Vinkkejä Australian matkaan kaivataan
Suunnitelmissa on olla kolme viikkoa vuoden vaihteessa, vuokrata auto ja liikkua lähinnä Sydney- Brisbane välillä. Suositelkaa kohteita ja paikkoja! Budjetti ei ole öky, joten ei mitään mahdottoman kallista.
Kommentit (26)
Brisbanen lähettyvillä Australian Zoo oli aika kiva.
Älä yritä viedä sinne mitään syötävää tai edes etäisesti sellaista muistuttavaa. Katso, että matkatavaroissasi ei ole mitään eloperäistä ta sellaista, joka on joskus sellaista ollut.
Ruokaa saa kyllä tuoda, ei tietenkään ihan kaikkea, mutta sakkoja ei tule kunhan varmuudeksi ruksii tullilomakkeen ruoka-ruudun. Sitten tullissa vaan kysytään mitä ruokaa on mukana. Sakot/varoitus tulee siitä jos on mitä tahansa syötävää/eloperäistä laukussa eikä ilmoita siitä tullissa. Itse en ole koskaan joutunut tarkistukseen kun olen suoraan sanonut tuovani ruokaa (ruisleipää, karkkia, teetä yms.)
Omia aurinkorasvoja ei kannata ottaa mukaan, täällä on laajat ja hyvät valikoimat kyllä.
Varautukaa siihen, että välimatkat on pidempiä kuin miltä kartassa vaikuttaa...
Ja thongs tarkoittaa varvassandaaleja, ei alusvaatetta.
Lonely planet travel guide kertoo paljon kivoista kohteidta. Kannattaa vuokrata auto. Välimatkat on oikeasti tunteja ja päiviä, eli kerralla ehtii kåytännössä yhden kohteen. Viinilaaksot on mukavia.
aurinkorasvoja saa kyllä australiastakinmutta sanoisin, että itse koin mukavaksi kun niitä ei tarvinnut heti endimmäiseksi alkaa etsi
. Meinaan vaan että tarvitset niitÄ kyllä heti ekaksi puolituntuiseksi pihalle.
Sydneyssä 26.12. Sydney to Hobart Yacht Racen startti on komeaa katsottavaa. Samaten uudenvuoden ilotulitus mutta sinne pitää mennä hyvissä ajoin iltapäivällä jos haluaa saada hyvät paikat.