Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Varoitus!! Viruksia liikkeellä Facebookissa!
Jos olen lähettänyt sinulle linkin niin älä klikkaa, siinä voi olla virus!! Saa jakaa!
Ritvako se siellä? Lähetin linkin kaikille tutuille, luulin että siellä oli ne kuvat Annelin häistä!
Ai mitkä kännykät? Tähän saakkakin ollaan pärjätty lankapuhelinliittymällä, joten ei sellaisia hömpötyksiä kyllä tähän taloon.
Vaimo odottaa kolmatta lasta, ostettiin just rintamamiestalo 5 km Helsingin keskustasta normiduunaripalkoillamme. Ikää meillä on 25 v. Ensi vuonna sitten kesämökkikaupoille.
Voisko tästä saada alennusta?
(Silmät pyöreänä kysyy kassalta/vartijalta/huoltomieheltä kaupassa)
On nämä lupiinit kyllä niin kauniita, minä en ainakaan aio niitä kitkeä! Ei ne ole minulta mihinkään levinnyt kun mies on ruohonleikkurilla ajanut. Ja on se kiva kun tuohon pellollekin on alkanut niin kauniisti kasvaa ja kaikille tienpenkoille! Ja kurtturuusulla sama juttu, niin on kaunis ja mitä haittaa siitä muka voi olla, jotakin nykyajan hapatuksia tämmöiset.
On se kyllä kumma kun ei nykynuorille kelpaa mikään. Veljen nuorin poika muutti uuteen kotiin ja minä ihan hyvää hyvyyttäni tarjosin hänelle meidän vanhoja lakanoita jotka silloin 80-luvulla ostin, sitä Esme-tädiltä perittyä kahviastiastoa ja sitä vanhaa nojatuolia jossa Pepi aina tykkäsi nukkua, mutta ei kelvannut! Kyllä minun nuoruudessa oltiin vaan kiitollisia tuommoisesta. Miniäkin on sanonut, etten saisi tuoda niille meidän vanhoja tavaroita mutta kyllä minä silti aina välillä vien. Kumma kyllä ettei ole niillä sitä Kanarialta tuliaisiksi vietyä maljakkoa näkynyt, pitääpä kysäistä pojalta mihin se on joutunut.
Minun aikana hiihdettiin kouluun 15 kilometriä ja koulussakin saatiin syödäksemme vain laihaa pottuvelliä! Leipää jos halusi, täytyi itse käydä vilja niittämässä pellolta! Ja lehmät täytyi lypsää viideltä aamulla! Sitten ruisleivän ja karjalanpiirakoiden tekoon!
Isävainaalta jäi perinnöksi satojen tuhansien arvoasunto sekä maata vaikka kuinka paljon, mutta mitä suotta tuon päällä istumaan. Käteiseksi vaan tuokin omaisuus jotta saa elää lihavasti eläkepäivillä, saavat lapset kyllä tienata itse omalla työllä varansa kuten minäkin tein! Nuorimmalla on ikää jo 30 mutta asuu edelleen vuokralla ja tekee määräaikaisuuksia. Vähän voisi ryhdistäytyä ja ymmärtää että töitä pitää tehdä menestyksen eteen, tuossa iässä minulla oli omakotitalo, kolme lasta ja diplomi-insinöörin tutkinto vuosien vakityöllä. Tuossa omakotitalossa asutaan edelleen ja remppaamiseen en ole viitsinyt tuhlata rahaa, voivat pennut sitten myydä tämän kuolinpesänä. Ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Minun aikana hiihdettiin kouluun 15 kilometriä ja koulussakin saatiin syödäksemme vain laihaa pottuvelliä! Leipää jos halusi, täytyi itse käydä vilja niittämässä pellolta! Ja lehmät täytyi lypsää viideltä aamulla! Sitten ruisleivän ja karjalanpiirakoiden tekoon!
Kesät talvet hiihdettiin ja aina oli ylämäki molempiin suuntiin!
Olettehan nyt varmasti tehneet avioehdon, kun pankin lakimies sanoi, että avioeroja tulee melkein kaikilla.
Oli Liitelissä kahvi tarjouksessa, kymmenen senttiä halvemmalla kuin lähikaupassa. Heti kahdeksaksi sitten ajeltiin Veikon autolla sinne kymmenen kilometrin päähän Liiteliin. Kun meillä eläkeläisillä kyllä aikaa piisaa, mutta rahaa ei. Minäkin vain hammaslääkärin eläkkeellä ja velattomana tässä elelen.
Miten näitä kutsuja tuttujen hautajaisiin tulee jatkuvasti? Koko ajan saa pesettää mustaa pukua ja selkäkin kipeytyi arkunkantohommissa.
Viime viikolla Makella petti sydän ja sitä edellisellä Matilla poksahti maksa.
Hyväkuntoisia miehiä parhaassa iässä. Kai se keppana ja makkara näillä säillä maistuu. Salaatti on pupujen ruokaa.
Timppa nyt ollut vainaa jo kymmenen vuotta vainaa, kun veti kaksi askia norttia päivässä. Minä oon aina pysynyt kohtuudessa enkä askia enempää oo röökiä vetänyt. Nyt on tullut elettyä jopa ihan terveellisesti kun ei ole Tallinnaan päässyt kalja- ja tupakanhakureissuille. Mut kohta taas reissuun!
Parikymppisten kaipuu keski-ikäisten ja vanhusten elämään on selvästi hyvin vahvaa aloituksesta päätellen. Kaikki tämä elämässänne tulee ehkä toteutumaan, tekemättä yhtään mitään. Turhaa ilkeillä ja jeesustella, perässä tulette jos minun ikääni elätte.
Vierailija kirjoitti:
Naapuriketjusta lainattua:
”Tytär 18 v ei ole koskaan seurustellut - olen huolissani”
Suurten ikäluokkien lapset ovat kyllä vähän vanhempia, eikä tätä suurissa ikäluokissa oltaisi pidetty outona.
Sairas topic. Tuon neljännen sivun sisävessa viestin olen varmasti kuullut miesystäväni sukulaisen suusta jossain joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisten kaipuu keski-ikäisten ja vanhusten elämään on selvästi hyvin vahvaa aloituksesta päätellen. Kaikki tämä elämässänne tulee ehkä toteutumaan, tekemättä yhtään mitään. Turhaa ilkeillä ja jeesustella, perässä tulette jos minun ikääni elätte.
Aamen!
Kun me oltiin naimisiin menty, niin muutettiin siihen Lehväkadulle vuokralle kun muuhun ei ollut varaa. (Toim. huom. kyllä olisi ollut). Ei ollut mitään sosiaalitukia katsos. (Toim. huom. kyllä olisi ollut). Siinä asunnossa asui sellainen vanhapari, ja mehän saatiin vuokralle heidän vaatekomeronsa. Siinä oli neljä neliötä ja puolikas ovi. Sankossa tuotiin vesi asunnon puolelta ja yöksi aina levitettiin olkipatja lattialle että nukkumaan päästiin. Siinä sitten asuttiin monta vuotta, kaksi aikuista ja sitten syntyi Juhakin vielä. Talvisin ja myös kesäisin ikkunan raosta satoi lunta sisään. Mutta mikäs siinä oli ollessa, se oli onni että pienen asunnonhan lämmittää omalla ruumiinlämmöllään. Saatiin katsos vuokrasta alennusta, kun tuo Eino teki polttopuut, pihatyöt, kolme syvää kumarrusta ja 40-tuntisen työviikon aseseppänä aina tälle vanhemmalle parille sitten päivätyönsä lisäksi. Siihen aikaanhan tehtiin palkkatöitäkin 48 tuntia vuorokaudessa niin ei aikaa jäänyt paljon muuhun.
- "Ihan Itse olen eläkkeeni ansainnut"
( saa maksamalleen eläke-eurolle viisinkertaisen tuoton)
- " ole hiljaa ja mene töihin"
( vastauksena työssäkäyvälle, joka arvostelee eläkejärjestelmää)
- " teille on kaikki edut, on lomat, lomarahat, lapsilisät"
( niin tietysti oli suurilla ikäluokillakin, mutta kai se on eri asia)
- "me jälleenrakennettiin Suomi ja maksettiin sotakorvaukset"
( sotakorvaukset tuli maksetuksi vuonna 1952 jolloin vanhimmat suurista ikäluokista oli 7v)
1. Minen ymmärrä näitä nykyajan naisia kun kaikki on nyt sitä hyväksikäyttöä muka! Kyllä miesten pittää saaha vähä puristella ja huudella perään. Sehän on vaan imartelevaa. Ja jos siitä suuttuu niin pittää sanua heti eikä enää viiden vuoden päästä puhuta mittään! Jos ei leikkiä kestä niin pittää miettiä miten ite käyttäytyy ja mitä laittaa päällensä. Eihän ne miehet itsellensä mitään voi ku pojat on poikia.
2. Boomeri terveyskeskuksessa; kuule MINÄ olen maksanut SINUN palkan!!! Minua pitää palvella NYT!! (Tämä tyypillisesti mies)
Eikä ollut meidän aikaan mitään masennuksia! Töitä tehtiin, ja jos joskus on huono päivä, niin ei siitä nyt mihinkään sairaslomalle jääty makoilemaan! Päivääkään en ole sairaslomalla maannut, sen pallolaajennuksenkin sain kesäloman aikaan pois alta, ja siitä suoraan mökille risusavottaan ja takaisin työmaalle. Nykyään ollaan niin kauhean herkkiä, ei mitään
kestetä. Vähän kun pikkurilliä kolottaa niin heti ollaan saikulla!