Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetty auto mutta minä olen 1. haltija?

Vierailija
08.12.2024 |

Miten minä voin olla Traficomin tiedoissa autoni 1. haltija, kun ostin sen käytettynä/ajettuna?

Ei mittarissa huikeasti ollut, noin 20 tkm, mutta ajettu silti.

Niin miten on mahdollista, että minä olen muka 1. haltija?

Onko autoliikkeen jätkät ajaneet pillurallia sillä vai mistä on kyse?

Vai tarkoittaako tuo 1. haltija vain tämänhetkistä tilannetta, eikä auton omistushistoriaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on tuotu ulkomailta?

Vierailija
2/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tai mikä siinä rekisteriotteessa on merkitty omistajaksi? Joku muu kuin sinä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös haltijalla on eniten kiviä.

Vierailija
4/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai jo maksanut sitä?

Vierailija
5/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa valmistettu, mutta ymmärtääkseni ihan normaalisti liikkeen maahantuoma Suomessa myytäväksi, eli ei ole ostettu ulkomailta.

Vai eikö aikaisempia omistajia/haltijoita vain näytetä minulle, ja olen siksi omissa tiedoissani 1. haltija?

Vierailija
6/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai jo maksanut sitä?

Et nimittäin ole sen omistaja.

Vierailija
7/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

otitko rahoituksella vai maksoitko käteisellä? Jos ensimmäinen vaihtoehto, niin olet haltijana kunnes auto maksettu. Toisen vaihtoehdon tapauksessa olisin yhteydessä traficomiin.

Vierailija
8/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu että maailmaan mahtuu tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
9/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka tai mikä siinä rekisteriotteessa on merkitty omistajaksi? Joku muu kuin sinä? 

1. omistaja on myynyt autoliike (osamaksusopimus) ja 1. haltija olen minä. Vaikka auto oli käytetty.

Vierailija
10/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa valmistettu, mutta ymmärtääkseni ihan normaalisti liikkeen maahantuoma Suomessa myytäväksi, eli ei ole ostettu ulkomailta.

Vai eikö aikaisempia omistajia/haltijoita vain näytetä minulle, ja olen siksi omissa tiedoissani 1. haltija?

Olet haltija jos ostit auton rahoituksella. Omistajaksi muutetaan sitten kun olet maksanut sen auton kokonaan.

Vierailija
11/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki on omistaja ja sinä vain haltija, kunnes saat auton osamaksun maksettua kokonaan

Vierailija
12/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvon haltija eli auton tonttu.

Vierailija
13/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auton tiedoissa näkyy sen omistajana?

Vierailija
14/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan ajoneuvorekisteri ei näy Suomessa.

Vierailija
15/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoneuvon haltija eli auton tonttu.

No kyllä tuo ap varsinaiselta tontulta vaikuttaakin.

Vierailija
16/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otitko rahoituksella vai maksoitko käteisellä? Jos ensimmäinen vaihtoehto, niin olet haltijana kunnes auto maksettu. Toisen vaihtoehdon tapauksessa olisin yhteydessä traficomiin.

Joo, sen tiesin, että omistaja on liike siihen asti, että auto on maksettu, mutta täytyyhän autolla olla ollut joku muukin omistaja/haltija, kun sillä oli kuitenkin ajettu 20 tkm ennen minua. Mutta minulle ei näy muuta kuin liike ja minä itse.

Eli eikö omistushistoriaa näytetä kokonaan, vai onko autoliike ajanut muka autolla 20 tkm? Ja miksi?

Vierailija
17/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. omistaja on myynyt autoliike (osamaksusopimus) ja 1. haltija olen minä. Vaikka auto oli käytetty.

Kas kummaa, aloitus vedätystä mutta leikitään mukana. Sinä omistat auton vasta sitten, kun olet sen kokonaan maksanut ja mitä tuo jankutusta käytetystä tarkoittaa? Ostitko käytetyn vai uutena kaupatun, missä on epäilyttävän paljon kilsoja. Etkö koeajanut ennen kaupantekoa? Hohhoijaa... 

Vierailija
18/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja ja haltija voi olla eri henkilö. Jos on rahoitettu auto niin omistaja on silloin rahoitusyhtiö.

Vierailija
19/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä autolla voi nykyään olla USEAMPI haltija. Tietenkään et näe entisten omistajien tietoja vaan SEN HETKEN TIEDOT trafista. Jos autollasi EI OLE MUITA HALTIJOITA KUIN SINÄ NIIN TIETENKIN OLET ENSIMMÄINEN HALTIJA. Jos olisi useampi niin sitten joku olisi ensimmäinen ja joku toinen toinen haltija....

Vierailija
20/40 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvää ei siis ollut tämä omistaja/haltija-aspekti, vaan se, että kuka sillä autolla on ajanut sen 20 tkm ennen minua, jos autoliike on auton ensimmäinen omistaja ja minä olen sen ensimmäinen haltija.

Luulin, että kaikki entiset omistajat/haltijat näkyvät Traficomin tiedoissa.