Kirjoja (kirjasarjoja) pikkuneidille?
Tykkää lukea ja vanha kirja Poikahullu Susan oli lemppari. Mitä vastaavia olisi? Eli jotain ihastumis jne. juttuja jo saisi olla vähän. Tiina-sarjasta muutamat ekat lukenut (siis niitä vanhoja nekin) ja kuulema ihan ok ovat.
Onko jotain vastaavia?
Kommentit (33)
Joo, odotetaan sitä ikää, niin voidaan neuvoa vähän lisää...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:57"]
Niin että minkä ikänen se kakara on?
[/quote]
KAKARA! Eipä tarvi sun ihmetellä kun vastausta et tulene saamaan...kyllä todellakin täällä näkyy vastailevan keskimäärin urpommat ihmiset.
[/quote]
No sinä se tässä urpo olet kun et kykene vastaamaan erittäin oleelliseen kysymykseen.
[/quote]
Mä en oo mikään oraakkeli...minunko tässä pitää vastata ikäkysymykseen sinulle...omg.
Kummituskaksoset
The babysitters club
Merja Jalon Ponityttö Nea - kirjat
Lasse -kirjat/ Bert -kirjat
Neiti Etsivät
Pikku Vampyyri (oli mun suosikki!)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:38"]
[/quote]
KAKARA! Eipä tarvi sun ihmetellä kun vastausta et tulene saamaan...kyllä todellakin täällä näkyy vastailevan keskimäärin urpommat ihmiset.
[/quote]
No sinä se tässä urpo olet kun et kykene vastaamaan erittäin oleelliseen kysymykseen.
[/quote]
Mä en oo mikään oraakkeli...minunko tässä pitää vastata ikäkysymykseen sinulle...omg.
[/quote]
No kummasti vaan loukkaannut ap:n puolesta ja alat siinä kitistä. Että jos asia ei sua kosketa ja ole sinun kakarastasi kyse, niin mitä oikein kitiset siinä?
Pähkinä ja Pipari tuli vielä mieleen, samalla kirjailijalla taisi olla joku muukin sarja.
En ymmärrä mitä te tuosta iästä niin jauhatte, oma lista sopii 4-100v pikkuneideille, viisi vuotiaana olen itse aloittanut noita lukemaan, osan luin teininä uudestaan ja nyt kun on lapsi niin saa taas lukea nuo ihanat kirjat. Ja voittehan heittää niitä ikäsuosituksia niille kirjoille mitä tulee mieleen.
Ah, niin joo, olihan Terry Pratchett kirjoittanut muutaman lasten- ja nuortenkirjan, Mahtava Morris taisi olla ensimmäinen osa. Siitä onkin iän karttuessa hyvä siirtyä muihinkin Kiekkomaailman tapahtumiin =)
-14
Pikkuneiti? Puhutko nyt panopokaalistasi?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:50"]
Pähkinä ja Pipari tuli vielä mieleen, samalla kirjailijalla taisi olla joku muukin sarja.
En ymmärrä mitä te tuosta iästä niin jauhatte, oma lista sopii 4-100v pikkuneideille, viisi vuotiaana olen itse aloittanut noita lukemaan, osan luin teininä uudestaan ja nyt kun on lapsi niin saa taas lukea nuo ihanat kirjat. Ja voittehan heittää niitä ikäsuosituksia niille kirjoille mitä tulee mieleen.
Ah, niin joo, olihan Terry Pratchett kirjoittanut muutaman lasten- ja nuortenkirjan, Mahtava Morris taisi olla ensimmäinen osa. Siitä onkin iän karttuessa hyvä siirtyä muihinkin Kiekkomaailman tapahtumiin =)
-14
[/quote]
Ap pääsee lukemaan ja vastailemaan vasta nyt. Sinulle isoin kiitos - ymmärsit juurikin pointin. Ja iso kiitos myös muille jotka listasivat oikeasti kirjoja!
Siksi juuri en laittanut ikää KUN olen oppinut palstasta sen verran että aina aletaan vänkäämään ihan muusta kun mistä kysytään. Jos olisin laittanut iän, keskustelu olisi mennyt siihen osaako tuon ikäinen "oikeasti lukea"...
Kyse on siis 6 vuotiaasta joka paukuttaa lukea kirjoja täyttä päätä. Nyt jo lukenyt usean kirjan muutamassa kuukaudessa ja unilukemisenaan (eli odotellen unta lukee kuten mekin). Oppi lukemaan täysin ihan itse 5 vuotiaana, yllätti meidät täysin, kun alkoi vain lukemaan.
Ja pikkuneiti, että tästä alettiin sitten vääntämään kun iän jätin pois!!! Minusta pikkuneiti on kaunis kuvaamaan tyttöä joka on erittäin tyttömäinen, kiltti prinsessa. Suloinen ja ihana. Kamalasti anteeksi kun joillakin nostatti verenpaineita,
Opetti taas tästä palstasta että pysyn pois kyselemästä ja sen että ihmisissä on todellakin moneen junaan olijoita. Katkeria ja pahaa oloaan täällä purkavia, surullista kun se puretaan viattomiin ilkeillä kirjoituksilla. Nytkin nuo kakara-nimitykset...voi huokaus.
Kiitos teille asiallisesti vastanneille, onneksi teitäkin on ja Tiina-sarjasta tykkäsin itsekkin (tosin vanhempana luin itse n. 10v ja nyt niitä on aika vaikea saada). Tosin oma tyttö selkeästi haluaa että on jotain ihastusjuttuja enemmän kun tuosta Poikahullu Susanista näytti ne kohdat jotka kovasti nauratti, siis ihan viattomia ihastusjuttuja (pikkupusu ja ihastumiset tunteet kuvailtu) - tämänkin joku nyt varmaan väärin tajuaa ja pakko tulla vääntämään jotain.
Mutta en enää vastaile vaan poimin jos joku laittaa vielä asiallisia viestejä eli suosittelee jotain (teille toki vastaan)!
Mutta näihin vänkäämisiin en lähde mukaan vaan hyppään yli moiset. Ette saa pilattua mun päivää te ilkeilijät joilla on itsellään se paha olo. Neuvon vain hoitamaan sen pois, käykää vaikka puhumassa lääkärille jos ei muuten mikään auta.
Tiina-kirjojen jatkoksi ehkä Astrid Lindgrenin Kati-kirjat
[/quote]
TULENE!!!! Hahhahhhaaahhh!
P.S. Tarkoittanet tulle?
Rauha S. Virtasen Selja-sarja, ehkä kuitenkin vasta jonkun vuoden päästä. Itse rakastin Viisikko-sarjan lisäksi samaisen Enid Blytonin Seikkaulu-sarjaa (Seikkailujen laiva, Seikkailujen linna).
Hei, koko LTK- ja NTK-sarjat eli Lasten ja Nuorten toivekirjastot. Ei lopu ihan heti lukeminen :)
En huomannut että olisi vielä mainittu Meg Cabotin Prinsessapäiväkirjat-sarja. Menee varmaan ihan hyvin ahmintaikäiselle, itse tosin luin nuo aikuisena. Nuorille tarkoitettu ja päähenkilöt teini-ikäisiä, ihastumisia ja ihmissuhteita. Seksiin ehkä viitataan mutta irstailu jää samoille tasoille kuin Harry Pottereissa. Voisin kyllä antaa kuusivuotiaan lukea. Ja tietysti jos ap on kovin huolissaan sisällöstä, voi selata kirjat itse etukäteen. Nopeasti luettavaa tekstiä.
Ja sitten vinkkinä ap:lle: kirjastotädit tuntevat kirjat ja osaavat suositella sopivia vanhojen suosikkien pohjalta. Kannattaa ehdottomasti kysyä kirjastossa jos käyt siellä lapsen kanssa. Kokoat vaikka listan lapsen suosikeista ja näytät kirjastossa. En tiedä käytkö kirjastossa ja missä, mutta esim. Turun pääkirjastossa kirjat ovat lastenosastolla aihepiireittäin. Kiertelee ja lueskelee siellä ja katsoo minkä haluaa viedä kotiin.
[/quote]
[/quote]