Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuu Koskelan surmasta syytetyn pojan äiti

Vierailija
06.07.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb214472-e6a4-480e-9b6a-164eb19c7ab9

Kuten huomaatte niin teko tuli täytenä yllätyksenä sekä kovana järkytyksenä epäillyn pojan äidille eikä kakkiaisten suorittama koko perheen lynkkaaminen mitä täällä on tehty ainakaan auta asiaa yhtään.

Täällä on myös hurskasteltu, ettei meidän poika ikinä tekisi tuollaista mutta samalla kerrotaan miten kakaroiden annetaan juosta ulkona yömyöhään vailla kuria. Ihan yhtä hyvin sinä voit saada poliisilta vastaavan soiton ja poikaasi epäillään vastaavasta rikoksesta.

Kommentit (1617)

Vierailija
21/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.

Mutta varmasti on itkua ja oksennusta tullut tämänkin tekijän vanhemmilta.

Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.

No miten tuo muka sen kumoaisi? Yrittävät vain päästä päkähästä.

Ei tuo ole voinut puskista tulla

Tottakai se tulee puskista. Kenen tahansa lapsi voi syyllistyä raakaan murhaan.

Ei tule puskista. Kyllä se on ollut näkyvillä jo vuosia.

Ei ole. Edes Ted Bundystä murhataipumuksia ei nähnyt edes oma tyttöystävä eikä äiti.

Vierailija
22/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja haitallisen kierteen pysäyttämiseksi kyllä on. Vanhemmat ja aikuiset ovat aina niitä, jotka päättävät viime kädessä alaikäisten asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.

Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.

Ei voi! Vai voisitko sinä? Olethan sinäkin jonkun lapsi. Minä en ainakaan voisi. Vanhempani olisivat voineet olla takuuvarmoja asiasta, ja oikeassa olisivat olleet. Samoin itse voin mennä vaikka takuuseen etteivät omat lapseni ikimaailmassa tuollaista tekisi.

Et siis eroa sinisilmäisyydessä mitenkään tuosta murhaajapojan äidistä, hän olisi sanonut ihan samoin vielä vuosi sitten. Oma äitini kyllä uskoi, että olen kykeneväinen murhaan silloin kun minua tulivat nuorena poliisit hakemaan erään soramontulla tapahtuneen rikoksen jälkeen. Soramonttuhan on suosittu paikka suorittaa teloitus.

Vierailija
24/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jo paljon äidistä ja kotioloista, että on lähdetty tällaiseen kirjaprojektiin mukaan. Oikeasti, ei ole tervejärkisen touhua lähteä jotain kirjoja tekemään tai niihin omia näkemyksiään kertomaan ainakaan näin pian tällaisen tapauksen jälkeen. Lähinnä selittelyn ja käsien pesun makua tuossa. En pysty näkemään tuossa mitään muuta motiivia kuin yrityksen valkopestä itseään ja poikaansa. Olisi syytä hävetä.

Vasttenmielistä myös iltapäivälehdiltä uutisoida yhtään mitään kyseisestä kirjasta. Olisi toimittajillakin peiliin katsomisen paikka. Jos joku henkisesti ei ihan normaali lähtee tällaista krijaa tekemään, ei sille todellakaan ole syytä antaa milliäkään palstatilaa mainokseksi, eikä ainakaan julkaista sieltä mitään äidin seliselisössötyksien otteita.

Vierailija
25/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi! Vai voisitko sinä? Olethan sinäkin jonkun lapsi. Minä en ainakaan voisi. Vanhempani olisivat voineet olla takuuvarmoja asiasta, ja oikeassa olisivat olleet. Samoin itse voin mennä vaikka takuuseen etteivät omat lapseni ikimaailmassa tuollaista tekisi.

Valitettavasti et voi mennä takuuseen kenestäkään muusta kuin itsestäsi.

Vierailija
26/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että murhaajapoikani joutuu huonoille poluille vankilassa. :D What?

Vierailija
27/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit täällä kivittää syyttömiä, ei kai tällaista voi ennakoida, pitäisikö ne teinit sitten lukita huoneisiinsa ilman nettiä? Meillä on valtava määrä syrjäytyneitä lapsia, ehkä näitä perheitä voisi yrittää jotenkin auttaa eikä vain tuomita sormi ojossa.

Vierailija
28/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan empatiakykyhän on laajalti tunnustettua...

Vierailija
29/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jo paljon äidistä ja kotioloista, että on lähdetty tällaiseen kirjaprojektiin mukaan. Oikeasti, ei ole tervejärkisen touhua lähteä jotain kirjoja tekemään tai niihin omia näkemyksiään kertomaan ainakaan näin pian tällaisen tapauksen jälkeen. Lähinnä selittelyn ja käsien pesun makua tuossa. En pysty näkemään tuossa mitään muuta motiivia kuin yrityksen valkopestä itseään ja poikaansa. Olisi syytä hävetä.

Vasttenmielistä myös iltapäivälehdiltä uutisoida yhtään mitään kyseisestä kirjasta. Olisi toimittajillakin peiliin katsomisen paikka. Jos joku henkisesti ei ihan normaali lähtee tällaista krijaa tekemään, ei sille todellakaan ole syytä antaa milliäkään palstatilaa mainokseksi, eikä ainakaan julkaista sieltä mitään äidin seliselisössötyksien otteita.

Lynkkausmieliala siis edelleen jatkuu vaikka pojan äiti tuossa selvästi kertoo, että tapaus tuli täytenä yllätyksenä. Kyseessä ei ole"valkopesu"vaan totuuden kertominen ja näköjään turha yritys hillitä lynkkaajien raivoa.

Vierailija
30/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta jo tuossa lehtijutun kirjan pätkässä paljastui, että ainakin yhtä tekijää on kasvatettu häpeällä. Se jo vahingoittaa lasta.

Mitä siinä luki?

Vierailija
31/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina, siis aivan aina, nämä mitään mistään tietämättömät perheenäidit ja -isät ovat todella yllättyneitä kun jotain tapahtuu ja heidän lapsensa liitetään osalliseksi johonkin "käsittämättömään tapahtumaketjuun". Siis aina. Sitä ennen koko tuttavapiiri, lapsen koulukaverit ja harrastuspiiriläiset ovat jo ajat sitten huomanneet ja kertoneet suoraan ja vähemmän suorasti, ettei kaikki ole kunnossa. Tieto ei silti tavoita koskaan näitä vanhempia, koska heille on käsittämätöntä että heidän lapsensa. 

Joskus nämä lapset myös tekevät hirveyksiä pienemmällä mittakaavalla ja pakenevat kotiin kuin turvasatamaan missä tekojen seuraukset päättyvät kotiovelle ja äidin syli tarjoaa turvaa. 

Vierailija
32/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän olen näiden syytettyjen poikien keskinäistä viestintää lukenut (tekstiviestejä toisilleen yms) niin sitä enemmän vakuuttunut siitä, että aika väärillä poluilla ollaan oltu jo pitkän aikaa kotiväen nukkuessa silmät auki.

Kirjan julkaiseminen on todella ärsyttävä temppu.

- kirjoittaja haluaa rahastaa tragedialla

-uhrin vaiheilla halutaan retostella. (Suututtaa todella hänen puolestaan. Kukaan ei suojellut eläessä eikä ole näköjään turvassa edes "rajan toisella puolella" näiltä  haaskalinnuilta.)

-jonkinlaista valkopesua näille tekijöiden vanhemmille. Purkakoon oloaan terapeuteilla, mutta teon jälkeen ihan turha ainakaan tänne esittää jotain normaalia ja tervepäistä perhettä, jossa ikään kuin vahingossa on kasvanut rikkaruoho.

Mitä tarkoitat? Luetko itse lapsesi tekstiviestejä? Nukut myös itse silmät auki jos kakaroillasi ei ole kovaa kuria ja kotiintuloaikoja ja pelaat uhkapeliä sillä syyllistyykö oma kullannuppusi henkirikokseen

Jos et osaa kasvattaa lapsia hyvällä  omalla esimerkillä tai jos et kykene  välittämään jälkikasvullesi kykyä empatiaan niin ei kannata lapsia hankkia. Simple as that. Ei siinä tarvitse lukea lapsen tekstiviestejä. Tulkintasi perustui nyt tahalliseen väärinlukemiseen. Olen lukenut niitä tekstiviestejä, mitä lehdissä näiden poikien osalta on julkaistu. Toivottavasti meni nyt perille?

Vierailija
33/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN se voi olla yllätys, kun poika oli ollut koulukiusaaja jo aiemminkin? Ja selkeä psykopaatti jolta puuttui empatiakyky täysin. Takuulla entinen lokinpojan kivittäjä.

Vierailija
34/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lynkkausmieliala siis edelleen jatkuu vaikka pojan äiti tuossa selvästi kertoo, että tapaus tuli täytenä yllätyksenä. Kyseessä ei ole"valkopesu"vaan totuuden kertominen ja näköjään turha yritys hillitä lynkkaajien raivoa.

Ja sinun mielestäsi on normaalia, että alle vuosi sen jälkeen, kun oma alaikäinen poika on murhannut jo pitkään ja jatkuvasti kiusaamansa saman ikäisen pojan äärimmäisen julmalla tavalla, tapauksesta lähdetään kirjoittamaan kirjaa? Anteeksi nyt vain, mutta yhdellekään ihan täysillä sylintereillä käyvälle ja henkisesti normaalille ihmiselle ei tulisi tuollainen mieleenkään, vaan sitä tapahtunutta käsiteltäisiin ammattilaisten avulla perheen sisäisesti - ei haettaisi suurinta mahdollista julkisuutta ja kerjättäisi jotain sympatiapisteitä. Kyllä tuo kertoo jo niin paljon kyseisen äidin mielenlaadusta, että on ihan turha yrittää selitellä, että ei ollut meidän vika.

Vierailija
35/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perheen ilmapiirissä pitää olla jotain pielessä, että lapsi pystyy tekemään tuollaista systemaattista kiusaamista ja lopulta tapp* maan. Ei lapsen oireilu taivaasta tipahda. Nyt viimeistään olisi syytä katsoa silmiin totuutta ja ottaa vastuuta äidin sekä isän!

Vierailija
36/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa ei tullut esiin mitään, mikä antaisi aihetta olettaa, etteikö asianlaita olisi juuri näin. Eli olen edelleen sitä mieltä, että pojan teko johtui huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.

Vierailija
37/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimmista peloistani on, et mitä jos oikeasti jotain tuollaista tapahtuu omassa perheessä. Kun oikeasti koskaan et voi olla kenestäkään ihan sata varma.

Lapseni ovat jo täysikäisiä, mutta kyllä se olisi aivan yhtä järkyttävää, tapahtuisi ikävyydet missä iässä tahansa.

Jos pystyt pitämään lapsesi irti se ka käytöstä niin todennäköisyys että jotain Kos Kel an kaltaista tapahtuu pienenee huomattavasti.

Vierailija
38/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän olen näiden syytettyjen poikien keskinäistä viestintää lukenut (tekstiviestejä toisilleen yms) niin sitä enemmän vakuuttunut siitä, että aika väärillä poluilla ollaan oltu jo pitkän aikaa kotiväen nukkuessa silmät auki.

Kirjan julkaiseminen on todella ärsyttävä temppu.

- kirjoittaja haluaa rahastaa tragedialla

-uhrin vaiheilla halutaan retostella. (Suututtaa todella hänen puolestaan. Kukaan ei suojellut eläessä eikä ole näköjään turvassa edes "rajan toisella puolella" näiltä  haaskalinnuilta.)

-jonkinlaista valkopesua näille tekijöiden vanhemmille. Purkakoon oloaan terapeuteilla, mutta teon jälkeen ihan turha ainakaan tänne esittää jotain normaalia ja tervepäistä perhettä, jossa ikään kuin vahingossa on kasvanut rikkaruoho.

Mitä tarkoitat? Luetko itse lapsesi tekstiviestejä? Nukut myös itse silmät auki jos kakaroillasi ei ole kovaa kuria ja kotiintuloaikoja ja pelaat uhkapeliä sillä syyllistyykö oma kullannuppusi henkirikokseen

Jos et osaa kasvattaa lapsia hyvällä  omalla esimerkillä tai jos et kykene  välittämään jälkikasvullesi kykyä empatiaan niin ei kannata lapsia hankkia. Simple as that. Ei siinä tarvitse lukea lapsen tekstiviestejä. Tulkintasi perustui nyt tahalliseen väärinlukemiseen. Olen lukenut niitä tekstiviestejä, mitä lehdissä näiden poikien osalta on julkaistu. Toivottavasti meni nyt perille?

Oletko pöljä? Empatiakykyä ei välitetä yhtään sen enempää kuin silmienväriäkään, sitä joko on tai ei ole. Sinun pitää lukea omien lapsiesi viestejä ja jos et lue niin nukut silmät auki. Poikien keskinäiset tekstiviestit eivät liity mitenkään vanhempien käsityksiin heistä.

Vierailija
39/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perheen ilmapiirissä pitää olla jotain pielessä, että lapsi pystyy tekemään tuollaista systemaattista kiusaamista ja lopulta tapp* maan. Ei lapsen oireilu taivaasta tipahda. Nyt viimeistään olisi syytä katsoa silmiin totuutta ja ottaa vastuuta äidin sekä isän!

Yritätkö sä pelle nut sanoa että äidin ja isän olisi pitänyt jostain tietää että heidän lapsi tappaa jonkun?

Lakkaa nyt jo syyllistömästä syyttömiä, ei sullkaan kaikki hyvin ole!

Vierailija
40/1617 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia opetetaan lapselle taaperoiässä ja teoista koituvat seuraukset kotona ja koulussa. Jos koulussa tulee rangaistus, silloin kysytään lapselta, mitä hän oli tehnyt ja kehotetaan kärsimään rangaistus ja pyytämään anteeksi. Lapselle opetetaan syy-seuraussuhteita niin kauan, että hän oppii.

Minä en tuon äidin asemassa kehtaisi näyttää naamaani enää missään. Nyt on aika katsoa peiliin ja myöntää itselleen, mitä tuli tehtyä. Kukaan normaali lapsi ei kiusaa saatika nirhaa kavereitaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän