Onkohan minua huijattu kun en saa 27.5 tilattua SUP-lautaa ? Mitä teen ?
Tilasin SUP-laudan, maksoin sen. Luulin firman olevan suomalainen mutta kontakti onkin Tanskassa. Muutaman "so sorry"-viestin ja lupauksen kaupanpäällisestä olen saanut. Viime viikolla tuli paketin seurantakoodi mutta sitä klikatessa näkyy ettei Suomen Posti ole sitä saanut. Alkaa ärsyttää. Kädetön olo !
Kommentit (10)
Tämän vuoksi ostan lähes aina verkkokaupoista laskulla. Jos toimitus viivästyy tai jää tyystin matkan varrelle ei tarvitse kinuta rahojaan takaisin.
Kiitos molemmille vastaajille. Ensi kerralla olen tosiaan viisaampi ja otan laskulle, sen opin nyt.
Ap
Nyt on tosiaan konttiliikenne sekaisin ja moni tavara pahasti myöhässä myös sen ison konttilaivan Ever Givenin myöhästymisen takia. Siellä on oikeasti tosi paljon tavaraa ollut jumissa.
Nyt kun olet saanut jo seurantakoodin, voi lautasi kyllä tulla piankin. Eikä välttämättä näy Suomen Postissa.
Millä konstilla se on tulossa?
Jos tilaa oudosta nettikaupasta tai sille ei löydy luotettavia arviointeja niin tilaus aina kortilla. Jos tai kun tuotetta ei ala kuulua niin maksu on helppo perua.
Muuten nyt on hankala tilanne ja aika moni tilaus on jumissa jossain päin maailmaa syystä taikka toisesta.
Noin muuten kiinalaiset nettikaupat myy tuotteitaan (tai kopioita muiden tuotteista) useammalla saitilla ja useammalla kielellä. Osa on suoria huijauksia, osa toimii joskus. Facessa etenkin löytyy monen nettikaupan osalta vihasia kommentteja ympäri maailman, tuote tilattu puoli vuotta sitten eikä vieläkään tullut perille. Eli kantsii googletella löytyykö kaupasta mitään tietoa tai palautetta.
En osaa vastata millä konstilla tulossa. Linkin takaa näkyy molemmissa paketeissa "Posti has not received the item yet"
No odottelen tän viikon. Sit alkaa mennä huumori. Yritin soittaa firmaan. Ei vastattu. Meileihin on vastattu.
Ap
Nyt alkaa pelottaa ja itkettää oma tyhmyys. Menin vipuun kun oli niin hyvät esittelyt laudoista ym. Varmaan jotain Kiinapaskaa. No 250 rahaa tähän meni. Harmittaa. Ja harmittaa kun ei poikani pääse suppailemaan. Olen TYHMÄ.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata millä konstilla tulossa. Linkin takaa näkyy molemmissa paketeissa "Posti has not received the item yet"
No odottelen tän viikon. Sit alkaa mennä huumori. Yritin soittaa firmaan. Ei vastattu. Meileihin on vastattu.
Ap
Se on lähetetty paikallisella postilla. Se sitten tulee aikanaan myös suomen postin järjestelmään.
Itse tilasin laukun saksasta. Ei jälkeäkään ennen kuin satuin naputtelemaan alkuoeräisen seurantakoodin johonkin postin ulkomiaset seurannat listalle ja kas, se oli jo noudettavissa. Noutolappu tuli neljä päivää myöhemmin eikä oma posti appsi sanonut mitään.
Mitä teet sillä puolikkaalla laudalla? Lapselle?
Jos ulkomailta tilaat ja saat Postin seurantakoodin, se alkaa päivittyä vasta sitten, kun se paketti on saapunut Suomeen ja Posti on sen oikeasti kirjannut tulleeksi.
Konttiliikenne on aika mullin mallin pitkin maailmaa ja lennot ei kulje normaalisti, kun matkustusliikennekin koronan takia osin jäissä. Kysy uutta arvioitua toimitusaikaa; jos eivät anna arviota, sitten on ihan rehellisesti kusetettu. Jos lupaavat suoralta kädeltä jollekin viikolle, kyse on vallitsevasta maailmantilanteesta johtuvasta toimitusongelmista.