Voiko lähes keski-ikäinen aikuinen enää löytää kumppania itselleen?
Pahalta näyttää. En usko enää koskaan löytäväni rakkautta elämääni. Jos vain olisin nuorempi, olisi kaikki toisin. Unelmat ovat murskana. He, jotka ovat löytäneet puolison jo vuosia sitten, saavat vanhanakin nauttia rakkaudesta.
Kunpa vanhempani olisivat kannustaneet etsimään hyvän kumppanin nuorena, niin en olisi tässä tilanteessa. En vain jotenkin tajunnut tehdä mitään asioiden eteen silloin, kun olisi ollut paras hetki toimia. Nyt sitten ihastun hiljaa mielessäni joihinkin naimisissaoleviin, enkä edelleenkään kykene tutustumaan keneenkään.
Kommentit (34)
Ihan sama tilanne ja ajatukset. Mies olisi pitänyt valkata ja perhe perustaa ajoissa. Mutta aika meni opiskeluissa, töissä sekä suhteissa, jotja eivät johtaneet mihinkään. Olisi pitänyt tehdä kaikkensa sen eteen, että Se Oikea löytyy ajoissa. Vanhempani saivat minut vasta 4-kymppisenä, joten ehkä hekään eivät ymmärtäneet painottaa sitä riittävästi. Nyt kaikki on liian myöhäistä ja yksinäinen loppuelämä edessä.
N44
Ärsyttää sekin, kun yksi tosi söpö mies katseli minua silleen flirttailevasti eilen yhdessä isommassa tapahtumassa, mutta hänellä oli sormus sormessa ja itse tajusin olevani häntä paljon vanhempi, joten ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia oikeasti parisuhteeseen. Tuli lähinnä haikea olo ja katselin sitten vain toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama tilanne ja ajatukset. Mies olisi pitänyt valkata ja perhe perustaa ajoissa. Mutta aika meni opiskeluissa, töissä sekä suhteissa, jotja eivät johtaneet mihinkään. Olisi pitänyt tehdä kaikkensa sen eteen, että Se Oikea löytyy ajoissa. Vanhempani saivat minut vasta 4-kymppisenä, joten ehkä hekään eivät ymmärtäneet painottaa sitä riittävästi. Nyt kaikki on liian myöhäistä ja yksinäinen loppuelämä edessä.
N44
Todellakin samat ajatukset täällä. Oiskohan meille joku vertaistukiryhmä jossain. En tosiaan tajunnut satsata asiaan hyvissä ajoin. En vain ymmärtänyt. Mullakin meni nuoruus opiskelessa, harrastaessa ja sitten töissä sekä erittäin huonoissa suhteissa.
T. Ap
En edes halua. Ihana vapaus olla yksin. En keksi yhtään syytä miksi haluaisin enää parisuhteeseen.
Varmasti löytyy jos vain kelpaa valehtelija... Itse olen vain sellaisia löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
En edes halua. Ihana vapaus olla yksin. En keksi yhtään syytä miksi haluaisin enää parisuhteeseen.
Olet onnekas. Itse olen saanut kokea sitä hyvää sen verran paljon hetkellisesti, että se kaipaus on jäänyt. Tykkäisin halailla ja pussailla sekä jakaa arkeni toisen ihmisen kanssa. Tykkäisin kaikesta muustakin kivasta fyysisestä. Mulla on jatkuva rakkaudenkaipuu vuodesta toiseen.
T. Ap, 8 vuotta selibaatissa
Vierailija kirjoitti:
Eli et välitä kosketuksesta, haleista, pusuista tai seksistäkään? Et välitä siitä, että joku on kanssasi lomamatkalla ja matkaseurana tai että saat jakaa arkeasi toisen ihmisen kanssa? Syödä ja kokata yhdessä, suunnitella tulevaisuutta, katsoa leffoja ja puhua politiikasta? Minä välitän. Minä kärsin siitä, kun en saa kokea enää mitään parisuhteeseen liittyvää kivaa.
T. Ap
Saat, jos otat vain jonkun. Nykyisin rakkaus on käsite jota ei ymmärretä. Otetaan vain joku jonka kanssa ollaan. Kun ei kestetä sitä yksinoloa. Itse haikailen yksinoloon.
Vierailija kirjoitti:
Ok?
Vierailija kirjoitti:
Saat, jos otat vain jonkun. Nykyisin rakkaus on käsite jota ei ymmärretä. Otetaan vain joku jonka kanssa ollaan. Kun ei kestetä sitä yksinoloa. Itse haikailen yksinoloon.
Eli sinäkin myönnät, että ikäiselleni on mahdotonta saada sellainen aito rakkaussuhde? Eli pitäisi ottaa "vain joku", joka ei edes aidosti sytytä tai kiinnosta? Missä menee muuten ikäraja, niin tiedän hoputtaa nuorempia ihmisiä ainakin jatkossa?
Heh, olisi sellaisia "ihan kivoja" ollut pari kpl tarjolla viime vuosina. Eli mies tuntui lähes vastenmieliseltä fyysisesti, oli epäkiinnostava ja eri aaltopituudella juttujen osalta. Sain selittää aina vitsit rautalankaa vääntäen ja mies oli ihan käsittämättömän tylsää, epäkiinnostavaa, passiivista ja pihiä seuraa. Ehkä olisi voinut elellä sellaisen kanssa kulissiliitossa, lukea kirjoja ja roikkua netissä ja reissata yksin sitten kaikki vapaa-aika.
T. Ap
En usko, että olisit kovin helposti löytänyt kumppania nuorempanakaan. Kuulostat hankalalta ja negatiiviselta.
No mun äiti seukkaa ja on 71v. Hänellä oli ottajia joka sormelle, jopa paljon nuorempiakin miehiä. Itse en ole koskaan ollut suosittu kuten hän. Minulla on ollut vain yksi mies ja siitäkin on 20 vuotta aikaa, joten en usko että enää pariudun. Jotkut vaan on jotenkin luotu olemaan yksin, vaikkei haluaisikaan olla. Ja onhan tähän jo niin tottunut että tuskin osaisin enää edes nukkua kenenkään vieressä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että olisit kovin helposti löytänyt kumppania nuorempanakaan. Kuulostat hankalalta ja negatiiviselta.
En löytänytkään, mutta en tehnyt asian hyväksi yhtään mitään. Yhteen vedättäjään ihastuin sitten seitsemäksi vuodeksi (ja tapailimme ne vuodet), mutta hän oli itse aloitteellinen.
T. Ap
Kunpa vanhempasi olisivat kannustaneet etsimään kumppanin? Onko tämäkin vanhempien vastuulla? Vai hiekkalaatikoltako olisi pitänyt napata unelmien puoliso?
Ei ole liian myöhäistä, rohkeasti vain kohti elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et välitä kosketuksesta, haleista, pusuista tai seksistäkään? Et välitä siitä, että joku on kanssasi lomamatkalla ja matkaseurana tai että saat jakaa arkeasi toisen ihmisen kanssa? Syödä ja kokata yhdessä, suunnitella tulevaisuutta, katsoa leffoja ja puhua politiikasta? Minä välitän. Minä kärsin siitä, kun en saa kokea enää mitään parisuhteeseen liittyvää kivaa.
T. Ap
kosketuksesta = tätä ei kukaan kaipaa jos pääkoppa vaan pelaa
haleista = tätäkään ei kukaan kaipaa jos pääkoppa vaan pelaa
pusuista = likaista, mistä tiedät keitä kaikkia vastapuoli on pussaillut ja milloin
seksistäkään = taudit vaan leviää, ja mistä tiedät mitä selkäsi takana tapahtuukaan
joku on kanssasi lomamatkalla ja matkaseurana = joudut juoksemaan tämän toisen suosikkiaktiviteeteissa ja omat toiveesi jätetään huomioimatta
saat jakaa arkeasi toisen ihmisen kanssa = miksi sitä pitäisi jakaa kenenkään kanssa, kuitenkin omat tavat pitää muuttaa toisen haluamiksi tai ero tulee
Syödä ja kokata yhdessä = unohda omat suosikkisi
suunnitella tulevaisuutta = sitä ei ole
katsoa leffoja = unohda omat suosikkisi
ja puhua politiikasta = ei saa olla kuin yhtä "oikeaa" mieltä
Mä olen nyt ollut 6 v yksin, selibaatissa eron jälkeen. En tiedä, miten nykypäivänä deittaillaan (seurustelin teinistä asti ex-mieheni kanssa), tinderit vaikuttaa kamalilta paikoilta. Nyt korona-aikana ei voi edes käydä missään, mutta vaikka ennen kävinkin, ei siitäkään mitään seurannut. Ikäiseni miehet eivät käy missään tai sitten ovat kaikki varattuja. Mulle kelpaisi toki nuorempikin, ne ovat varmaan sitten siellä tinderissä.
Hyvin harva enää edes kiinnostaa, sillä ikäisistäni 35+ miehistä noin 99% on epäseksikkäitä ja naisistakin noin 95%, vanhemmista vieläkin harvempi. Nuoret miehet olisivat komeampia, mutta en viitsi edes kiusata itseäni ajattelemalla heitä.