Sinä jolla on lapsia, kuinka usein saat omaa aikaa?
Kuinka usein (per viikko, per kk) ja kuinka paljon kerrallaan?
Mitä silloin teet?
Kerro myös montako lasta teillä on, lasten iät ja oma ikäsi.
Missä lapset ovat ja kenen kanssa, kun sinulla omaa aikaa?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]
Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
olet yhdessä lapsen isän kanssa? miksei hän voi hoitaa lasta välillä yksin?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
Siis miksi et voi poistua? Eikö miehesi pärjää edes nukkuvan lapsen kanssa?
Olen 28v ja lapsi 1v. Omaa aikaa ei ole juuri muulloin, kuin jos on esim. parturikäynti tai jokin muu meno, johon lasta ei voi ottaa mukaan. Muutaman kerran olen käynyt yksin lenkillä, kun mies hoitaa lasta. Eli ehkä omaa aikaa on korkeintaan 1-2 krt/kk. Toisaalta lapsen päiväuni- ja yöuniaikaan on omaa aikaa, mutta silloin ei voi poistua minnekään. En tosin kaipaakaan enempää omaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
Siis miksi et voi poistua? Eikö miehesi pärjää edes nukkuvan lapsen kanssa?
[/quote]
Ei oo oikein kavereita kaupungissa, jossa asun ja mies on nyt armeijassa, eli ollaan pojan kanssa kaksin aika paljon. :D
9
Tarvittaessa. Säännöllisesti 2-3 krt/vko reilun tunnin salikäyntien ajan. Lisäksi säännöllisesti noin kerran kuussa palkkaamme lastenhoitajan, ja käymme yhdessä teatterissa, ravintolassa jne. 3-6 tuntia. Pari kolme kertaa vuodessa lapset käyvät isovanhemmille yökylässä. Lisäksi satunnaisia menoja, kuten shoppailureissuja, kampaajat, kaverien näkemiset jne. ehkä kerran kuussa? Keskimäärin olen yksin yötä poissa kotoa pari kolme yötä vuodessa, joko yksittäisiä öitä tai muutaman yön ulkomailla silloin tällöin. Lapset 7 ja 4.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:31"]
1 lapsi 2 v, ei ole omaa aikaa. Joskus kävin jumpassa niin 1 kerta viikossa tunnin verran
[/quote]
ja miksei ole?
Olen 40, lapset 8 v ja 3 kk. Lasten isä on heidän kanssaan aina työpäivänsä jälkeen jolloin voin tehdä mitä huvittaa.
Esikoinen on tosin jo viimeiset 2-3 vuotta ollut kavereiden kanssa ulkona tai kavereiden luona tai huoneessaan tai harrastuksissaan kaikki illat, elämä koululaisen kanssa on uskomattoman helppoa. Nyt imetysajan olen taas hiukan sidotumpi, sen päätyttyä kaikki on taas helppoa.
Vuoden kuluttua teen taas omia 3-4 päivän matkoja, lempipaikkani ovat Pariisi, Lontoo, Barcelona.