Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni pyytää korjaamaan pyödän kun olemme kylässä

Vierailija
10.07.2014 |

Asumme toisessa kaupungissa parin tunnin ajo matkan päässä perheeni kanssa, käymme muutaman kerran vuodessa isälläni kylässä ja jäämme sinne yleensä myös yöksi.

Olen kotiäiti ja pyykkiä ja tiskiä menee useampi koneellinen päivässä.

Isälläni kyläillessä hän pyytää minua pesemään perunat tai siivoamaan pöydän, en millään jaksaisi kun kotonakin joutuu aina tekemään näitä puuhia, eikö kylässä voisi vain rentoutua?

ONko mielestänne reilua? Miten voisin sanoa asiasta vai voinko?

Pedit siellä on aina pedattu valmiiksi kun hänen avopuolisonsa tekee sen..mutta esim. Pinnasängyn joka on siellä meitä varten joutuu mieheni kokoamaan ennen käyttöä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi koti ei ole hotelli, eikä hän ole teidän palvelija. Jos palvelu ei kelpaa menkää hotelliin ja lopettakaa napina.

Vierailija
2/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän noin tutulle ihmiselle voi perunat kuoria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että joudut sananmukaisesti korjaamaan pöydän. Niin mulle käy, olen myös korjannut ikkunoita jne :D

Vierailija
4/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me kummankin vanhempien luona käydessämme osallistumme juuri tuollaisiin töihin, joka kerta (vaikka päiväkyläilisimme vain). Lisäksi usein autan esim. imuroimalla, pesemällä ikkunat, kitkemällä puutarhassa, viemällä roskia, tamppaamalla mattoja.... ja mieheni saattaa esim. korjata jotain rikkinäistä aitaa, maalata jonkun jutun tms. Ja vanhempamme ovat vielä ihan hyväkuntoisia ihmisiä, eivätkä kovin vanhoja. Autamme enemmän, kun ikää tulee lisää. En voisi kuvitella meneväni vanhempieni luo passattavaksi, aikuinen ihminen omien lasten kanssa!

Vierailija
5/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Siis kun menen äitini luokse kylään niin teen vuoteen, ruoat, käyn kaupassa, pesen pyykkiä etc. Vaikka en jaksaisi niin teen silti auttaakseni vanhempaa ihmistä. Tässä tapauksessa äitini kyllä asuu yksin.

Vierailija
6/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on 50v. Olettepa te ahkeria? Onko teillä pienet lapset?

Itse en yhtään jaksaisi kylässä tehdä mitään kun kotona se on sitä sanaa rumbaa päivästä toiseen...

Jos sanon olevani väsynyt siellä niin isäni tokaisee että miten voit olla kun et ole muuta kuin istunut :( 

Pelkkä pakkaaminen ja ajomatka väsyttää.....

Vierailija
7/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo.

Vierailija
8/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä asuu myös vähän kauempana ja omistaa pienen maatilan, joten tekemistä on lapsuuden kotona riittänyt aina joten nuo tehtävät tulee ihan luonnostaan enkä valita koska teen ne mielellään vaikka kotiäitinä teen kotitöitä,kyllästymiseen saakka. Ei mua haittaa auttaa muita.

Vierailija
9/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas laiska. Tottakai autan jos auttaa voin, en mene passattavaksi, enkä edes osaa olla passattavana. Meillä on kolme lasta ja olen heidätkin opettanut auttamaan mielellään. En näe siinä mitään ongelmaa, nopeastihan tuo on tehty kun ei ala asiasta kiukuttelemaan teinin tavoin.

Vierailija
10/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 07:18"]

Isäsi koti ei ole hotelli, eikä hän ole teidän palvelija. Jos palvelu ei kelpaa menkää hotelliin ja lopettakaa napina.

[/quote]

lähin hotelli on tunnin ajomatkan päässä, muutoin ehdotuksesi kuulostaa hyvältä.

Vierailija
11/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 07:57"]

Oletpas laiska. Tottakai autan jos auttaa voin, en mene passattavaksi, enkä edes osaa olla passattavana. Meillä on kolme lasta ja olen heidätkin opettanut auttamaan mielellään. En näe siinä mitään ongelmaa, nopeastihan tuo on tehty kun ei ala asiasta kiukuttelemaan teinin tavoin.

[/quote]

en ole kiukutellut, en ole sanonut siitä mitään. Mielessäni tekisi mieli alkaa itkeä kun ei ole voimia. Autan kyllä tuttujani mielelläni kaikenlaisissa hommissa, kotityöt nyt vaan tulee korvista ja itkeskelen kotonakin toisinaan kun katson tiskikasaa jonka juuri siivosin...

Vierailija
12/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isän tilalla lukisi anoppi, olisi palsta ap:n puolella: eihän anopille piikomaan lähdetä.

Vierailija
13/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kylään mennä passattavaksi! Sitä varten on hotelli!

Kylään mennään yleensä ystävää katsomaan ystävän (/sukulaisen) takia. Osallistutaan kyläpaikan hommiin kuten kotonakin. Ei tietysti kaikkien luona olla kuin kotonaan, mutta mitä tutumpi ja läheisempi niin sitä enemmän. Esim. isälläni tai tädilläni (kuitenkin ovat vasta 50v. pariskuntia, kyse ei ole vanhusten auttamisesta) aina osallistun ruuanlaittoon, pöydän kattamiseen ja korjaamiseen, vuoteiden laittamiseen ym.

Mitä ihmettä ap? Ei toisille ihmisille mennä kylään loisimaan vaan osallistumaan heidän elämään heidän itsensä takia?

Vierailija
14/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:11"]Jos isän tilalla lukisi anoppi, olisi palsta ap:n puolella: eihän anopille piikomaan lähdetä.

[/quote]

Ja mitä tämä nyt sitten liittyy asiaan, ja auttako tää jotenki ap:ta?

Vierailija
15/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:12"]Eihän kylään mennä passattavaksi! Sitä varten on hotelli!

Kylään mennään yleensä ystävää katsomaan ystävän (/sukulaisen) takia. Osallistutaan kyläpaikan hommiin kuten kotonakin. Ei tietysti kaikkien luona olla kuin kotonaan, mutta mitä tutumpi ja läheisempi niin sitä enemmän. Esim. isälläni tai tädilläni (kuitenkin ovat vasta 50v. pariskuntia, kyse ei ole vanhusten auttamisesta) aina osallistun ruuanlaittoon, pöydän kattamiseen ja korjaamiseen, vuoteiden laittamiseen ym.

Mitä ihmettä ap? Ei toisille ihmisille mennä kylään loisimaan vaan osallistumaan heidän elämään heidän itsensä takia?

[/quote]

komppaan ja varsinkin kun on kyse omista vanhemnista jotka ovat passanneet minuakin pienenä.

Vierailija
16/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lapsia on ainakin meillä.Ja väsyttää, välillä kovastikin. En silti voisi ajatella, että jonkun muun täytyisi passata meitä edes kylässä! Kylään mennään ilahduttamaan isäntiä/ emäntiä, ei ylimääräiseksi taakaksi täyshoitoon.

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 07:51"]

Isäni on 50v. Olettepa te ahkeria? Onko teillä pienet lapset?

Itse en yhtään jaksaisi kylässä tehdä mitään kun kotona se on sitä sanaa rumbaa päivästä toiseen...

Jos sanon olevani väsynyt siellä niin isäni tokaisee että miten voit olla kun et ole muuta kuin istunut :( 

Pelkkä pakkaaminen ja ajomatka väsyttää.....

[/quote]

Vierailija
17/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:11"]Jos isän tilalla lukisi anoppi, olisi palsta ap:n puolella: eihän anopille piikomaan lähdetä.

[/quote]

[/quote]

tämä oli ainoa kommentti joka auttoi minua.

Olette tosi ilkeitä :( ehkä minun ei pitäisi enään käydä isäni luona kun voimavarani ei kerran riitä.

Vierailija
18/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini välillä pyytää käymään niin että saisin levätä. Hän lupaa huolehtia lapsista niin että saisin nukkua päikkäreitä, koska molemmat valvottavat vieläkin (1v. ja 3v.).
Mennään sinne niin saa koko ajan vahtia mitä muksut tekevät, kotona on lapsiturvallisempaa.
Äitini tekee vain ensin sitä ja sitten tätä ja vielä tota... 
Sitten lätevät ulos jotta saisin vähän aikaa nukkua. Vartin päästä soi puhelin, "Voisitko kuoria perunoita ja laittaa kiehumaan ja sitten sitä ja tota plaaplaa".
Juu, kiitos äiti että sain nukkua hetken.....
Tottakai minä autan, mutta miksi äiti sitten edes ehdottaa että auttaa minua jotta saisin nukkua kun ei se kuitenkaan toteudu =(

Vierailija
19/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

tämä oli ainoa kommentti joka auttoi minua.

Olette tosi ilkeitä :( ehkä minun ei pitäisi enään käydä isäni luona kun voimavarani ei kerran riitä.

[/quote]

Joo kyllä mä sanoisin että parempi jättää käymättä jos menee vain loisimaan, olen mä omalle isälleni sanonut monta kertaa että nyt en vain jaksa tulla kylään koska kotonakin niin paljon ohjelmaa. Kyllähän sä pystyt kotityöt kotona tekemään, niin isälläsi et edes vähän voisi osallistua? Ja mieshän sen pinnasängynkin kasaa niin eihän se sinun rasite ole? Tuo kertoo siitä, että odotat palvelua eikä sinun rasittumisesta kerran miestäkään ei saisi laittaa mitään tekemään!

Vierailija
20/67 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli väkisin mieleen että teillä on varmaan niissä suhteissa vanhempiinne kaikki aika tosi hyvin kun tuollaista voi alkaa murehtimaan. Onnittelut siitä. Jos olet itse niin kertakaikkisen poikki, voisitteko sitten sopia miehesi kanssa että hän hoitaa ne hommat joita isäsi pyytää sinua tekemään?

Itsekin olen kotiäitinä kolmilapsisessa (+ koirat) perheessä, mutta kun yökyläillään jossain, ilman muuta tarjoudun itse auttamaan kotitöissä yms. Onhan sitä tiskiä, ruuanlaittoa yms. aina enemmän silloin jos meidän poppoo tai edes osa siitä on passattavana. Pelkkä parin tunnin kahvikyläily on sitten eri juttu.