Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden vanhemmat riitelivät jatkuvasti; millaisia aikuisia teistä tuli?

Vierailija
06.07.2021 |

Miten vanhempienne riitelyn kuunteleminen on vaikuttanut siihen millaisia aikuisia teistä on tullut? Millaisia kumppaneja tai vanhempia olette?
Vältättekö omassa parisuhteessanne riitoja, vai onko teissä samanlaista riitapukarin vikaa kuin vanhemmissanne? Entä riitelettekö lasten kanssa?
Omassa lapsuudenperheessäni riideltiin milloin mistäkin. Riitoja saattoi syntyä lähes mistä tahansa, siis oikeasti vaikka pelkästä paskalla käymisestä. Usein lapsetkin vedettiin riitoihin mukaan ja yleensä riidat kestivät pitkään.
Olen lapseton ja sinkku 24-vuotias, ja kuulisin mielelläni itseäni vanhempien kokemuksia tästä. Miten olette välttäneet sen että teistä tulisi samanlaisia kuin vanhemmistanne?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen ja syjäänvetäytyvä minusta tuli, pysyttelen aina taka-alalla.

Meillä oli pirttihirmu äitinä joka huusi kaikesta, isänikin lamaantui ainaisesta huutamisesta, ei meillä lapsilla minulla varsinkaan ollut hyvää lapsuutta, syvät jäljet jäi.

Vierailija
22/25 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän viimeiseen asti riitoja lähimpien ihmisten kanssa.

Ahdistun helposti.

Viihdyn parhaiten yksin. En jaksa ihmisten seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin opikseni riidoista, en juokse vieraissa. Siinä suurin syy vanhempieni riitoihin. En ymmärrä vieläkään miksi äiti ei jättänyt pettäjäisääni. Oma parisuhde/perhe on hyvä, kaikesta pystyy keskustelemaan, myös vaikeista ja epämiellyttävistä asioista.

Vierailija
24/25 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän riitoja viimeiseen asti. Kun suututtaa nielen kiukkuni, en uskalla ilmaista negatiivisia tunteitani. Sitten jälkeenpäin vatvon asioita mielessäni ja keksin mitä hirveimpiä loukkauksia ja ilkeilyjä. Jos kuulen riitelyn ääniä, ahdistun valtavasti ja koen sen ihan fyysisenä pahoinvointina.

Kaikki ihmissuhteeni ovat päättyneet minun tahdostani, olen mieluummin kävellyt tieheni kuin riidellyt. Pisin suhteeni kesti 10 vuotta.

Kuuntelin kotona vanhempieni jatkuvaa riitelyä 20-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
25/25 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä pohdinnasta. Vanhempani olivat aika riitaisia. Lapsena muistan pelänneeni, yritin olla näkymätön, etten pahentaisi tilanteita, mieli oli usein maassa, sillä kuulin ja ymmärsin aiheet. Tilanteet katkeroittivat, olin sekä peloissani, surullinen, katkera ja vihainen. Väitän, että jälkiä on jäänyt, yhä vielä, kun käyn vanhempiani tervehtimässä, tulee tämä mieleeni, mutta en ota asioita esille, se ei tunnu hyvältä, ilmatila ei ole raikas ja välitön. On vaikuttanut aikuiselämääni enempi kuin oletin, olen aika herkästi syttyvää tyyppiä. Tällaisia tuntemuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi