Onko täällä lääkikseen päässeitä joilla ei ollut L riviä yo-paperissa?
Tiedostan kyllä mahdollisuuksien olevan hyvin pienet päästä sisään tällä pohjalla, mutta lääkis kaivelee vieläkin takaraivossa.
Sairaanhoitajaopintoja on nyt 2 vuotta takana ja itsellä on C:n paperit lukiosta. Loppui motivaatio lukea lukion kolmannella ja menin lukematta kokeisiin. Opo sanoi jo lukion ensimmäisellä, kun pitkä matikka ei ottanut ihan tuulta alleen, että minun on turha haaveilla lääkiksestä koska en pärjäisi kuitenkaan fysiikassa kun matikka on pitkässä heikkoa. Tästä pettyneenä en sitten edes yrittänyt fysiikkaa, vaikka ekasta kurssista sain 8 ja oon kyllä fysiikasta aina tykännyt. Lyhyessä olin panostamalla 8-9 oppilas kuitenkin.
Onko ihan typerä ajatus jos nyt hankkisin ne lukion kemian, bilsan ja fyssan kirjat ja alkaisin valmistautumaan kevään 2022 kokeisiin? Hakijoita on usemapi tuhat ja vaikea sinne on niiden hyvienkin päästä sisään.
Kommentit (22)
Minäkin suosittelen ulkomaille lähtemistä. Oma lapsi jäi kahtena vuotena täpärästi valitsematta, eikä halunnut enää pitää välivuotta. Joten hän opiskelee Latviassa lääketiedettä englanninkielisellä linjalla.
Toinen keski-ikäinen lääkäri kannustaa miettimään jotain muuta alaa. Monilla erikoisaloilla päivystysvelvoite ei lopu ikinä, päivät pitkiä ja raskaita, resurssit ihan liian vähäisiä ja iso osa ihmisistä+media pitää lääkäreitä isopalkkaisina tyhjäntoimittajina. Lääkärinä olet aina vastuussa kaikesta, myös siitä mitä muut terveydenhuollon ammattilaiset ovat tehneet/jättäneet tekemättä. Paskaa tulee niskaan kilokaupalla, kiitosta ei juurikaan vaikka kuinka yrittäisit tehdä työsi hyvin potilaan parasta ajatellen. Jos olisin nyt valitsemassa alaa, en edes harkitsisi terveydenhuoltoa.