Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun lähdetään reissuun, juhliin tms. mies valittaa kun lähtö viivästyy

Vierailija
06.07.2021 |

Itse pakkaa vain omat kamat ja huolehtii omat vaatteet kun minä huolehdin myös lapset, eväät, yhteiset tavarat..
Ja vaikka sanon asiasta, sama toistuu taas seuraavalla kerralla. Mies lähtee edellä autoon, vaikka kaikki on ihan kesken...

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kynnysmattona oleminen teettää.

Vierailija
22/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdettiin kerran, kun oltiin miehen mielestä valmiita lähtemään. Sinne jäi roskat kaappiin seisomaan, kahvin jämät ja purut keittimeen, leivänmurut pöydälle, hedelmät homehtumaan ja valot kylppäriin. Takaisin palatessa miehen kanssa ihmettelin, että mites se nyt näin.

Matkalla kun mies kyseli, että onko vettä, lapsille naposteltavaa tai padiin ladattuna leffoja, niin eipä ollut.

Hänelle on ollut jotenkin kauhean vaikea ymmärtää, että se lähteminen on muutakin kuin omien tavaroiden pakkaamista ja itsensä valmiiksi saamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaksi vaan ja silti naista saa aina odottaa ja aina vähintäänkin vartti myöhässä sovitusta.

Ja jos se lähtis meikkaamatta ja hiukset sotkussa, valittaisit siitäkin.

Niin sehän olisi mahdotonta meikata ajoissa. Omien kokemusten mukaan naisia saa melkein aina odottaa kun johonkin pitäisi mennä. 

Mun omien kokemusten mukaan useimpia miehiä saa aina odottaa.

Onko mun kokemukset väärempiä kuin sinun?

Sanoisin että on. Naisilla kohta voi olla jopa tunti. Kohta on max 15 minuuttia ja tunnin päästä voit jo unohtaa koko jutun.

Vierailija
24/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on samanlainen. Okei meillä ei ole lapsia mutta koira.

Itse pakkaan reissuun aina kaiken. Mies ottaa  yhden t-paidan ja parit alushousut ja siinä se. Huokailee, kun esim. mietin otetaanko vaikkapa mökkireissulle mukaan jääkaapista ruuat jotka poissaolon aikana menis vanhaksi. Huolehdin mukaan vettä, koiran ruuat ja tarvikkeet. Katson poislähtiessä, että esim. sähkölaitteet pois päältä, kastelen kukat, käännän sälekaihtimet niin ettei aurinko porota sisään, ruuat (joita ei oteta mukaan) pakastimeen jnejne. Mietin myös tarkkaan mitä otan itselleni mukaan.

Sitten kun päästään matkaan, mies huomaa, että ei ottanut mukaan lompakkoa/kirjaa jota meinasi lukea/matkakaiutinta/puhelimen laturia ja kiukuttelee.

Reissuun lähtiessä tärkeimmät mukaan otettavat tavarat ovat lompakko, matkaliput, passi ja kotiavaimet. Mä opin tämän asian turhan myöhään. Monesti raahasin mukanani matkalaukullista tavaraa ulkomaanreissuille, kunnes tajusin, että voin ostaa tarvitsemani tavarat matkakohteessakin. 

No jaa, mä vihaan shoppailua, joten en todellakaan halua käyttää lomaani siihen, että etsin sopivia shortseja, sandaaleja tai puhelimen laturia, kun kotona on aivan käyvät vermeet.

Vierailija
25/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, eväät, yhteiset tavarat, tarhavaatteiden nimikointi...

Vierailija
26/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaksi vaan ja silti naista saa aina odottaa ja aina vähintäänkin vartti myöhässä sovitusta.

Ja jos se lähtis meikkaamatta ja hiukset sotkussa, valittaisit siitäkin.

Niin sehän olisi mahdotonta meikata ajoissa. Omien kokemusten mukaan naisia saa melkein aina odottaa kun johonkin pitäisi mennä. 

Onko teillä sovittu aika, milloin lähdetään?

Jos me mennään jonnekin vaikka päiväksi, kysyn edellisenä päivänä mieheltä, milloin hän haluaa lähteä. Mies sanoo aina, ettei meillä ole kiire. Ehdotan sitten kello yhdeksää, miehelle sopii. Laitan kellon herättämään hyvissä ajoin ja hipsin hiljaa suihkuun ja aamutoimille. En tykkää lähteä kiireessä ja tykkään tehdä tietyt asiat. Jostain syystä mies kömpii ylös, juo kahvit, pukee päälle ja hoputtaa eteisessä minua kiirehtimään. Kello ei ole vielä edes kahdeksan. Sitten lähtiessä kumpikin on vihainen.

Vierailija
27/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden yhdessä olon jälkeen mies on oppinut pakkaamaan auton. Nyt ongelmana on enää, etten minä tiedä mitä on mukana ja missä.😂

Vierailija
28/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset pakkaatte "yhteiset" tavarat? Kerran kun jättää pakkaamatta miehelle lakanat, pyyhkeet, eväät, pesuaineet, hyttysmyrkyt yms. niin seuraavaan reissuun ehkä osaa jo ukko panostaa. Jos aina vaan paapoo, niin ei se toinen opi.

Toinen on vistintä. Oma puolisoni on myöhästelijä. Jos meidän pitää lähteä esim. Klo 10, ehdotan että lähtö klo 9.00. Silloin päästään liikkeelle noin klo 9.45, eli on varaa vielä käydä vaikka tankkaamassa/pikaisesti kaupassa tms.

Vierailija
29/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kummallekin lista mistä asioista vastaa ennen lähtöä, sillä miehesi ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
30/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta, kuinka lomalle tai sukulaisiin lähdettäessä äiti pakkasi ja huolehti kodin lähtökuntoon ja isä seisoi aivan hermona eteisessä huokailemassa ja hoputtamassa äitiä. Lopulta, kun äiti oli saanut kaikki pakattua ja meidät lapset turvavöihin istumaan niin isä lähti vessaan paskalle ja ajamaan partaa. Tämä toistui joka kerta.

Vierailija
31/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan jostain syystä melko yleinen juttu. Miehille se reissuun lähteminen on joku ihmeellinen suoritus ja sen mukaiset paineet niistä heille kertyy. 

On niin yleinen että pitää avata joka päivä aina uusi aihe tälle.

Vierailija
32/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pakkaan reissuun aina kaiken. Mies ottaa  yhden t-paidan ja parit alushousut ja siinä se. Huokailee, kun esim. mietin otetaanko vaikkapa mökkireissulle mukaan jääkaapista ruuat jotka poissaolon aikana menis vanhaksi. Huolehdin mukaan vettä, koiran ruuat ja tarvikkeet. Katson poislähtiessä, että esim. sähkölaitteet pois päältä, kastelen kukat, käännän sälekaihtimet niin ettei aurinko porota sisään, ruuat (joita ei oteta mukaan) pakastimeen jnejne. Mietin myös tarkkaan mitä otan itselleni mukaan.

Sitten kun päästään matkaan, mies huomaa, että ei ottanut mukaan lompakkoa/kirjaa jota meinasi lukea/matkakaiutinta/puhelimen laturia ja kiukuttelee.

Reissuun lähtiessä tärkeimmät mukaan otettavat tavarat ovat lompakko, matkaliput, passi ja kotiavaimet. Mä opin tämän asian turhan myöhään. Monesti raahasin mukanani matkalaukullista tavaraa ulkomaanreissuille, kunnes tajusin, että voin ostaa tarvitsemani tavarat matkakohteessakin. 

No jaa, mä vihaan shoppailua, joten en todellakaan halua käyttää lomaani siihen, että etsin sopivia shortseja, sandaaleja tai puhelimen laturia, kun kotona on aivan käyvät vermeet.

Sama. Vaihto vaatteiden etsintä, vaihto kenkien etsintä, uudet kosmetiikat, fööni, parta vehkeet, lasten lelut ja vaatteet, laastari tarpeet... Näiden etsintä ja osti koko porukalle, jää siinä jo champs elyseet näkemättä. Ja kotona on sitten kaikkea triplat kun joka reissulta ostetaan kamat uusiksi.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
33/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kukaan teistä ei  osaa ennakoida? sääliksi käy lapsia 

Vierailija
34/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä  saatanaa te pakkaatte  mukaan reissuillenne? leivinuuni laivamatkalle? 

en ikinä ymmärrä tätä kitinää 

Vierailija
35/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja omasta kokemuksesta väitän, että miesten kohdalla melko yleistä tuo malttamattomuus. Moni mies vetäisee vaatteet päälleen ja on valmis lähtemään. Naisella keskimäärin menee kauemmin laittaa itsensä valmiiksi, ja huh jos vielä lapset päälle jotka täytyy yksin huolehtia valmiiksi lähtöön.

Mulla ja miesystävällä ei ole lapsia, mutta silti usein nämä lähdöt aiheuttavat kinaa. Mies on parissa minuutissa valmis, on muutenkin extempore-tyyppiä joka saattaa yhtäkkiä saada idean lähteä ulos. Minulla taas kestää vähintään puoli tuntia että pääsen ulostautumaan jos en ole siis mitenkään varautunut lähtöön. Tätä mies ei ymmärrä ja turhautuu, kun en olekaan yhtä nopeasti valmis kuin hän itse. Kerran tuli yllättävä idea lähteä kavereiden kanssa pihalle ja syntyi riita siitä, kun halusin laittautua kunnolla ja olisin tarvinnut siihen aikaa. Lopulta koko meno peruuntui kun miehellä "meni fiilis" kun ei heti päästy lähtemään. 🙄

Vierailija
36/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mun mies seisoo takki päällä eteisessä autonavaimia kilistellen, niin sanon vain että mitäs siinä seisot, ja suusanallisesti kerron listän mitä kaikkea hänellä on vielä ennen lähtöä tehtävänään. Avaa/sulje verhot/ikkunat, onko kissoilla ruokaa, entäs kaloilla, muistitko tyhjentää hiekkalaatikon, mites roskat, joko veit ne, ja vielä ne roskat sieltä, ja sekin roskis pitää tyhjätä. Oletko katsonut että mukana on asian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10, jne. 

Oishan se hienoa, kun se äiti opettaisi perusasiat lapselleen silloin kun se lapsi asuu vielä kotona, ettei puolison tarvitse olla äiti aikuiselle miehelle. Hyi yökötys tällaiset parisuhteet, joissa toiselle pitää selittää itsestään selvät asiat...

Vierailija
37/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja omasta kokemuksesta väitän, että miesten kohdalla melko yleistä tuo malttamattomuus. Moni mies vetäisee vaatteet päälleen ja on valmis lähtemään. Naisella keskimäärin menee kauemmin laittaa itsensä valmiiksi, ja huh jos vielä lapset päälle jotka täytyy yksin huolehtia valmiiksi lähtöön.

Mulla ja miesystävällä ei ole lapsia, mutta silti usein nämä lähdöt aiheuttavat kinaa. Mies on parissa minuutissa valmis, on muutenkin extempore-tyyppiä joka saattaa yhtäkkiä saada idean lähteä ulos. Minulla taas kestää vähintään puoli tuntia että pääsen ulostautumaan jos en ole siis mitenkään varautunut lähtöön. Tätä mies ei ymmärrä ja turhautuu, kun en olekaan yhtä nopeasti valmis kuin hän itse. Kerran tuli yllättävä idea lähteä kavereiden kanssa pihalle ja syntyi riita siitä, kun halusin laittautua kunnolla ja olisin tarvinnut siihen aikaa. Lopulta koko meno peruuntui kun miehellä "meni fiilis" kun ei heti päästy lähtemään. 🙄

Ainiin. Isäni on myös samanlainen hätähousu. 😀 Kiiruhtaa edeltä autoon, kun muut vielä valmistautuvat. Sitten äksyilee, kun kestää.

Muutaman kerran käynyt niin, että on luvannut tarjota kyydin paikasta x paikkaan y. Olen sanonut, että soitan kun olen asiani hoitanut, että en voi luvata kuinka kauan esim. kaupassa menee jonon pituudesta riippuen. Lähtee kuitenkin paikalle ennen kuin olen ilmoittanut aikataulusta mitään ja sitten on kiukkuinen, kun olenkin vielä kassajonossa kun on jo odottanut hyvän aikaa pihassa. 😀

Isoisäni on kyllä silti paras esimerkki näistä hätähousuista; menee edeltä autoon ja kun olet autoon kerennyt istumaan ja juuri ja juuri vedettyä oven kiinni, lähtee jo kaasuttamaan. 😀

Vierailija
38/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vaihto vaatteiden etsintä, vaihto kenkien etsintä, uudet kosmetiikat, fööni, parta vehkeet, lasten lelut ja vaatteet, laastari tarpeet... Näiden etsintä ja osti koko porukalle, jää siinä jo champs elyseet näkemättä. Ja kotona on sitten kaikkea triplat kun joka reissulta ostetaan kamat uusiksi.

Mutta kukin tyylillään.

Pointti tuossa mielestäni oli luetella tärkeimmät asiat, eikä pelkästään mukaanotettavat. Itse olen samaa mieltä, että mahdollisimman vähän, eikä ainakaan niin paljon, että pitää laittaa lentokoneen ruumaan asti.

Vierailija
39/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Pakkaan omat, lasten ja lemmikkien kamat autoon ja sit ootellaan. Miehellä on hukassa sukat, lompakko, puhelimet ja oma pää. Sitten kun on löytänyt kaiken, menee kakalle. Joka ikinen kerta! Jos vielä vähän tulis. Lasten ja elukoiden kans ootellaan autossa ja herra istuu pöntöllä. Tästä on jo 12 vuoden kokemus, ja aina sama kaava!

Vierailija
40/99 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joka kerta odotellaan miestä, vaikka minä pakkaan kaiken muun paitsi hänen tavaransa. Teen edellisenä iltana kaiken valmiiksi. Sitten lähdön aikaan makaan sohvalla katsomassa telkkaa, mies alkaa hoputtamaan. Menen ja laitan kengät jalkaan ja odotan aina ainakin puoli tuntia kun hän pakkaa, sulkee autotallin (josta haki jotain tavaraa minkä tarvitsi), etsii tavaroitaan, harjaa hampaitaan ja niin edelleen.

Sitten välillä haluaa lähteä yllättäen vaikka mökille ja kiukuttelee, jos joutuu odottamaan minua, kun minä pakkaan aika pitkään, käyn suihkussa ja muuta, siksi en halua lähteä yllättäen mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi