Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla kommentoijista näyttää menevän suuret ikäluokat väärään kohtaan aikajanaa. Suuret ikäluokat ovat syntyneet vuosina 1945 - 1950. Eivät siis paria vuosikymmentä aiemmin, kuten moni näyttää ymmärtäneen.
Suuret ikäluokat sisältävät myös kaikkea tällaista:
Ensimmäiset nuorisokulttuurit Suomessa.
Ensimmäinen sukupolvi, joka sai edes jonkinlaista seksuaaliterveyteen liittyvää infoa koulun kautta.
Ensimmäinen sukupolvi, jolla oli käytössään ehkäisyvälineitä.
Ensimmäinen sukupolvi, jonka lapset pääsivät kunnalliseen päivähoitoon.
Ensimmäinen sukupolvi, joka pystyi kouluttautumaan kansakoulua pitemmälle huolimatta vanhempien varakkuudesta.
Ensimmäinen sukupolvi, joka pystyi opiskelemaan korkeakouluissa valtion takaaman opintolainan turvin (1969 -).
Se sukupolvi, jonka aikana naisten ja miesten välinen tasa-arvo otti historiallisen suuren askeleen eteenpäin.
Jne.
Suurten ikäluokkien myötä maailma mullistui Suomessa niin paljon ja niin nopeasti, että samaa ei ole koettu sitä ennen eikä sen jälkeen.Ja sitten täällä naureskellaan, että mitä juntteja ne oikein ovatkaan.
Tottahan siihen sukupolveen myös juntteja mahtuu, mutta myös todella suuri määrä radikaaleja yhteiskunnallisia vaikuttajia.
Mutta onko se sitten heidän omaa ansiotaan, että tuo saavutettiin?
Sitäpaitsi, tämä ketju on huumoria. Sis.parodiaa ja ironiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai kasvissyöjä?! Ota nyt edes vähän mummin tekemään karjalanpaistia. Ai et vai, no kai sä kuitenkin edes kalaa syöt, ota nyt edes pari lohivoileipää. Yritätkö sä laihduttaa tuolla ruokavaliolla? Voi Tiia kulta, et sinä mitään laihdutuskuureja tarvitse, ei ne pojatkaan tykkää jos on liian laiha.
Pojat ei tykkää siitä tästä tuosta.
Sehän se on tärkeintä, ettei jää vielä vanhaksipiiaksi.
No lopultakin sain työttömyyseläkkeen. Olinkin 12 vuotta työttömänä laman jälkeen, ATK-kurssin kävin ja sitten olin verotoimistossa puoli vuotta työllistämistuella tekemässä 85 % työaikaa.
Näin vuonna 2008.
Luin tätä ketjua ja tulin surulliseksi. Olen syntynyt 1946.
Anteeksi, että ole vielä olemassa. Syöpä tosin on jo diagnosoitu.
Ville, älä laita sitä viilipurkkia roskiin. Mummu pesee sen ja laittaa talteen. Marjo hyvä, ethän sä voi viedä noita vanhoja kirjoja kierrätykseen. Mitä jos sä joskus tarvitkin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ennenkään mitään ketjuja tarvittu.
Ugh!
Minä, minä minä muija minä minä minä ja varsinkin minä ja minä minä minä minää minä
Vierailija kirjoitti:
Luin tätä ketjua ja tulin surulliseksi. Olen syntynyt 1946.
Anteeksi, että ole vielä olemassa. Syöpä tosin on jo diagnosoitu.
Osa palstalaisista on tunteettomia paskiaisia.
Ei kannata heistä ottaa itseensä. Ala-arvoista sakkia. On niitä monia muita ihmisiä, jotka oikeasti kunnioittaa ikäisiäsi ja sinua.
Ja jotkut heittää kommenttinsa parodian tai stereotypian sävyin.
Kyllä on tämä korona-aika ollut ihan mahdotonta! Lapset ja lapset ei korona-aikana suostuneet tulemaan käymään, voitteko kuvitella, vaikka moneen kertaan ollaan sanottu että ei meillä mitään koronaa ole, tuttujahan tässä ollaan.
Lapset höpisivät että ollaan muka riskiryhmää diabeteksen ja iän takia, mutta en tuommoista höösäystä ymmärrä yhtään, ihan terveitähän tässä ollaan ja on sitä kuule pikkuflunssassa ennenkin oltu, eikä sen takia edes töistä jääty ikinä pois! On se kumma miten mennään median hysteeriaan mukaan, ja tämä hallituskin, mutta kyllähän sen tietää mitä siitäkin tulee kun naiset keskenään yrittää maan asioita hoitaa.
Ja mitään naamarättejä minä en ala käyttämään, mutta onneksi nyt on rokotettu niin eipä tarvitsekkaan. Ja ei lomaosakkeellekkaan päästy melkein puoleen vuoteen, hulluksihan sitä meinasti tulla. Ei nämä kotimaan kylpylät sitä korvannut, vaikka melkein joka viikonloppu on käyty. Mutta kyllä kelpaa taas täällä Aurinkorannikolla!
Nämä on aivan ihania, vatsa hytkyy kun nauran.
Anoppini suusta, viekää vaan ne roskat sinne metsään, kyllä ne joku sieltä hakee.
Rakennettiin taloa.
Tosta koronasta, äitini suusta.
Mahtavat käyttää nuoremmat tekosyynä niin ei tartte tulla käymään. Nuoremmat=omat lapset ja lapsenlapset.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin koira kuoli ja ovat kuin maansurussa, ajatella aikuiset ihmiset! Sehän oli vain eläin. Muutenkin pullamössösukupolvet hankkivat eläimiä vain siksi, että se on vauvankorvike. Tekisivät lapsia ja koirat piikille. Muista elukoista puhumattakaan, pthyi!
Ehdottomasti kunnon kotieläin on koira, kissa nippanappa. Muut joutais samantien piikille, paskahäntiä kuulemma. Meillä marsuja ja kani.
Itse lainasin osittain omaa mummoani, joka on syntynyt vuonna 1936. On kertonut kuinka hänen lapsuudessa elättiin köyhyydessä ja maatalouden voimin. Kertoi myös kuinka venäläinen oli tullut heidän kotiinsa syömään ja jatkanut sitten matkaansa. Ja lapsena joutunut tekemään rankkoja kotitöitä. On se heidän aika ollut kurjaa aikaa. Eli kahdeksan vuotias hän oli, kun jatkosota päättyi.
Suhteessa olevat naiset kun kouluttautuu niin erohan siintä tulee.
Sukuni käpyset ovat syntyneet 41, 42, 44, 47 ja 50 boomereita kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa olevat naiset kun kouluttautuu niin erohan siintä tulee.
Sukuni käpyset ovat syntyneet 41, 42, 44, 47 ja 50 boomereita kaikki.
Eli tasan kaksi boomeria tuossa joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään makaryynejä ja spaketteja syödä. Perunalla tämä maa on rakennettu.
Mitä nämä on? Ihme luiruja.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla kommentoijista näyttää menevän suuret ikäluokat väärään kohtaan aikajanaa. Suuret ikäluokat ovat syntyneet vuosina 1945 - 1950. Eivät siis paria vuosikymmentä aiemmin, kuten moni näyttää ymmärtäneen.
Suuret ikäluokat sisältävät myös kaikkea tällaista:
Ensimmäiset nuorisokulttuurit Suomessa.
Ensimmäinen sukupolvi, joka sai edes jonkinlaista seksuaaliterveyteen liittyvää infoa koulun kautta.
Ensimmäinen sukupolvi, jolla oli käytössään ehkäisyvälineitä.
Ensimmäinen sukupolvi, jonka lapset pääsivät kunnalliseen päivähoitoon.
Ensimmäinen sukupolvi, joka pystyi kouluttautumaan kansakoulua pitemmälle huolimatta vanhempien varakkuudesta.
Ensimmäinen sukupolvi, joka pystyi opiskelemaan korkeakouluissa valtion takaaman opintolainan turvin (1969 -).
Se sukupolvi, jonka aikana naisten ja miesten välinen tasa-arvo otti historiallisen suuren askeleen eteenpäin.
Jne.
Suurten ikäluokkien myötä maailma mullistui Suomessa niin paljon ja niin nopeasti, että samaa ei ole koettu sitä ennen eikä sen jälkeen.Ja sitten täällä naureskellaan, että mitä juntteja ne oikein ovatkaan.
Tottahan siihen sukupolveen myös juntteja mahtuu, mutta myös todella suuri määrä radikaaleja yhteiskunnallisia vaikuttajia.
Totta. Suurissa ikäluokissa ärsyttää kuitenkin erityisesti heidän omahyväisyytensä: he aloittivat valtaan päästyään mielipuolisen valtionvelan kasvattamisen ja halveksivat nuorempia sukupolvia, jotka joutuvat maksamaan heidän pahoinvointivaltionsa, perusteettomat sosiaalietuudet ja suurten ikäluokkien ylisuuret eläkkeet.
Opinto- ja asuntolainaa kannattaa ottaa niin paljon kuin saa, koska inflaatio syö korot ja näin laina maksaa itsensä takaisin.
Ajoin rekkaa ja haistelin omia pierujani 45 vuotta. Nyt saan suurta eläkettä ja oon muijan kanssa Fugessa. Tähän ei pullamössöt pystyi.
Ai kasvissyöjä?! Ota nyt edes vähän mummin tekemään karjalanpaistia. Ai et vai, no kai sä kuitenkin edes kalaa syöt, ota nyt edes pari lohivoileipää. Yritätkö sä laihduttaa tuolla ruokavaliolla? Voi Tiia kulta, et sinä mitään laihdutuskuureja tarvitse, ei ne pojatkaan tykkää jos on liian laiha.