Uusi ompelukone katkoo lankaa
Uusi ompelukone katkoo lankaa jatkuvasti, vaikka miten säätäisi. Missä vika? Reklamoin, mutta takuuhuollon joudun maksamaan itse, jos siellä keksitään vika säädöissä. Olisiko vinkkejä? Koneen malli on Singer Simple 3232. Olen ommellut 40 vuotta, joten ei ole kiinni siitä, etten olisi ompelukonetta nähnyt. Aikaisemmassa halvemmassa satasen koneessa ei ongelmaa ollut.
Kommentit (7)
Tarkista onko sulla langat oikein. En osaa tosta konemallista sanoa mitään, mutta itsellä oli vastaava ongelma erimerkkisessä koneessa, ja olin vaan laittanur ylälangan jotenkin väärin.
Pujottelin ylälangan väärin uuden koneen käytön aloittaessani. Oli erilainen systeemi kuin edellisessä. Käyttöopas löytyi netistä.
Mun yleisin langan katkeamista aiheuttava ongelma on vääntynyt neula. Ratkaisu siis neulan vaihtaminen.
Mutta aapeen sijalla lukisin tässä kohtaa nyt huolella koneen käyttöohjetta ja mitä siellä sanotaan langoista, langankireyksistä, neuloista, ja, jos kone on ollut jo jonkun aikaa käytössä, sen puhdistamisesta. Tee kaikki onat huoktotoimenpiteet ja tarkista kaikki asetukset.
Kokeile myös toista lankaa. Jotkut myynnissä olleet ompelulangat ovat huonolaatuisia.
Mulla oli joskus syynä mummulta perityt ompelulangat. Olivatkin vuosikymmeniä vanhoina haurastuneet. Meni roskiin kaikki.
Ylälanka pujotettu väärin, kun ylälanka pujotetaan pitää paininjalan olla ylhäällä, onko puola oikeinpäin kotelossa, neula voi olla vinossa.
Langan kiristyksissä - ala-ylä - vika.
Eikö siinä koneessa ole käyttöopasta, jossa tyypillisimmistä ongelmatilanteista ja niiden ratkaisuista kerrottais...