Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa

Vierailija
06.07.2021 |

Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.

Kommentit (1110)

Vierailija
481/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkätukkia huijataan, käy parturissa ja mene töihin.

Vierailija
482/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyise aikuiset nuoret ovat niin katkeria ja nenäkkäitä. Kateellisia aikaisemmille sukupolville. Me sentään mentiin oikeasti hiihtämällä kouluun, tehtiin "paskaduuneja", opiskeltiin lainalla, ja saatiin palkkaa markka/tunti. Säästettiin joka narunpätkä ja muovipussi. ostettiin kerran vuodessa uusi vaate tai kengät, koska oli pakko. Kaikki rajat säästettiin asuntoon ja eläkepäiviään varalle.

Kiitos, nyt meillä perillisillä riittää narunpätkiä, muovipusseja ja vanhoja vaatteita & kenkiä loppuelämäksi. Näitä me juuri haluammekin! ;)

On se nyt kumma, jos ei pestyt, käytetyt jukurttipurkit ja vähän käytetyt vaatteet kelpaa. Odottakaahan, kun tulee taas pula-aika, niin hymy hyytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni olen teitä passannut ja tässä on kiitos! Ette tule joka joulu, juhannus, äitienpäivä, isänpäivä, itsenäisyyspäivä, vappu, pääsiäinen, helatorstai ja nimi- ja syntymäpäivä käymään. Niin olette kiittämättömiä ja minä kun niin olen odottanut! Siitäkin jo viikko kun viimeeksi kävitte!

Vierailija
484/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai rahat taas tuhlattu, no tässä vähän lisää. Riittääkö tonni?

Vierailija
485/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtasen Ritvan tytär valmistui tuossa kevväällä ylioppilaaksi. Sai heti tässä kesällä töitä tuota tuolta kyliltä ruokakaupasta. On siinä kyllä hyvä työ eläkeikkään asti. Nii ja Korhosen Eskon pojan kanssa liikkuu siellä kylillä. Siitä saa vielä hyvän aviomiehen koko loppuelämäksi. Nii rikas ja komiaki vielä.

Vierailija
486/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et sitten saanut töitä höphöpö maisterin papereille, mitens siinä niin pääsi käymään?

Vierailija
487/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se en oo voinu tämän huonon selän takia viiteen vuoteen työtä tehä. Sitten nämä nykyajan ihmiset on kaikki HULLUJA eikä voi työtä muka tehä. Itseä niskasta kiinni vaan ja töihin kun meillä muilla on ihan oikeita ongelmia!!!!!

Vierailija
488/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pitäisi saada lentoliput Goalle mielenosoitukseen ilmastonmuutosta vastaan? No lainaappa vähän papan Visa-korttia.

Vierailija
489/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas pikku sydänkäpy taas isomummin syliin!

Mitä??? Eikö muka lapsille saa antaa pullamössöä????

kun minä olin äiti, niin sinun äidillesikin ja muille vauvoille annettiin. Se oli suurta herkkua! Pullaa mössättiin kahviin ja paljon sokuria...

Tuo nyt hyvä ihminen se taapero tänne aurinkoon! Kaikki vaatteet pois, että lapsi ruskettuu. Se on terveellistä.

Mitkä ihmeen uv-suojavaatteet??? mitä hömpötystä! neuvolassakin ihmettelevät, kun lapsi on kesällä kuin kalkkilaivan kapteeni.

Kai te nimeätte sen tulevan tyttären isomummin mukaan Railiksi? Mitä??? ei ole kansainvälinen nimi? Pitääkö sitä niin kansainvälisiä olla?

Vierailija
490/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan katkera ketju ! Varmaan helpottaa tänne purkaantua kun ei uskalla iskälle/äiskälle sanoa - voipi jäädä perintö saamatta...

Mä niin hymyilsen samalla kun ajattelen ettei nää penikas saa elämässään mitään aikaiseksi

Kirjoitusvirheistä päätellen suureen ikäluokkaan kuuluvan kirjoittama kommentti. Kirjoitustaidottomuus ei toki ole haitannut työelämässä, eikä estänyt lainojen katoamista olemattomiin ilman minkäänlaista omaa panosta.

Vierailija
491/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan katkera ketju ! Varmaan helpottaa tänne purkaantua kun ei uskalla iskälle/äiskälle sanoa - voipi jäädä perintö saamatta...

Mä niin hymyilsen samalla kun ajattelen ettei nää penikas saa elämässään mitään aikaiseksi

Kirjoitusvirheistä päätellen suureen ikäluokkaan kuuluvan kirjoittama kommentti. Kirjoitustaidottomuus ei toki ole haitannut työelämässä, eikä estänyt lainojen katoamista olemattomiin ilman minkäänlaista omaa panosta.

Kirjoitusvirheistä päätellen mokailut on tehnyt joku boomerin eläkkeistä ruikuttava, älyltään vajaa lapsi.

Suurten ikäluokkien ollessa koulussa kirjoittamista opettelemassa tuli kirjoitusvirheistä karttakepillä sormille ja tunti jälki-istuntoa kaupan päälle. Kyllä siitä oppi kirjoittamaan suomea oikein.

Vierailija
492/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska lukea näitä työttömien katkeria ja itkuisia valituksia :D Menkää töihin, kaikille riittää kyllä töitä :D Ellet ole ihan täysi luuseri.

Ristiriitaista. Sinusta on hauskaa lukea näitä työttömien juttuja, mutta kuitenkin kehotat heitä menemään töihin. Etkö siis haluakaan, että sinulla on hauskaa?

Vierailija
493/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusvirheistä päätellen mokailut on tehnyt joku boomerin eläkkeistä ruikuttava, älyltään vajaa lapsi.

Suurten ikäluokkien ollessa koulussa kirjoittamista opettelemassa tuli kirjoitusvirheistä karttakepillä sormille ja tunti jälki-istuntoa kaupan päälle. Kyllä siitä oppi kirjoittamaan suomea oikein.

No et ainakaan sinä oppinut, kun tuo kommenttisi sisältää niin paljon kirjoitusvirheitä.

Vierailija
494/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyise aikuiset nuoret ovat niin katkeria ja nenäkkäitä. Kateellisia aikaisemmille sukupolville. Me sentään mentiin oikeasti hiihtämällä kouluun, tehtiin "paskaduuneja", opiskeltiin lainalla, ja saatiin palkkaa markka/tunti. Säästettiin joka narunpätkä ja muovipussi. ostettiin kerran vuodessa uusi vaate tai kengät, koska oli pakko. Kaikki rajat säästettiin asuntoon ja eläkepäiviään varalle.

Kiitos, nyt meillä perillisillä riittää narunpätkiä, muovipusseja ja vanhoja vaatteita & kenkiä loppuelämäksi. Näitä me juuri haluammekin! ;)

On se nyt kumma, jos ei pestyt, käytetyt jukurttipurkit ja vähän käytetyt vaatteet kelpaa. Odottakaahan, kun tulee taas pula-aika, niin hymy hyytyy.

Miten voi olla niin, että joku maksaa rahaa 60- ja70-lukujen mööpeleistä, vaatteista, sisustustavarasta ja vanhoista elintarvikepakkauksista? Kaatopaikalle me ne kaikki heitimme, sinne ne kuuluvat.

Vierailija
495/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun nuoruudessa mitään lomia ollu. Kesät oltiin pellolla ja marjoja kerättiin kouluun. Aamulla piti viideltä herätä lypsylle, nykyajan hömpötyksiä tuollaiset lomat. Nuoret vaan valittaa, tänne mökille on tultu töitä tekemään eikä nauttimaan. Ei siinä terassilla tarvii pullakahveja kauempaa istua, tuolla, aitan takana on iso pino puita. Klapihommiin siitä.

Se on se sukupolvien välinen kuilu, ihan mahdoton ymmärtää mitä niitten päässä liikkuu vai liikkuuko mikään.

Miniä kerto, että koko kesän on ollu riesaa lokeista, ja juhannuksena oli kuulemma saanu tarpeekseen kun se lokkilauma ilmesty taas, just kun olivat alkaneet krillaamaan.

Yritin neuvoa miten niistä pääsis parhaiten eroon, kun hommais vaan hau likon ja tärskäyttelis persuuksille, ja ra ado t muille varotukseksi seipään nokkaan.

Se kiroili vähän aikaa ja sano että mieli tekis, mutta oli kuulemma päässy niistä eroon helpommin ja siistimmin. Sano laittaneensa ne tyhjentään p as kahu ussia ruuan jälkeen. Oli sanonu, että kaikki vaan reippaasti mukaan, ei saa olla niin..inkrovartti (?) kun kaikkihan me ollaan sitä saavia tässä yhdessä täytettyki. Huomenna olis kiva päivä perata toi kasvimaa, kun lämpööki on luvattu yli kolomekymmentä niin tarkenee. Ylihuomenna tulee vettä kuin Esterin puasta, mutta sitten on ruovikon ja risukon raivausta.

Ja mä en yhtään tajua, mitä sen likan päässä liikku. Joko se pilkkasi minua tai sitten tää helle on pehmittäny sen pään lopullisesti. Ei ne näköjään kestä aurinkoo samalla tavalla kuin meidän sukupolvi.

En usko, että edes se Tuire Kaimio, se lintukuiskaaja, olis saanu opetettua lokit tyhjentään pa sk ahuussia, saati sitte kitkeen kasvimaata tai muita hommia. Ja se oli raivona siitäki, että lokit mätti paalikaupalla paperia saaviin?? Ikinä en oo lokin kanssa huusissa istunu. Ihmettelin että päähänhän ne yleensä p as koo jos pystyy, mutta miniä sano ettei sellasta ongelmaa ollu. Pari lokkia oli kyllä oksentanu sapuskat pihamaalle. Sanoin että ne pitää äkkiä hoitaa pois niinku kalanperkeetki ettei tuu ongelmia.

Miniä katto vähän oudosti ja sano, että ne oli puklannu lähinnä viinaa ja krillikylykee. Oli heittäny vaan ämpärillä vettä päälle. Sen jälkeen se ehdotti että menisin saunakammariin päivätorkuille vähäks aikaa, kun muoskatki on isäsä kanssa rannalla.

Ajattelin että se haluu selvitellä päätään vähän aikaa itekseen, kun tajus puhuneensa ihan puuta heinää. Lähin sitte saunamökille läppärin kanssa mutta sitten siitä loppu akku eikä siellä ole sähköä joten vaihdoin kännyyn. Eihän se tähän kuulu mutta sitäkautta sitten jouduin tänne vauvapalstalle. En tiedä miten täältä pääsee pois mutta miniä on kuskannu tänne kahvia ja sapuskaa joka päivä. Ne lähtee ens viikolla joten sitä ennen pitäs selvittää miten pääsen vauvapalstalta pois. Ootko sinä ollu täällä pitkäänki?

Vierailija
496/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et ainakaan sinä oppinut, kun tuo kommenttisi sisältää niin paljon kirjoitusvirheitä.

Anteeksi, mitä kirjoitusvirheitä, missä? Voitko laittaa ne näkyviin? (hellehelvetti on tuhonnut yöuneni useammalta viikolta ja siksi en huomaa mahdollisia kirjoitusvirheitäni.)

Vierailija
497/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin nuori mies on kyllä ihan selvästi kommunisti: eronnut kirkosta, asuu susiparina naisen kanssa ja käynyt jonkin siviilipalveluksen. Kummallista, että sillä on kyllä lapsia, vaikka on sivari. Eikö ne ole homoja kaikki? Tosin ne lapset se on saanut myöhemmin, niin jospa se on siitä homoudesta parantunut. Mutta en minä ymmärrä, että eivät naimisiin mene, vaikka lapsiakin on jo kaksi. Miltä niistä lapsistakin tuntuu elää äpärälapsina? Meidän esikoinen syntyi tasan 9 kk häiden jälkeen. Mutta olisihan se pitänyt arvata, että tällaiseksi maailma menee, kun ei saa enää edes omille lapsilleen antaa selkään. Ei ole enää minkäänlaista moraalia. Ei kuulemma ole lapsia edes kastettu. Isompi on jo koulussa eikä osallistu uskonnon tunneille, vaan käy jotain eeteetä.

Vierailija
498/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäni olen teitä passannut ja tässä on kiitos! Ette tule joka joulu, juhannus, äitienpäivä, isänpäivä, itsenäisyyspäivä, vappu, pääsiäinen, helatorstai ja nimi- ja syntymäpäivä käymään. Niin olette kiittämättömiä ja minä kun niin olen odottanut! Siitäkin jo viikko kun viimeeksi kävitte!

mun oma mummo kuoli muutama vuosi sitten ja kyllä on niin ikävä!

Maalla mummolassa, oli kuin muumitalossa.

Mummo aina osasi lohduttaa karuun tapaansa. Sanoi asiat aina niin kuin ne oli. Oli parempi terapeutti kuin ammatti-ihmiset.

Mummo opetti, miten perunoita istutetaan ja miten tehdään yksinkertaista ja hyvää ruokaa.

Mummo näytti miten sukkaan tehdään kantapää ja kala fileoidaan. Miten verkot lasketaan, käytetään halkokonetta ja jyrsintä.

Mummo pisti siemeniä joka kevät multaan vanhoihin pestyihin viilipurkkeihin. Siemenet oli viimevuotisista kukista. Mummo joskus heitti vastentahtoisesti ja epäröiden ylimääräiset kasautuneet purkit roskiin keittiön kaapista. Niitä löytyi kyllä myöhemmin enemmänkin kaappien kätköistä, kuten muutakin tarpeetonta, risoja teeppareita ja parittomia sukkia, vanhaksimenneitä lääkkeitä.

Monena kesänä leikkasin mummon ruohon ja kitkin kukka-ja mansikkapenkit. Syötiin lättyjä, pestiin mattoja ja saunottiin.

Opin nauttimaan yksinkertaisesta puuhastelusta. Intohimoisesta rehkimisestä kesätuulessa, ruohojen tuoksusta.

Mummo oppi nauttimaan paheksumastaan tietokoneesta! Keskusteluista, juoruista ja musiikista, hauskoista kissavideoista.

Kuunneltiin olavivirtaa, jamppatuomista, sillanpäätä ja maunokuusistoa. Aivan eri musiikkimaut meillä kyllä oli.

Joulunalla, jo hyvissä ajoin, alettiin leipoa piparkakkuja, lusikkaleipiä ja taatelikakkua.

Mummo teki sahtia.

Mummon ohjeilla tehdyt joululaatikot oli parhaita.

Ruokaa tehtiin isot satsit, sillä kaikki sukulaiset tuli Jouluna kylään.

Huoneet koristeltiin ja mummo otti hartaana esiin ne koristekynttilät, joihin ei ikinä saanut laittaa valkeaa.

Suku tuli. Puhuivat mummolle kuin lässyttäen vajaamieliselle. Keskustelivat enimmäkseen keskenään ulkomaanmatkoista ja urastaan, asioista, mistä mummo ei ymmärtänyt. Mummo ja mä oltiin vain palvelijoita. Mummoa ei kukaan välittänyt kuunnella.

Loppuillan naurunremakka viinan voimalla. Mummon hartaudella lahjaksi kutomat myssyt ja sukat otettiin ylimielisesti vastaan.

Mua kiiteltiin, kun mä jaksan huolehtia mummosta. Mä sanoin, että mummo huolehtii musta ja on antanut mulle niin paljon, että mä en ikinä pysty antaan sitä takaisin vaikka eläisin tuhat vuotta.

Mä sain opiskelupaikan korkeakoulusta ja en pystynyt olemaan mummon luona niin usein.

Mummo sai kohtauksen, johon hän menehty yksinään keittiön lattialla.

Jos mä olisin ollut paikalla, hän olisi vielä hengissä.

Mummo pelasti mut, kun mulla oli vaikeaa. Mä olen suht.varakkaasta rikkinäisestä perheestä. Ilman mummon tervettä maalaisjärkeä, rakkautta ja viisautta, mä varmaan olisin kadulla.

Nyt mummon talo on suvun kesäasuntona joka ehkä myydään pian. Olen täällä nyt ollut kesän, istuttanut perunat, selvitellyt verkot vesille mutta vaikka musta tuntuu, että mummo on täällä läsnä, "hengessä mukana", niin ei se ole sama.

Vierailija
499/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on tätä lukiessa niin paha olo, että melkein voisi sanoa että ihan sydämistyttää tämmöinen! Minä ahkera ihminen koko ikäni olen asioita ajatellut ja maailman menoa katsellut niin on nyt ihan pakko tulla sanomaan että KIUKUTTAA kun ollaan meidän enemmistön kanssa tuolla tavalla eri mieltä ja tullaan se päin naamaa vielä sanomaan että muka meidän tekemisissä jokin vika olisi!!! 

Vierailija
500/1110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ihminen eikä mikään, joka ei omista vähintään kymmeniä hehtaareja metsää, tusinaa sijoitusasuntoa, taloa ja lomaosaketta. Säästäminen on helppoa vaikka siivoojan tai tehdastyöntekijän palkasta. Minäkin nuorena laitoin vain vähän rahaa sukanvarteen ja sain hankittua kaiken tuosta vain. Niissä on jotain vikaa, jotka ei rikastu keski-ikään mennessä, tai ne on tehnyt jotain mistä Jumala rankaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän