Onko Huutonet täysin kuollut?
Mulla on ollut hetken aikaa erittäin siistejä vaatteita myynnissä. Vastaavanlaiset menivät vaikka vuosi sitten hyvin kaupaksi. Vaan eivät mene nyt!
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla?
Kommentit (35)
Monet, kuten minä, ovat siirtyneet FB:n kirppiksille. Meillä esim. todella vilkas ja toimiva kaupunginosakirppis, jossa tavara vaihtaa tiuhasti omistajaa. Ja onhan se nyt helpompi ostaa ns. naapurista.
Mulla ehkä päinvastaisia kokemuksia. Tai siis toki kesä on hiljaisempaa aikaa kuin syksy tai kevät, mutta olen myynyt tänä kesänä paremmin kuin viime kesänä. Vaatteet eivät ole kyllä kovin hyvin nyt alejen aikaan mennyt kaupaksi, mutta tavara kylläkin.
sburgut käyttä tori.fi foorumia ja sossuasiakkaat kyselee myyjältä vain turhia ja heillä ei ole rahaa. Jos laitat myyjänä puhelinnumerosi niin joku sburgu soittaa keskellä yötä ja jos laitat ostoilmoituksen niin kaikenlaiset häiriköt kysyy, että mihin sitä tarvitset ja myytkö eteenpäin? Mitä se kenellekään kuuluu mitä ostaja tekee tavaralla ja mitä se kenenkään yöunia häiritsee jos joku haluaa ostaa tavaraa ja maksaa siitä? Hulluja sburguja on paljon.
Ihmettelen kyllä miksi tori on saanut suosiota. Suurimmaksi osaksi on paskaa tarjolla, mutta jos menet huutonettiin niin löydät arvotavaraa paljon hakusanojen avulla.
Torilla voi olla myynnissä vaikka vanhat hikiset sukat.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:20"]
Huutiksessa moni myy tuotteita ärsyttävästi hintavarauksella. Huudot laitettu alkamaan vaikka nollasta ja osta heti hinta 10 euroa. Useilla myyjillä osta heti hinta ja hintavaraus lähes sama. Mitäköhän mieltä on laittaa huudot alkamaan tosi matalalta. Itse jätän ainakin tämän kaltaiset tuotteet aina huutamatta vaikka mieleinen löytyisikin. Ärsyttää nuo hintavarauspelleilyt.
[/quote]
Hei, sinä oot tyhmä !!!
Jos halvalla saa niin mikset osta? Onko sulla rahat kulutettu loppuun ja olet sossuasiakas?
[/quote]
Tottakai olen tyhmä mutta niin näyttää olevan muutkin huutelijat. Huudot kun loppuvat ennen kuin hintavaraus tulee täyteen. Johtuisikohan esimerkiksi siitä että eräistä tuotteista pyytävät enemmän kuin mitä maksavat kaupasta ostaen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:20"]
Huutiksessa moni myy tuotteita ärsyttävästi hintavarauksella. Huudot laitettu alkamaan vaikka nollasta ja osta heti hinta 10 euroa. Useilla myyjillä osta heti hinta ja hintavaraus lähes sama. Mitäköhän mieltä on laittaa huudot alkamaan tosi matalalta. Itse jätän ainakin tämän kaltaiset tuotteet aina huutamatta vaikka mieleinen löytyisikin. Ärsyttää nuo hintavarauspelleilyt.
[/quote]
Hei, sinä oot tyhmä !!!
Jos halvalla saa niin mikset osta? Onko sulla rahat kulutettu loppuun ja olet sossuasiakas?
[/quote]
Tottakai olen tyhmä mutta niin näyttää olevan muutkin huutelijat. Huudot kun loppuvat ennen kuin hintavaraus tulee täyteen. Johtuisikohan esimerkiksi siitä että eräistä tuotteista pyytävät enemmän kuin mitä maksavat kaupasta ostaen.
[/quote]
Johtuu siitä, että sburguilla ei ole rahaa. Ei kuule Aallon mehiläispesä sinistä valaisinta ole kaupassa myynnissä ja kun sellainen on mennyt bukowski huutokaupassa 10 000 eurolla niin miksei kannata huutaa 5000 euroa huutonetissä tuosta valaisimesta? Tiedän syyn: Sinulla ei ole tuota summaa.
Myös muiden tavaroiden kohdalla on usein niin ettei uskalleta huutaa, kun ei ole rahaa tai sitten jotkut sburgut odottaa viimeiselle minuutille vaikka aikaa huutamiseen olisi ollut jo muutama päivä. Sitten joillekin sburguille tuleekin meno juuri kun kohde on sulkeutumassa ja tyhmä menetti mahdollisuuden kun ei ymmärtänyt käyttää korotusautomaattia. Tuo automaatti olisi huutanut sburgun puolesta. IHMISET ON TYHMIÄ.
Nojoo ostaisin mielellään astioita huutiksesta, mutta en maksa kulhosta 19e +postarit, kun kaupasta saan uuden 26 e.
Oon ite saanu leluja myytyä, esim zuzupets 3e, pääsykoekirjan 40e (uutena 100e) ja semmosta. Eli ei sieltä saa omiaan pois, mutta osan "ttappiosta" peitettyä tai karkkirahaa:D ja turhat hyväkuntoset tavarat pois nurkista.
Heinäkuussa on aina hiljaista. Elokuussa vilkastuu ja monena vuonna oon saanut hyvät rahat elo-syyskuun myynneillä huuto.netistä.
Ei ole enää aikoihin mennyt yhtään mikään kaupaksi.
Minä käytän huutonettia vaatteiden, korujen ym. ostoon ja pyrin etsimään halpaa ja kaunista. Löytöjä. Jos pidän jostain oikein pajon niin käytän enemmän rahaa. "Merkki" tuotteet eivät hetkauta minua ollenkaan. Esim. korkokengät saattavat näyttää ja tuntua täysin samalta, mutta toisessa on 20e hintalappu ja toisessa 200e. Ei kukaan kadulla tai bileissä erota tai ylipäätään huomioi kummasta on kyse.
En koskaan huuda rahattomana, mutta olen kyllä tehnyt niin että huudan tuotetta vasta juuri viimeisillä minuuteilla, jotta saan sen varmasti itselleni. Selatessa minä kiinnostun aina eritysesti tuotteista missä on huutoja, koska haluan tietää mikä niissä kiinnostaa. Tässä yhden ostajan tyyli.
Ja nyt on ollut lude- ym. elukka-asiat tapetilla. Kirpputoreilla on palattu taas kirppuaikaan.
Oon kuukauden sisällä myynnyt parit vaunut, huonekaluja ja elektroniikkaa. Kaikki mennyt 1-3 päivässä. Laitan matalan lähtöhinnan, kohtuullisen osta heti- hinnan ja 5pv myyntiaikaa. Osta heti -hinnalla aina joku ostaa. Vaatteiden myynnistä en osaa sanoa, kun en sitä harrasta.
Harmi, huutiksesta olen ostanut vaikka mitä. Hyviä kauppoja suurin osa.
Ostan nykyään fb kirpuilta. Näen tuotteen kunnon heti,eikä tarvii maksaa posteja
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:26"]
Itse en käytä enää huutonettiä. Parempia tuotteita järkevämpään hintaan torissa. Ainakin mun katsomissa tuotteissa ihan naurettavat lähtöhinnat huutonetissä.
[/quote]
Torissahan on suurimmaksi osaksi paskaa tarjolla. Huutonetissä on antiikkia ja vaikka mitä. Torissa köyhät myy lastulevykaappeja.