalle nostaa ja erikoisjärjestelyjä sen vuoksi alkaa tehdä? Kun et sä oo ainoo, kato.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:15"]ette vastaa vaunuhirviöt miksi itsellänne on niin helvetinmoinen kiire sinne jonoon?
[/quote] Tulimme juuri Tallinnasta ja tarkoitus oli odotella ihan rauhassa eikä tunkea ulos laivasta. Meidät kuitenkin häädettiin pois istumapaikoiltamme henkilökunnan toimesta. Edessämme oli hissi joten sillä sitten menimme alas maihinnousukannelle. Joo, se aula olikin sitten ihan täynnä emmekä päässeet edes hissistä ulos viiteen minuuttiin.
En odota että minulle tarvitsee tehdä väylää väkijoukossa, osaan kyllä liikkua virran mukana eikä eteeni tarvitse tunkea. Ja eikä tarvi tunkea minun ja edessä kävelevien lapsieni väliin...ihan yhtä lailla me haluamme laivaan/laivasta.
[/quote]
pidättelit hissiä viisi minuuttia? ei tullut mieleen palata jonnekin toiselle kannelle.
vastauksesi tosin haisee pahasti, yhdelläkään isommalla laivalla kukaan ei häädä ihmisiä seisomaan samaan karsinaan ; )
[/quote] toki mietimme toiselle kannelle menemistä ettei pidäteltäisi hissiä mutta totesimme että kuka sitä hissiä jossain odottaa, on tulossa juuri sille saamiselle kannelle josta maihinnousu tapahtuu joten katsoimme hissin vapauttamisen turhaksi.
Ikinä en ryysikseen halua, mutta aina sieltä itseni löydän...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:49"]
ap
[/quote]
Ööh vaikka siksi, että se oma liikkuminen olisi helpompaa? Nyt taidat vaan haluta tehdä tästä asiasta itsellesi hirveän hankalaa. Vaikka sulla onkin lapsi ja rattaat, niin ei kai sua tarvitse jalustalle nostaa ja erikoisjärjestelyjä sen vuoksi alkaa tehdä? Kun et sä oo ainoo, kato.
[/quote]
voisin tehdä avauksen samalla periaatteella ja laittaa rattaiden tilalle kaljakärryn? saisinko silloin nyökyttelyä, että kyllä sinä olet se etuajo-oikeutettu?
tientukkeet on tientukkeita, jokainen kantakoon oman osansa.
toki kaljakärrynkin kanssa voi odottaa 5 min väljästi laivailla
tai seisoa sen saman viisi minuuttiia jonossa.
kumpi on miellyttävämpää?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:43"]
[/quote]
kun et osaa lukea ?
synnyttyä.
[/quote]
[/quote]
naisvihakorttti kehiin?
vihakortteja?
vihaat vihaajia?
[/quote]
Mityä muuta kuin naisvihaa on mielestänne seuraava lainaus tuon valopään tekstistä:
"onko aivosi valahtaneet synnytyksessä löstyneestä alapäästä ulos,
kun et osaa lukea ?"
Täysin asiatonta ja sairasta tekstiä ap:n asialliseen kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote] toki mietimme toiselle kannelle menemistä ettei pidäteltäisi hissiä mutta totesimme että kuka sitä hissiä jossain odottaa, on tulossa juuri sille saamiselle kannelle josta maihinnousu tapahtuu joten katsoimme hissin vapauttamisen turhaksi.
Ikinä en ryysikseen halua, mutta aina sieltä itseni löydän...
[/quote]
olet provo. kukaan ei seiso ja pidättele hissiä 5 min kun voi palata johonkin toiseen kerrokseen. toki se hissi oli lukittu liikkumaan vain alaspäin?
oletko aivan idiootti? vai pidätkö minua sellaisena?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:49"]
ap
[/quote]
[/quote]
voisin tehdä avauksen samalla periaatteella ja laittaa rattaiden tilalle kaljakärryn? saisinko silloin nyökyttelyä, että kyllä sinä olet se etuajo-oikeutettu?
tientukkeet on tientukkeita, jokainen kantakoon oman osansa.
toki kaljakärrynkin kanssa voi odottaa 5 min väljästi laivailla
tai seisoa sen saman viisi minuuttiia jonossa.
kumpi on miellyttävämpää?
[/quote]
Nyt meni kyllä ohi, varmaan pitäisi juoda kaljaa tai saada lapsi, että ymmärtäisin, mitä koitat sanoa :D
Mä oon aina odottanut hytissä sen aikaa, että suurin ryysis menee ohitse. Sekä yksin, kaksin, lasten ja rattaiden kanssa. Miksi mennä ehdoin tahdoin ruuhkaan ruotsinlaivalla? !
Tallinnan laivat on sitten vähän eri, mutta niissäkin voi yrittää sitä ruuhkaa välttää. .
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:57"]
Mä oon aina odottanut hytissä sen aikaa, että suurin ryysis menee ohitse. Sekä yksin, kaksin, lasten ja rattaiden kanssa. Miksi mennä ehdoin tahdoin ruuhkaan ruotsinlaivalla? !
Tallinnan laivat on sitten vähän eri, mutta niissäkin voi yrittää sitä ruuhkaa välttää. .
[/quote]
Tämä. Miksi siitä pitää ehdoin tahdoin tehdä vielä vaikeampaa?
Älä luovuta, Tukholman risteilyt on oikeasti kivoja lasten kanssa.
Omien hermojen takia kannattaa opetella välttämään ruuhkia. Se on ihan sama täydessä lentokoneessa. Kiireisimmät aina pukkaa heti käytävälle ja alkaa pukemaan ja keräämään käsitavaroitaan ahtaudessa. Sitten ne hikoilee seisomassa siinä käytävällä sen viisi minuuttia ennenkuin ovi avataan ja jono alkaa liikkumaan. Koskaan ei ole mennyt yli 5-8 minuuttia siitä kun jono alkaa liikkumaan siihen kun pääsemme ulos koneesta ilman ruuhkaa. Se 5 minuuttia ei ole ruuhkan arvoista.
Ihan sama asia laivoilla. Laivoilla on myös useampia ulosmenoreittejä, ajan kanssa opit valitsemaan sen vähimmän ruuhkaisen.
Mukavia kesälomareissuja lapsen kanssa.
On ihan mielipuolista ihmetellä, miksi ihmisten on päästävä väkisin nopeasti ulos, kun itse pyrkii samaan aikaan väkisin ulos. Ap haluaisi, että muut jäisivät odottamaan ja päästäisivät hänet pershedelmineen kulkemaan. Kuka tahansa järkevä ihminen jättäisi tungoksen väliin itse, mutta olenkin aina epäillyt joidenkin ihmisten hankkivan lapsia vain saadaakseen elämäänsä lisää vaikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:43"]
[/quote]
kun et osaa lukea ?
synnyttyä.
[/quote]
[/quote]
naisvihakorttti kehiin?
vihakortteja?
vihaat vihaajia?
[/quote]
Mityä muuta kuin naisvihaa on mielestänne seuraava lainaus tuon valopään tekstistä:
"onko aivosi valahtaneet synnytyksessä löstyneestä alapäästä ulos,
kun et osaa lukea ?"
Täysin asiatonta ja sairasta tekstiä ap:n asialliseen kysymykseen.
[/quote]
ette osaa lukea, siitä kysymys. voi kun olet itse asiallinen.
jaat vihakortteja oikeassa elämässäkin? naapurin postilaatikkoon tai
kaupan kassalle? teetkö kortit itse vai painatatko jossain?
ja edelleenkään et vastaa jatkokysymyksiin, joita ap vastauksiensa lisäksi sai.
ei, jaat vihaa ympärillesi.
kaltaisesi ihmiset huvittavat =)
sanovatko tuttusi sinua leikkisästi usein pirttihirmuksi? =)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 14:22"]
Ap ihmettelee, miksi ihmiset ryysivät laivaan isona laumana. Ja ryysii itse laivaan osana sitä laumaa. Ap varmaan myös päivittelee supermarketin juhannusruuhkasssa, miksi kaikki nämä ihmiset ovat tulleet kauppaan juuri tänään.
[/quote]
vastaan myös tähän. välttelen kaupoissakäymistä ruuhka-aikoina. Käytetään aika paljon lähikauppaa(siellä ei ole ruuhkia)
mulla ei tulis mieleenkään mennä esim:jumboon pe-iltana tai lauantaina.
itse käyn siellä arkipäivän aamuna. Silloinkin yleensä yksin.
ap