Sinä jolla on lapsia, kuinka usein saat omaa aikaa?
Kuinka usein (per viikko, per kk) ja kuinka paljon kerrallaan?
Mitä silloin teet?
Kerro myös montako lasta teillä on, lasten iät ja oma ikäsi.
Missä lapset ovat ja kenen kanssa, kun sinulla omaa aikaa?
Kommentit (67)
31 jatkaa..Joku täällä kysyi että milloin mieheni saa omaa aikaa. Mieheni käy iltaisin joko kuntosalilla tai jääkiekko treeneissä. V.loppuisin hänellä on myös pelireissuja, silloin aina katsomme, että ehdin myös saada ns. Omaa aikaa. Meillä kumpikin pidämme liikunnasta ja tämän takia oma aika painottuu liikkumiseen...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:21"]
Tällä hetkellä en, koska meillä on ihan pieni vauva ja 3-vuotias esikoinen. Sitten, kun tämä arki taas tasaantuu, alan pikku hiljaa taas harrastaa. Ennen tätä toista lasta harrastin kolmisen kertaa viikossa, siihen päälle satunnaisemmat menot. Lisäksi isovanhemmat hoitavat toisinaan lasta (tai seuraavaksi lapsia), kun me vanhemmat käymme kahdestaan jossain. Olen 34-vuotias.
[/quote]
Tää on on varmaan katsantokantakysymys. Mulla on saman ikäiset ja koen, että mulla on joka ilta omaa aikaa sen jälkeen kun lapset ovat nukkumassa. Sen lisäksi lapset ovat yhtenä päivänä viikossa muutaman tunnin isovanhemmilla, koska isovanhemmat niin haluavat. Tykkäsin jo ennen lapsia puuhailla iltaisin ja iltaöisin omia juttujani, joten se ei jotenkin ole muuttanut lasten myötä. Päivät kuluivat töissä ja pääsin sieltä alkuillaksi kotiin. Nyt kuluvat päivät lasten kanssa äitiyslomalla. Vapaa-aika oli ennen iltaisin ja niin se on nytkin. Miehen ollessa kotona mulla on vapaus lähteä vaikka yksin ostoksille, mutta harvoin tulee lähdettyä.
[/quote]
Mikä katsantokysymys? Kun esikoinen menee nukkumaan, mä imetän vauvaa, joka tekee iltatankkauksen. Mutta ei se musta mitenkään ikävää ole, on vain tämä vaihe elämää. Kyllä mä lasken "omaksi ajaksi" sen ajan, kun ei tarvitse just sillä hetkellä vastata yhdestäkään lapsesta, siis semmoisen, jonka voi käyttää ihan itseensä (ja sitä mulle harrastaminen on).
Omaa aikaa oikeastaan silloin kun haluan. Lapsi 2 vuotias. Olen palannut työelämään, joten en ole raaskinut tai tarvinut sitä omaa aikaa oikeastaan.. Urheilen silloin kun lapsi nukkuu, jos mies on kotona. Kyse ei ole siitä, ettenkö voisi lähteä, mutta nyt haluan säästää sen ajan, mitä en vietä töissä, lapselle. Niin ja ikäni 23.
Omaa aikaa pääsen viettämään periaatteessa joka ilta klo 22 jälkeen ja silloin menen joko ratsastamaan tai koirien kanssa kävelylle tai joskus molempia.
Mies on silloin kotona vahtimassa nukkuvia lapsia, jotka 1v,2v,4v,7v,10v,12v ja 13v.
Emme ole 11vuoteen käyneet missään yhdessä mieheni kanssa.
Aika usein. Voin hyvin lähteä käymään kaupungilla, lenkillä tai kylässä kun mies on iltaisin kotona. En tätä kuitenkaan tee kuin 1-2 iltana viikossa.
Lapsi on 3-v.
Miksi joidenkin miehet eivät kelpaa hoitamaan lapsia??
Jänniä nää, saat, pääsen jne....
Minä kyllä ihan otan sitä omaa aikaa, mullakin on elämää, ollut ennen lapsia. Harrastukset sun muut. Kalenterissa on ylhäällä menot, isä hoitaa lapsia sen aikaa ja minä taas silloin kun isä menee. Jos tulee jotain yllättävää menoa, se järjestää lastenhoidon jolle se meno tulee, jos ei toinen voi hoitaa.
Oma ikä 28v, lapset 1,5v ja 4v. Omaa aikaa ei ole juuri koskaan. Käyn toki lenkillä 4-7 päivänä viikossa, mutta se on myös pakko tehdä (vaikka usemmiten nautinkin siitä niin joskus pakkopullaa), koska meillä on koira. Teemme molemmat vuorotyötä, kun toinen on töissä on toinen kotona. Jos sattuu molemmilla olemaan samaan aikaan vapaata niin sekin menee pakollisten asioiden hoitamiseen ja siihen, kun saa kerrankin vaikka siivota ilman lapsien häiritsemistä. Tuntemattomia en ole uskaltanut palkata lastenhoitajaksi (esim MLL kautta) eikä isovanhemmat auta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:54"]Ööö, kaikilla lapsilla on kaksi vanhempaa, joten lapsia ei tartte kuskata erikseen mihinkään hoitoon tai yökylään, ovat ihan oman isänsä tai oman äitinsä kanssa, asia on hyvin yksinkertainen.
Meillä mies käy treeneissä, minä samoin, vuorotellaan siis lastenhoidossa. Simple.
[/quote]
Kaikilla lapsilla ei valitettavasti ole kahta vanhempaa elämässään,syystä tai toisesta.
Itselläni kaksi tarhaikäistä lasta,omaa aikaa 2-3kk:n välein,kun lapset yökylässä mummin tai kummin luona.Enemmän vapaata kaipaisin,mutta minkäs teen,näin on menty jo kolme vuotta.
-opiskeleva yh
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
Miksi se mies ei koskaan ole lapsen kanssa kahdestaan?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:54"]Ööö, kaikilla lapsilla on kaksi vanhempaa, joten lapsia ei tartte kuskata erikseen mihinkään hoitoon tai yökylään, ovat ihan oman isänsä tai oman äitinsä kanssa, asia on hyvin yksinkertainen.
Meillä mies käy treeneissä, minä samoin, vuorotellaan siis lastenhoidossa. Simple.
[/quote]
Miksi jotkut imbesillit alapeukuttavat tätä?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
[/quote]
Koska mulla ei ole mitään tekemistä yksinäni. :P
Kahdesti viikossa kahta harrastusta varten. Toinen vie 4h kerralla, toinen 1.5h. Matkoineen. Lisäksi saan omaa aikaa tarvittaessa vaikka ostoksia varten, mutta harvoin käytän sellaista. Iltaa käyn viettämässä jonkun kaverin kanssa n.3/vuosi.
Kolme lasta 1,3 ja 6.
Vapaa jakautuu miehen kanssa aika tasan, hänellä on kolme n.1.5h kestoista harrastusta viikossa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
Koska asia ei ole näin. Terv. leski ja kahden lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
Koska osa av-mammoista ei löydä ilman miehen apua edes paperipussista ulos.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:31"]Iltaisin kun lapsi 2,5v nukkuu. Kotoahan en toki silloin voi poistua. Muutaman kerran vuodessa lapsi on anopilla yökylässä, silloin yleensä tehdään miehen kanssa jotain kivaa.
[/quote]
[/quote]
Koska mulla ei ole mitään tekemistä yksinäni. :P
[/quote]
Eikö sulle ole harrastuksia? Ystäviä? Asutko jossain 1000 asukkaan seudulla?
1 lapsi 2 v, ei ole omaa aikaa. Joskus kävin jumpassa niin 1 kerta viikossa tunnin verran
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:31"]
1 lapsi 2 v, ei ole omaa aikaa. Joskus kävin jumpassa niin 1 kerta viikossa tunnin verran
[/quote]
no mikset enää
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:33"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:31"]
[/quote]
ja miksei ole?
[/quote] mies on tosi myöhään töissä , myös v-loppusin. Tulee illalla kotiin ja kastuu suoraan sänkyyn , enkä mä enään mihinkään siihen aikaan lähde, olen puhki!
Ööö, kaikilla lapsilla on kaksi vanhempaa, joten lapsia ei tartte kuskata erikseen mihinkään hoitoon tai yökylään, ovat ihan oman isänsä tai oman äitinsä kanssa, asia on hyvin yksinkertainen.