Pinoon kaikki masentuneet.
Miten jakselette? Itse etsiskelen töitä tällä hetkellä, masennuksesta olen jo toipunut melko hyvin, en täysin, syön silti viel lääkkeitä.
Kommentit (3)
Mulla on käytössä kaksi lääkettä Efexor ja Zyprexa. Joudun syömään lääkkeitä ainakin viel vuoden verran. Nyt multa loppuu sairasloma ja etsiskelen siis töitä. Vähän jännittää, kuinka selviän työelämässä.
Tai no, kaikkeen kai sitä kykenisi, jos olisi pakko, mutta itselläni on jokainen täysiaikaisiin töihin paluu ollut aika katastrofi. Itselläni on maanis-depressiivisiä taipumuksia, ja tasaisessa kotiarjessa saan pidettyä itsenikin aika tasaisena, mutta töihin mennessä on joka kerta käynyt niin, että olen ensin saanut aika hurjan maanisen kauden ja sitten tippunut korkealta aika pitkäksi aikaa, ja jättänyt työni. Osa-aikainen työ on ainakin ajoittain toiminut paremmin, samoin kotona tehtävä freelance-työ, jota yritän tehdä parhaillaankin.
Lääkitystä ei ole, enkä käy terapiassakaan, kun ei ole mitään sopivaa apua tullut vastaan, ja usein en koe akuuttia tarvetta. Minulla on siis pidempiaikaisempiakin ongelmia, ties mitä, jotka oireilevat masennuksena vain ajoittain.
olen käynyt terapiassa puoli vuotta ja sitä ennen psykiatrilla vuoden verran noin kerran kuussa. Lääkkeet aloitin samaan aikaan kun aloin käydä psykologilla ja lopetin ne n. 7kk:n jälkeen, söin serotoniinia, seronilia 60 mg päivässä. nyt tuntuu, että lopetin lääkkeet liian aikaisin :(