Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaskunnan pakollinen jäsenmaksu?

Vierailija
10.07.2014 |

Miten muut tekee tai teki kun otti vastaan yliopisto-opiskelupaikan ja piti maksaa pakollinen ylioppilaskunnan jäsenmaksu? Sehän ei ole mikään pieni, vaan meidänkin tapauksessa yli 100 euroa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yliopistolainen, mutta kiitin itseäni ja vanhempiani että olin tarpeaksi järkevä, etten lähtenyt edes hakemaan ko. laitoksiin. Ylioppilaskuntamaksu... MIKÄ VITSI!

Vierailija
2/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mukisematta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun maksat, saat opiskelijakortin. Ainakin niin minun aikaan oli.

Vierailija
4/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:17"]

Maksan mukisematta

[/quote]

Sama. Pieni hintahan se on opiskelusta, vaikka kyllähän ärsyttää kun se satanen sieltä tililtä lähtee. :(

Vierailija
5/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni ei opiskelupaikkaa voi edes ottaa vastaan ellei maksa maksua.

Vierailija
6/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa sillä YTHS:n palvelut samalla.

Vierailija
7/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:13"]Miten muut tekee tai teki kun otti vastaan yliopisto-opiskelupaikan ja piti maksaa pakollinen ylioppilaskunnan jäsenmaksu? Sehän ei ole mikään pieni, vaan meidänkin tapauksessa yli 100 euroa.[/quote]

Kiinnostava kysymys. Mä maksoin sen. Mitä muita vaihtoehtoja on?

Vierailija
8/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Joka vuosi olen maksanut sen ihan normaalisti niin kuin muutkin (harvat) laskuni.

Vierailija
9/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minunkin papereissa vihjaillaan ettei opiskelupaikkaa voi vastaanottaa ellei maksa.

Vierailija
10/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, maksoin..?

Sitä paitsi, se pitää maksaa joka vuosi.

Vierailija
11/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos yo-kortti puuttuu, jää monet edut ja alennukset saamatta, esim. opiskelija-alennus junassa ja bussissa.

Vierailija
12/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan se pitää, jos haluaa yliopistossa opiskella. Se on kyllä epäreilua, että amk:ssa ei tarvitse maksaa opiskelusta.

Vierailija
13/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerron ulkomaalaisille - etenkin amerikkalaisille - tutuilleni, että olen saanut yliopistokoulutukseni täysin ilmaiseksi maksamalla vuosittain vain muutaman kymmenen euron ylioppilaskuntamaksun, he eivät usko korviaan.

Vierailija
14/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä auta kuin maksaa, koska pakko on.

Vierailija
15/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä voi osallistua kursseillekkaa ennen ku oot maksanut sen maksun :D pakollinen maksu tarkottaa että pakko maksaa jos kouluun haluaa

Vierailija
16/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni hinta YTHS:n palveluista. Tietty maksoin sen. Jos tuo satanen kaataa budjettisi, miten meinaat pärjätä opiskeluajan?

Vierailija
17/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:16"]En ole yliopistolainen, mutta kiitin itseäni ja vanhempiani että olin tarpeaksi järkevä, etten lähtenyt edes hakemaan ko. laitoksiin. Ylioppilaskuntamaksu... MIKÄ VITSI!

[/quote]

Juu kyllä muakin nauratti siinä vaiheessa kun kaikkien viisaudenhampaiden poisto maksoi muutaman kympin ja ajan sai parin viikon päähän :) puhumattakaan lounaasta, joka kustantaa 2,60... niin ja entäs liikuntavuorot! Salilla käyminen on ilmaista ja noin kymmenellä eurolla saa tarran jolla pääsee koko lukuvuoden ajan jumppiin, joogaan ja muille ryhmäliikuntatunneille. Ihan hikka tuli siitä nauramisesta!

Vierailija
18/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs vaihtoehtoja ap:llä on? Jättää saatu opiskelupaikka käyttämättä? Mielestäni se on aika pieni hinta, ilmaista tuoopiskelu muuten on. Voithan maksaa myös lukukauden kerrallaan jos rahatilannetta helpottaa...

T. kohta valmis FM

Vierailija
19/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lukukausi kerralla...

Vierailija
20/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu Suomessa ei ole ilmaista, koska järjestelmän ylläpitoon maksetaan veroja. Ylioppilasmaksun suuruus on taas niin mitätön, etten voi ymmärtää, miten joku jaksaa kitistä siitäkin. Menkää töihin, jos ei ole maksaa satasta koulutuksesta, joka lääketieteen lisensiaatin tutkintoa lukuun ottamatta johtaa ainakin tilapäiseen työttömyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme