Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Niille ulkomaalaisille maksetaan kaikki, Ritva kertoi että olivat saaneet sosiaalihuollosta uuden auton.
___jos ei vanhemmilla ole mitään perittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin jo nämä kolme sankollista lakkoja kattokaa. Ja sieniä kaapit täynnä. Kyllä ne nykynuoret on laiskoja, kun mettä on rahaa täynnä. Sinne vaan marjoja keräämään jos ei muuta työtä ole
Klassikko!:D
Sauli Niinistö
Naapurilla on isompi asuntoauto. Mut mullapas on hienompi piha!
Ette tiedäkään miten hyvin teillä on asiat. Meidän aikaan ei ollu vessapaperia eikä vedenkeittimiä eikä vetoketjuja eikä mitään suppilautoja eikä kauramaitoja.
Sisävessa tuli meille vasta vuonna 1963. Töissä oltiin siitä asti kun ripiltä pääsin, eli 1960 alkaen. Työviikko kesti 8 päivää. Lomia ei ollut. Töihin pääsi kun kävi kysymässä: "tule huomenna aamulla". Työt alkoi 5-7 välillä aamulla mutta päättymisaikaa ei ollut. Niin kauan tehtiin kun sanottiin. Joskus oltiin myös yötä työpaikalla. Työvaatteet oli mallia oma vaatetus. Työaikalainsäädäntöä ei ollut. Fyysisiä hommia, ilman suurempia työturvallisuusvälineitä tai ohjeita. "Tiputa nuo tuonne kuoppaan ja yritä välttää ettet itse mene mukana" pomo sanoi. Vielä viimeiset vuodet ennen eläkettäkin painettiin töitä klo 5-18. Toista se on näillä nykyisillä kaiken maailman velliperseillä ja sateenkaari- ja soijapojilla.
Vierailija kirjoitti:
Niille ulkomaalaisille maksetaan kaikki, Ritva kertoi että olivat saaneet sosiaalihuollosta uuden auton.
Ne saa 5000e /henkilö kuussa sossusta tukia. Mulle maksetaan vain pieni 3000e eläke
Tiskasin joutessani. Ja leivoin pullat. Ja leikkasin nurmikon. Sitä ennen siivosin vintin komeron. Ja kello on seitsemän aamulla.
Nykynuoriso se nukkuu puoleen päivään ja aina on se älypuhelin siinä nenän alla.
Kaikki leivoin ite tietenkin, on kahtatoista sorttia.
Vai että mun lapsenlapsella muka AHD! Kaikenlaisia kirjainyhdistelmiä sitä nykyään keksitäänkin, vaikka maailman sivu sellaiset "sairaudet" on hoidettu tiukalla kurilla ja ahkeralla työnteolla.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä lähinnä itseäni ärsyttää vain, että mikä tahansa vähemmistö, etunenässä homot on niitä porukkaa mitä kuuluu nostaa jalustalle ja esim. telkkarissa ei ohjelmia enää ole, mihin ei ole seksuaalivähemistöä löydy.
Se on jo ikäänkuin kamalaa syrjintää jos on ohjelma, jossa ei ole edustettuna seksuaalivähemmistö.
Tai möni0saajat.
Ookko oo pessy ikkunoita? Anna minä tuun peseen sun ikkunat. Hirveän likaset ikkunat. Ekkö oo pessy?
Vierailija kirjoitti:
Ette tiedäkään miten hyvin teillä on asiat. Meidän aikaan ei ollu vessapaperia eikä vedenkeittimiä eikä vetoketjuja eikä mitään suppilautoja eikä kauramaitoja.
Vesi kiehuu kattilassakin.
Ja ikinä en oo ymmärtäny noita hömpötyksiä. Punainen maitohan on sitä oikeeta maitoa.
Ja mikä suppi? Suppilovahveroitako jollain laudalla?
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei saa enää sanoa.
Nykypolvet pääsee liian helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin jo nämä kolme sankollista lakkoja kattokaa. Ja sieniä kaapit täynnä. Kyllä ne nykynuoret on laiskoja, kun mettä on rahaa täynnä. Sinne vaan marjoja keräämään jos ei muuta työtä ole
Minä pesin matot sekä kotoa että mökiltä! Nyt otetaan Tarmon kanssa rogit ja lähdetään tansseihin! Hellurei!
Ai tommosen lattian laitoitte? noooh, onhan se mukava, että lika ei näy sitte niin helposti (tuo lattiahan on jo valmiiksi likanen, mitä ne nyt tommosia myy siellä kaupassa). joo ei ole muovilattia
Vierailija kirjoitti:
Sisävessa tuli meille vasta vuonna 1963. Töissä oltiin siitä asti kun ripiltä pääsin, eli 1960 alkaen. Työviikko kesti 8 päivää. Lomia ei ollut. Töihin pääsi kun kävi kysymässä: "tule huomenna aamulla". Työt alkoi 5-7 välillä aamulla mutta päättymisaikaa ei ollut. Niin kauan tehtiin kun sanottiin. Joskus oltiin myös yötä työpaikalla. Työvaatteet oli mallia oma vaatetus. Työaikalainsäädäntöä ei ollut. Fyysisiä hommia, ilman suurempia työturvallisuusvälineitä tai ohjeita. "Tiputa nuo tuonne kuoppaan ja yritä välttää ettet itse mene mukana" pomo sanoi. Vielä viimeiset vuodet ennen eläkettäkin painettiin töitä klo 5-18. Toista se on näillä nykyisillä kaiken maailman velliperseillä ja sateenkaari- ja soijapojilla.
Totta. Ja meille ehtineet vesijohto ja viemäri tulla kun muutin pois kotoa ja lähin yliopistoon. Iltalukion olin käynä armeijan jälkeen.
Mitä! Et mene armeijjaan!?!? Jo on aikoihin eletty! Vellipöksykös sinusta tulloo?
MInä pesin kyllä meiän talon 20 ikkunaa kaks kertaa vuodessa ihan yksin ja itte. Niissäkin kaksinkertaset ruudut
Ei akkoja rattiin. Tai no juhannuksena ehkä.