Sinä jolla on lapsia, kuinka usein saat omaa aikaa?
Kuinka usein (per viikko, per kk) ja kuinka paljon kerrallaan?
Mitä silloin teet?
Kerro myös montako lasta teillä on, lasten iät ja oma ikäsi.
Missä lapset ovat ja kenen kanssa, kun sinulla omaa aikaa?
Kommentit (67)
Kaikki parhaat jumpat vedetään klo 17 asti.
Lapset 6,4,2v ja 3kk. Mies on viikot poissa, viikonloppuisin kotona. Joka la ja su aamu saan omaa aikaa sen verran että saan rauhassa YKSIN käydä kakalla ja suihkussa! Yleensä aina muuten joku lapsista mukana. Lapset kulkevat minulla mukana niin kampaajalla kuin gynellä. Oma ikä 30
Teillä on erilainen tilanne , mies vissiin työtön/ pääsee aikaisin töistä . Mun on yrittäjä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:31"]
1 lapsi 2 v, ei ole omaa aikaa. Joskus kävin jumpassa niin 1 kerta viikossa tunnin verran
[/quote]
no mikset enää
[/quote] miksen enään? Olen viimeisillä :)
Joka päivä lapsen päiväunien aikaan (2 h) ja joka ilta, kun lapsi käy yöunille. Olen erittäin tyytyväinen. :) Lapsi on nyt vähän yli vuoden.
Onko mies joka päivä kotona lapsen
Päiväunien aikana?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:13"]Joka päivä lapsen päiväunien aikaan (2 h) ja joka ilta, kun lapsi käy yöunille. Olen erittäin tyytyväinen. :) Lapsi on nyt vähän yli vuoden.
[/quote] odota vaan , kun 2 v iässä alkaa vierastaa, eikä pysty nukkua ilman sua( ei isää) , alkaa heräämään puolen tunnin välin ja etsimään sua, kukaan mua ei kelpaa. Meillä kävi niin, vaikka osasi nukkua omassa sängyssä 10 kk
Periaatteessa joka päivä, mies käy 5-vuotiaiden poikien kanssa joka päivä jossain leikkipuistossa leikkimässä, käy välilä sen lisäksi äitinsä tai veljensä luona. Myös aamuisin saan nukkua aina kun mies on kotona, yleensä kolmena päivänä joudun nousemaan, ja kahtena saan nukkua, nykyään kyllä pysyn sängyssä myöhempään kun lapset osaavat olla ilman jatkuvaa vahdintaa. Muutenkin kun minulla on jotain menoa, niin mies tai tytär ja/tai vävy on poikien kanssa. Tytär ottaa poikia luokseen aina välillä, saattavat olla lähes koko päivän siellä.
Kun minulla on omaa aikaa lueskelen, katson telkkaria, teen puutarhahommia, teen kotitöitä... eli tasan samoja asiota kuin silloin kun ei ole omaa aikaa. Kaupoissa käyntiä en laske omaksi ajaksi koska sekin on kotityö eli pakollinen. En myöskään laske sitä aikaa omaksi ajaksi kun olen tunteja kauemman hereillä kun mies ja lapset nukkuu.
Kun pojat oli pieniä olen ollut jopa pari kertaaa kaksi yötä pois kotakin puoluekokouksessa toisella puolella maata. Anoppi ei siitä tykännyt :)
Parin viikon välein pääsen 3h kaupungille, mies hoitaa vauvan sen ajan. 1lapsi 4kk ja täysimetyksellä, pulloa ei huoli eli siksi aina kiire kotiin.
Lapset 1-, 2- ja 10-v. Isä töissä, minä kotona. Iltaisin täysin vapaa lähtemään ja menemään, myös viikonloppuisin. Me kyllä mennään sitten koko perheellä. Odotan sitä, kun kaipaan ja keksin omalle ajalle jotain tarvetta. :)
Koko ajan. 14v pelailee tai käy kaverillaan.
Makoilen, luen, käyn jumpassa/uimassa/kirjastossa/kaupassa, roikun netissä.
Tällä hetkellä en, koska meillä on ihan pieni vauva ja 3-vuotias esikoinen. Sitten, kun tämä arki taas tasaantuu, alan pikku hiljaa taas harrastaa. Ennen tätä toista lasta harrastin kolmisen kertaa viikossa, siihen päälle satunnaisemmat menot. Lisäksi isovanhemmat hoitavat toisinaan lasta (tai seuraavaksi lapsia), kun me vanhemmat käymme kahdestaan jossain. Olen 34-vuotias.
Joka päivä. Lapset ovat alakouluikäisiä. Nyt kesällä olen mm. käynyt kaupungilla pyörimässä useaan otteeseen, käynyt yksillä festareilla kaverien kanssa, käynyt uimassa, lenkillä jne. Kotona luen kirjoja, otan aurinkoa, pyörin netissä...
Lasten kanssa vietän kyllä mielelläni aikaa ja joka päivä olenkin paljon heidän kanssaan kuten mieskin. Mies valmentaa joten heillä on paljon yhteisiä menoja.
Käytännössä aina kun haluan saan omaa aikaa. Lapset joka toinen vkl isällään. Muulloin sovin kavereiden äitien tai vanhempieni kanssa, että katsovat perään.
Lapset 10 ja 9 vuotiaat. Minä 30.
Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
Joka ilta jos mieli tekee. Yleensä muutaman kerran viikossa käyn ulkona (lenkillä, ajelemassa) noin tunnin kerrallaan. Pidempään en voi olla, ellen pumppaa maitoa talteen vauvaa varten. Isänsä siis hoitaa vauvaa sillä aikaa, naimisissa kun ollaan.
Niin siis lapsi on 6 vko ja minä 20 v.
T. 10
Kaatuu"