Aina kun lähdetään reissuun, juhliin tms. mies valittaa kun lähtö viivästyy
Itse pakkaa vain omat kamat ja huolehtii omat vaatteet kun minä huolehdin myös lapset, eväät, yhteiset tavarat..
Ja vaikka sanon asiasta, sama toistuu taas seuraavalla kerralla. Mies lähtee edellä autoon, vaikka kaikki on ihan kesken...
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa kyse lienee aina hänen ideoimistaan reissuista hänen haluamaansa kohteisiin.
Miestä ei oikein kiinnostaisi mennä tapaamaan anoppia tms.
Ja se lähtö viivästyy aina, koska naisten täytyy käydä ennen lähtöä vessassa kymmenen kertaa.
Mikähän siinäkin on, meillä minä ja poika ajellaan vaikka koko päivä ilman vessataukoa, mutta vaimon ja tyttöjen takia pitää pysähdellä vähän väliä?
Kyllä se on meillä aina mies joka viipyy kauemmin vessassa. Mikä siinä paskomisessa voikin kestää niin kauan?
Kuukautisten aikaan on kyllä pakko pysähdellä pidemmillä ajomatkoilla, se on toki vain meidän naisten ongelma.
Sovin ajan vaimon kanssa jolloin auto lähtee.
Se siitä.
Muutaman kerran annoin anteeksi ja odotin.
Kysymys on asenteesta ei muusta.
Jollakin se on narsistinen, "minua kuuluu odottaa."
MIes maksaa ne reissut, asumiset ,auton kulut yms.
Ja huolehtii että kaikki nuo edellä mainitut toimii hyvin.Tietää reitit miten ja mihin ajella, minkä verran aikaa menee ja pensaa palaa ..
Sitten vaimo valittaa kun pitää etsiä se sukka lapselle...
Jäi oikein miettimään miten meni kun mies lähti taaperon kanssa pitkäksi vkl pappalaan. Matkaa 700km, joten matkallekin tarvitsi evästä ja viihdykettä.
Luultavasti katsoin että vaatetta on riittävästi puhtaana, ehkä jopa keräsin riittävästi vaatetta läjään pakattavaksi. Aina ne tuli takasin tyytyväisinä ja yhtenä kappaleena.
Yhdessä kun kuljetaan tuota samaa reissua, niin mies huolehtii eväistä ja mä muusta tarvittavasta tavarasta, sekä kaikki omista vaatteistaan, latureistaan, viihteestään jne. Nykyisin se on helppoa kun meillä on siellä oma asunto jossa hammasharjat, pyyhkeet, kumisaappaat tms valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Pakkaan omat, lasten ja lemmikkien kamat autoon ja sit ootellaan. Miehellä on hukassa sukat, lompakko, puhelimet ja oma pää. Sitten kun on löytänyt kaiken, menee kakalle. Joka ikinen kerta! Jos vielä vähän tulis. Lasten ja elukoiden kans ootellaan autossa ja herra istuu pöntöllä. Tästä on jo 12 vuoden kokemus, ja aina sama kaava!
Siis jos hän on paskaa vääntänyt jo 12 vuotta, niin miksi ihmeessä te menette aina sinne autoon etukäteen odottamaan?
Varmaan siks että sinne vessaan ei mennä ennenkun se perhe oottaa siellä autossa...
No kukaan ei mene autoon ennen kuin paska on tehty. Vai meneekö se mies sinne heti uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja huolehtii että kaikki nuo edellä mainitut toimii hyvin.Tietää reitit miten ja mihin ajella, minkä verran aikaa menee ja pensaa palaa ..
Ihanaa, naiset eivät siis käy enää töissä!
Miksi et ottaisi ilon irti tilanteesta. Pakkaat omat tavarat ja menette autoon jos mieskin menee. Autossa vain sanot, että käytkös pakkaan lasten tavarat niin me odotellaan nyt autossa. Kun mies kävelee autoa kohti, huutelet vain ikkunasta mitä piti vielä muistaa tehdä.
Tiedän monta tapausta jossa mies hoitaa lähtötoimenpiteistä vain sen oman kassinsa pakkaamisen ja alkaa sen jälkeen hoputtamaan. Ei kastele kukkasia, ei laske verhoja/kaihtimia, ei vie roskista, ei pakkaa ruokia jne. Sitten hoputtelevat ja kiirehtivät henkilöä/henkilöitä, jotka tekevät kaiken sen jonka hänkin voisi tehdä ja siten nopeuttaa lähtöä.
Itse pakkaan aina kaiken mahdollisen ja vien autoon sitä mukaan, jopa edellisenä päivänä, jotta pääsemme lähtemään vain ruokatavaroiden pakkaamisella sekä näin kesäaikaan kaihtimien sulkemisella. Minua ei kenenkään tarvitse odottaa ellei tule jotain yllättävää, johon en ole osannut varautua. Yhden kerran juuri ennen lähtöä sain tiedon ystäväni menehtymisestä - jäi kyllä koko meno.
Ei kun autoon menee istumaan pelkkä äiti. Isukki voi sitten vaihtaa lapsille sopivat vaatteet, tehdä ruoan ettei nälissään lähdetä, pakata kassit jne.
Kantsii ottaa kirja mukaan, autossa saa istua tovin
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain sinun perheen tilanne, älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa kyse lienee aina hänen ideoimistaan reissuista hänen haluamaansa kohteisiin.
Ja se lähtö viivästyy aina, koska naisten täytyy käydä ennen lähtöä vessassa kymmenen kertaa.
Mikähän siinäkin on, meillä minä ja poika ajellaan vaikka koko päivä ilman vessataukoa, mutta vaimon ja tyttöjen takia pitää pysähdellä vähän väliä?
Miesten on helppo lorotella ihan melkein minne tahansa matkan varrella, naisten pitää miettiä, missä on käytössä wc-tilat. Itse en tykännyt lapsena, kun pissalle piti tarpoa pitkälle metsään ja siellä sitten pyllistellä varvikossa. Aikuisena en tuollaiseen suostu.
Valmiiksi tehdään illalla siltä osin kun voi, mutta aamuun jää ne pakkaamiset ja muut toimet, mitkä on tehtävä vasta ennen lähtöä. Esim hammasharjat voi pakata vasta aamulla, roskat voi viedä vasta lähtiessä, viimeiset vaatteet voi pakata vasta aamulla jos ne illalla on laitettu kuivumaan, ruoat voi laittaa pakastimeen vasta aamulla kun näkee mitä aamiaiselta jäi syömättä ja mitä ei pakata evääksi. Aamiaistiskit voi tiskata vasta aamiaisen jälkeen. Pukeutuminen, tukan ja naaman laitto käy vasta aamulla. Lasten vaippojen vaihto ja pukeminen myös vasta ennen lähtöä. Eväät kylmäkassiin vasta kun astutaan ulos ovesta.
Mies nousee ylös, juo kahvin, käy paskalla, ottaa oman edellisiltana pakkaamansa kassin ja lähtee autoa sulattamaan/viilentämään. Siellä se istuu puhelinta hiplaten odottelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun mun mies seisoo takki päällä eteisessä autonavaimia kilistellen, niin sanon vain että mitäs siinä seisot, ja suusanallisesti kerron listän mitä kaikkea hänellä on vielä ennen lähtöä tehtävänään. Avaa/sulje verhot/ikkunat, onko kissoilla ruokaa, entäs kaloilla, muistitko tyhjentää hiekkalaatikon, mites roskat, joko veit ne, ja vielä ne roskat sieltä, ja sekin roskis pitää tyhjätä. Oletko katsonut että mukana on asian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10, jne.
Pirttihirmu määkii. Tuollaisesta mäkättävästä vuohesta kannattaisi pysyä vähintään 3 kilometrin etäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on meillä aina mies joka viipyy kauemmin vessassa. Mikä siinä paskomisessa voikin kestää niin kauan?
Kuukautisten aikaan on kyllä pakko pysähdellä pidemmillä ajomatkoilla, se on toki vain meidän naisten ongelma.
Mikä siinä p1llurättien säätämisessä voikin kestää niin kauan? Maha jos on sekaisin, niin on pakko pysähdellä pidemmillä ajomatkoilla.
Miksi et aloita ajoissa niin et ole myöhässä hommista
Tästä keskustelua lukiessa vahvistuu entisestään ajatus, että usein ei kannatakaan minnekään edes lähteä kun lähteminen on niin vaikeaa. Monesti on parempi olla vain ihan kotona tai lähialueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisten aikaan on kyllä pakko pysähdellä pidemmillä ajomatkoilla, se on toki vain meidän naisten ongelma.Mikä siinä p1llurättien säätämisessä voikin kestää niin kauan? Maha jos on sekaisin, niin on pakko pysähdellä pidemmillä ajomatkoilla.
Pysy asiallisena jos haluat keskustella.
Et ilmeisesti tunne naisia. Tamponinvaihto tarvitaan runsaan vuodon aikana 1,5-2 h välein, ja usein kuukautisten aikaan on myös maha sekaisin.
Nyt ryhdistäydyt ap ja lopettaa mahdollistamasta tuota per seilyä. Annat miehelle selvän listan käteen, mitä sen on tehtävä jos itse on niin törppö ettei tajua.
PAKKAA:
-LASTEN SININEN VAIHTOPAITA/SUKAT/PIKKUHOUSUT
-JANIN PUPU
-8KPL VAIPPOJA
-TUTTIPULLO X2
-MEHUT JA LEIVÄT
Tai mitä teillä nyt tarvitaan reissuun. Siinä, ei ole vaikeaa. Jos mies tuosta nillittää niin sitten ilmoitat että täysin tyhjänpäiväistä ja ei ollenkaan rakentavaa valittaa siitä, että reissuunlähtö venyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaksi vaan ja silti naista saa aina odottaa ja aina vähintäänkin vartti myöhässä sovitusta.
Ja jos se lähtis meikkaamatta ja hiukset sotkussa, valittaisit siitäkin.
Niin sehän olisi mahdotonta meikata ajoissa. Omien kokemusten mukaan naisia saa melkein aina odottaa kun johonkin pitäisi mennä.
Mun omien kokemusten mukaan useimpia miehiä saa aina odottaa.
Onko mun kokemukset väärempiä kuin sinun?Sanoisin että on. Naisilla kohta voi olla jopa tunti. Kohta on max 15 minuuttia ja tunnin päästä voit jo unohtaa koko jutun.
Tuo ei ole kyllä mitenkään sukupuolisidonnaista. Minulla on mies ja tytär, joita saa aina odottaa. Esim. mies istuu puolen tunnin ajomatkan päässä toimistolla tietokoneen ääressä, kun soitan hänelle, ja kysyn, milloin hän tulee kotiin. "Minä lähden just. Puolen tunnin päästä olen siellä." Tunnin päästä soitan. Hän on edelleen siinä tietokoneen ääressä. "Kun aloin sammuttamaan tätä konetta, täällä oli sitä sun tätä auki, ja yksi sähköpostikin piti vielä lähettää, mutta nyt lähden." Tunnin kuluttua hän soittaa pihasta, että olenko valmis. Pitää laittaa vielä itselle ja lapsille ulkovaatteet päälle, niin tullaan sitten. Ja taas valittaa, kun minua pitää odottaa. Kuvitteli varmaan, että odotan pienten lasten kanssa ulkovaatteissa eteisessä tai ulkona sen 1,5 tuntia, että milloin herra suvaitsee saapua.
Ja aikuinen tyttäreni, joka on myös em. henkilön tytär: Sovitaan, että menen hakemaan häntä tietyllä kellonlyömällä. Soitan pihasta, että olen nyt siinä. Odotan 10-30 minuuttia. Minä menen hänen aikataulujensa mukaan sinne häntä hakemaan, eikä minulla ole mitään henkilökohtaista syytä edes hakea häntä. Ja tämä on ihan sääntö, johon on yksi poikkeus; Kerran hänellä oli akku lopussa puhelimesta, ja laturi oli jäänyt meille, joten en voinut soittaa. Silloin hän oli vain 4 min myöhässä.
Todistin itse vastaavaa tilannetta tuossa hetki sitten; miesystävä lähti käymään ulkona moikkaamassa kavereita, kun oli kaunis keli. Sanoin, että tulen perästä. Kuitenkin sain yllätyksenä soiton isovanhemmiltani, että tulisivat seuraavana päivänä käymään. Halusin tietysti kaiken olevan tiptop sitä vierailua varten, kun niin harvoin heitä tapaan ja kerrankin aikataulut menivät yksiin. Soitin miehelle, että tulisiko auttamaan minua, kun en yksin halunnut helteessä kaikkea hoitaa.
Kolme kertaa soitin perään, tunnin välein. Joka kerta vastaus oli, että tulee aivan pian. Kävelymatkaa sieltä oli 5 minuuttia. Siinä vaiheessa kun viimein saapui kotiin, olin jo melkein kaiken saanut tehtyä. Kiukutteli mulle sitten siitä, kuinka hyvä aurinkoinen päivä meni pilalle, kun oli kaveri tuonut kitarankin ja meno oli hyvä ja piti tulla kesken kaiken kotiin. Joo, mieluummin itsekin olisin istunut kivalla säällä pihalla kuin hiessä siivonnut kotona.
Mies on muuten ihana, mutta jos jotain muuttaisin niin juuri tuo äkkipikaisuus ja mukavuudenhaluisuus joka johtaa joskus näihin erimielisyyksiin, kun mies olisi aina valmiina menossa ja itse tarvitsen aikaa valmistautumiseen ja haluan ensin hoitaa velvollisuudet. Ensin työ, sitten huvi.
Ja tämä paljastui keksityksi jutuksi heti, miehet eivät soittele keskenään kitaroita ja laulele kivoja biisejä.
Ja jos koti on siinä kunnossa että sitä pitää kolme tuntia hiessä siivota vieraita varten, on aika epätodennäköistä että he yleensäkään haluaisivatko tulla.
Voihan sitä olla iso talo tai vaikka remontin tai vastaavan jäljiltä ylimääräistä työtä.
Mitäpä sitä esim. vauva tai taapero tarvitsisi... Ottaa lapsen kainaloon vaan ja menoksi?