Nyt puhuu Koskelan surmasta syytetyn pojan äiti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb214472-e6a4-480e-9b6a-164eb19c7ab9
Kuten huomaatte niin teko tuli täytenä yllätyksenä sekä kovana järkytyksenä epäillyn pojan äidille eikä kakkiaisten suorittama koko perheen lynkkaaminen mitä täällä on tehty ainakaan auta asiaa yhtään.
Täällä on myös hurskasteltu, ettei meidän poika ikinä tekisi tuollaista mutta samalla kerrotaan miten kakaroiden annetaan juosta ulkona yömyöhään vailla kuria. Ihan yhtä hyvin sinä voit saada poliisilta vastaavan soiton ja poikaasi epäillään vastaavasta rikoksesta.
Kommentit (1617)
Jos tekijäpoikien äidit haluavat nyt keventää sydäntään niin voi voi. Olisivatpa olleet enemmän läsnä lastensa tekemisissä ennen tuota varsinaista tekoa. Nyt on vähän niin ja näin. Itse en kerta kaikkiaan halua ymmärtää, mitään siitä, mikä näiden poikien kotioloissa oli niin erinomaista, että heitä ja heidän läheisiään pitäisi paapoa nyt. Myöskään uhrin elämän ruotimisella lähinnä vain haetaan jotain "selittäviä tekijöitä" eli ilmeisesti jotain syytä hänen puoletaan, mikä aiheutti tilanteen. Kyseessä oli kuitenkin lapsi, joka olisi tarvinnut suojelua ja tukea enemmän kuin sai.
Pyytäisin nyt teiltä muilta, että ette lukisi tätä kirjaa. Tai korkeintaan niin, ettei kukaan saa siitä yhtään rahaa. Älkää puhuko tästä omilla somekanavillanne, älkää mainostako kavereilleni että tämmöinen edes on.
Ihminen on tapettu, ja nyt sitten ihmetellään ja porataan jälkikäteen. Mikään ei häntä auta, eikä penniäkään tämän kirjan tuotoista mene yhdellekään väkivallan uhrille.
Näitä äitejä ei tarvitse sääliä, heidän lapsensa istuu muutaman hassun vuoden, samalla opiskellen ja harrastaen mitä haluavat, ja sitten jatkavat elämää onnellisina eteenpäin uuden henkilöllisyyden turvin. He saavat kaiken avun, terapian, tuen (myös taloudellisen) maailmassa. Älkää antako heille lisää, auttakaa väkivallan uhreja jos haluatte jotain tehdä.
Toivottavasti kukaan ei osta kirjaa. Voimia uhrin eli Atson perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan empatiakykyhän on laajalti tunnustettua...
Itselle ei ole osunut silmään uhria väheksyviä kommentteja. Onko niitä ollut?
Minä kun vähän arvelen, että sun käsitys empatiasta tässä tapauksessa kkäsittää lähinnä sadististen murhamiesten paapomista ja hyysäämistä.
Kaikki pojat ovat uhreja sekä kaikki perheet ja myös murhaajien perheet tarvitsevat apua. Täällä sen sijaan ollaan lynkkaamassa koko suku kuin Pohjois-Koreassa.
Miksi ei puhuta isästä? Väittäisin, että isä on laiminlyönyt tehtävänsä aika perusteellisesti jos poika TAP paaa. Miksi syyllistetään vain äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin nyt teiltä muilta, että ette lukisi tätä kirjaa. Tai korkeintaan niin, ettei kukaan saa siitä yhtään rahaa. Älkää puhuko tästä omilla somekanavillanne, älkää mainostako kavereilleni että tämmöinen edes on.
Ihminen on tapettu, ja nyt sitten ihmetellään ja porataan jälkikäteen. Mikään ei häntä auta, eikä penniäkään tämän kirjan tuotoista mene yhdellekään väkivallan uhrille.
Näitä äitejä ei tarvitse sääliä, heidän lapsensa istuu muutaman hassun vuoden, samalla opiskellen ja harrastaen mitä haluavat, ja sitten jatkavat elämää onnellisina eteenpäin uuden henkilöllisyyden turvin. He saavat kaiken avun, terapian, tuen (myös taloudellisen) maailmassa. Älkää antako heille lisää, auttakaa väkivallan uhreja jos haluatte jotain tehdä.
Ei pelkoa, minulla on e-kirjapalvelu, mutten edes sylkäisisi moiseen moskakasaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän olen näiden syytettyjen poikien keskinäistä viestintää lukenut (tekstiviestejä toisilleen yms) niin sitä enemmän vakuuttunut siitä, että aika väärillä poluilla ollaan oltu jo pitkän aikaa kotiväen nukkuessa silmät auki.
Kirjan julkaiseminen on todella ärsyttävä temppu.
- kirjoittaja haluaa rahastaa tragedialla
-uhrin vaiheilla halutaan retostella. (Suututtaa todella hänen puolestaan. Kukaan ei suojellut eläessä eikä ole näköjään turvassa edes "rajan toisella puolella" näiltä haaskalinnuilta.)
-jonkinlaista valkopesua näille tekijöiden vanhemmille. Purkakoon oloaan terapeuteilla, mutta teon jälkeen ihan turha ainakaan tänne esittää jotain normaalia ja tervepäistä perhettä, jossa ikään kuin vahingossa on kasvanut rikkaruoho.
Mitä tarkoitat? Luetko itse lapsesi tekstiviestejä? Nukut myös itse silmät auki jos kakaroillasi ei ole kovaa kuria ja kotiintuloaikoja ja pelaat uhkapeliä sillä syyllistyykö oma kullannuppusi henkirikokseen
Jos et osaa kasvattaa lapsia hyvällä omalla esimerkillä tai jos et kykene välittämään jälkikasvullesi kykyä empatiaan niin ei kannata lapsia hankkia. Simple as that. Ei siinä tarvitse lukea lapsen tekstiviestejä. Tulkintasi perustui nyt tahalliseen väärinlukemiseen. Olen lukenut niitä tekstiviestejä, mitä lehdissä näiden poikien osalta on julkaistu. Toivottavasti meni nyt perille?
Oletko pöljä? Empatiakykyä ei välitetä yhtään sen enempää kuin silmienväriäkään, sitä joko on tai ei ole. Sinun pitää lukea omien lapsiesi viestejä ja jos et lue niin nukut silmät auki. Poikien keskinäiset tekstiviestit eivät liity mitenkään vanhempien käsityksiin heistä.
Huh, toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei osta kirjaa. Voimia uhrin eli Atson perheelle.
Myös syytettyjen poikien perheet ovat uhreja ihan kuten tuo yhden pojan äiti tuossa kertoo.
Siis Onko sen kirjan kirjoittanut yksi niiden tekijäpoikien äideistä? Luulin, että joku ulkopuolinen ja että äitiä on vain haastateltu.
Mahtoikohan tällä äidillä olla lupa uhrin perheeltä, ja jos ei ollut, voiko kyseessä olla yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, joka sekin on rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan olivat kiusanneet, pahoinpidelleet ja ryöstäneet ihmisiä jo aikaa ennen surmaa. Aika kujalla saa olla poikansa menemisistä ja tekemisistä (joko tietoisesti sulkea silmät tai hyväksyä teot). Kova järkytys varmasti, mutta että yllätys, epäilen.
Minä olen tehnyt kaikennäköistä pahaa lapsena/nuorena.
Murtoja, ryöstö, varkauksia jne. Väkivaltarikokset ei kuuluneet repertuaariin. Väkivaltaa joutui joskus köyttämään mutta se oli eri tilanteissa ja itsepuolustusta joka kerta.
Vanhempani eivät varmasti tienneet mitä tein. Olin 15 vuotiaasta lähtien porukan rattimies esimKuolussa keskiarvo oli aina yli 8.5 ilman mitään tekemistä koulun eteen. Lukion toisella poissaola tunit 350h, mutta kertaakaan en saanut kokeesta alle 9 pois lukien ruotsi joka oli solid 4
Omalta kohdalta tiedän, että vanhemmat eivät mitenkään aina tiedä kriminaalipenskastaan. Kotiolot voivat olla ihan hyvät ja lapsi voi olla muuta kuin oikein toimiva.
Koskelan tapauksessa mua häiritsee empatian puute, joka siis viittaa voimakkaasti psykopatiaan.
Psykopaateille en ole koskaan halunut antaa muuta kuin paikkaa peseytymisrakennuksen läheltä.PS 28 vuoteen pahin rikokseni on kananmunien pölliminen vahingossa prisman autokärryn kanssa.
M47
Sama itsellä, keskiarvo yläasteella melkein ysi. Koulun jälkeiset puuhat eivöt ikinä kantautuneet vanhempien korviin.
Häpeän edelleen tekojani, mutta kenelläkään ei ole oikeutta kyllä vanhempiani asiasta syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta isästä? Väittäisin, että isä on laiminlyönyt tehtävänsä aika perusteellisesti jos poika TAP paaa. Miksi syyllistetään vain äitiä?
Kummatkin ovat syyttömiä. Vai poika itse on syyllinen ja hänelläkin on lieventäviä asianhaarjoa ja varmasti ymmärtää tehneensä väärin.
Urhi on kuollut ja häntä emme voi enää auttaa, mutta tekijöitä ja heidän perheitään voimme. Toivottavasti pojat saavat osan kirjan tuotoista aloittaakseen uuden elämän kärsittyään tuomionsa.
Kyllä vanhempien on pitänyt ymmärtää pojan tunnekylmyys jo kauan sitten.
Toinen vaihtoehto on, että ovat itsekin tunnekylmä ja heille se on normaali olotila. Ei kaikki tunnekylmät m u r h a a.
Kyllä heille on kantautunut viestejä, että poikansa kiusaa.
Ei voinut olla mikään täysi yllätys.
Älkää ostako kirjaa!!!!
RIP Koskelan uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummatkin ovat syyttömiä. Vai poika itse on syyllinen ja hänelläkin on lieventäviä asianhaarjoa ja varmasti ymmärtää tehneensä väärin.
Urhi on kuollut ja häntä emme voi enää auttaa, mutta tekijöitä ja heidän perheitään voimme. Toivottavasti pojat saavat osan kirjan tuotoista aloittaakseen uuden elämän kärsittyään tuomionsa.
Kirjan tuoton pitäisi mennä uhrin perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lynkannut mitään. Olisi kieltämättä kauheaa omalle kohdalle, pahinta toki hänelle je omaisilleen, jolle nuo teot tehtiin.
Mutta varmasti on itkua ja oksennusta tullut tämänkin tekijän vanhemmilta.
Kyllähän täällä on vanhemmat lynkattu ja väitetty, että pojan teko johtuu huonosta kasvatuksesta ja kotioloista.
Jos ei tullut näistä niin mistä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhempien on pitänyt ymmärtää pojan tunnekylmyys jo kauan sitten.
Toinen vaihtoehto on, että ovat itsekin tunnekylmä ja heille se on normaali olotila. Ei kaikki tunnekylmät m u r h a a.
Kyllä heille on kantautunut viestejä, että poikansa kiusaa.
Ei voinut olla mikään täysi yllätys.
Oletko tyhmä? Ei psykopatia näy päälle päin vai syyllistätkö samalla tavalla niihin haksahtavia naisia?
Sovitaanko yhdessä ettei osteta tällaista roskaa ja tekijöiden valkopesua?
ÄLKÄÄ OSTAKO KIRJAA!
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan empatiakykyhän on laajalti tunnustettua...
Tunnen suurta empatiaa murhattua ja kidutettua poikaa kohtaan. Kun taas nämä muut kaverit joutaisivat saunan taakse. Harmi kun se on laissa kiellettyä. K u o l e m A n rangaistus voimaan ja nopsaan sittenkin. Ta pp ajien vanhemmat joutaisivat vankilaan myös.
Minä olen tehnyt kaikennäköistä pahaa lapsena/nuorena.
Murtoja, ryöstö, varkauksia jne. Väkivaltarikokset ei kuuluneet repertuaariin. Väkivaltaa joutui joskus köyttämään mutta se oli eri tilanteissa ja itsepuolustusta joka kerta.
Vanhempani eivät varmasti tienneet mitä tein. Olin 15 vuotiaasta lähtien porukan rattimies esim
Kuolussa keskiarvo oli aina yli 8.5 ilman mitään tekemistä koulun eteen. Lukion toisella poissaola tunit 350h, mutta kertaakaan en saanut kokeesta alle 9 pois lukien ruotsi joka oli solid 4
Omalta kohdalta tiedän, että vanhemmat eivät mitenkään aina tiedä kriminaalipenskastaan. Kotiolot voivat olla ihan hyvät ja lapsi voi olla muuta kuin oikein toimiva.
Koskelan tapauksessa mua häiritsee empatian puute, joka siis viittaa voimakkaasti psykopatiaan.
Psykopaateille en ole koskaan halunut antaa muuta kuin paikkaa peseytymisrakennuksen läheltä.
PS 28 vuoteen pahin rikokseni on kananmunien pölliminen vahingossa prisman autokärryn kanssa.
M47