Pomo vaatii jokaista lähettämään kortin lomalta.
Näitä sitten kerätään seinälle kollaasiksi ja jokainen voi sitten ihailla missä ihmiset ovat lomallaan käyneet.
En tasan tuo tai lähetä mitään korttia koska olen vaan kotona viettämässä normaalia arkea.
Siis suvan idioottijuttu.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:29"]Tätä se sitten on, kun firmoihin hakemalla haetaan näitä ylisosiaalisia hyviä tyyppejä ja tiimihenkisiä suorittajia. Jotkut noista ei ole oppineet, ettei se tiimihenki sillä synny, että kaikki pakotetaan olemaan tiimihenkisiä.
Vielä ärsyttävämpiä on tietty nää viikonloppuihin sijoitetut ryyp.. tiimihengen nostatustilaisuudet/koulutukset. Ihan kuin introvertti asiantuntija haluaisi koko viikon niitä pärstiä siedettyään toljottaa niitä vielä sen ainoan vapaa-aikansa viikonloppuna.
[/quote]
Sen on just niin tätä.
Lähetä kuva itsestäsi (kalsareissa) kotisohvalla.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:57"]Eihän kukaan tosissaan ala vertailla tai pohtia, että mitenkäs kun tuo on käynyt Timbuktussa ja tuo toinen "vaan" Turussa. :) ei todellakaan. Täytyy olla tosi heikko itsetunto, jos tuollaista luulee. Tosi hyvä idea! Mä ainakin voisin nappasta kedolta kukkasen ja kontaktoida sen pahville. Siinä olisi mun kesäterveiset kotikadulta --- LOMALTA!
[/quote]
Kyllä ne kuule vaan vertailee. Meillä töissä, olen ollut sattumoisin paikalla. Todella naivia ajatella noin. Työkavereita löytyy joka lähtöön vaikka minkälaisia. Onneks on niitä normaali järjelläkin varustettuja muutama.
Mielenkiintoista!! Itse lähetin duuniin kortin reissusta, sitä on siinä lomapullien ohessa hyvä fiilistellä. Eikä se juurikaan duunia vaadi. Mä otin kuvan kännykällä ja tuuppasin matkaan www.lahetakortti.com palvelusta.
Hyvä idea pomolta. Vähän vaihtelua. Tuo toki työpaikan mieleen mutta ehkä sen kestää..
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:58"]
Näitä sitten kerätään seinälle kollaasiksi ja jokainen voi sitten ihailla missä ihmiset ovat lomallaan käyneet.
En tasan tuo tai lähetä mitään korttia koska olen vaan kotona viettämässä normaalia arkea.
Siis suvan idioottijuttu.
[/quote]
Tehdään käytännön pila:
Minulla on jossakin muutama postikortti muinaisesta Neuvostoliitosta (en ikinä käynyt siellä) ja postimerkkejäkin löytyy, koska Tiimarissa myytiin itäblokin maiden postimerkkejä keräilijöille, joten minulla olisi sinulle sopiva setti pomolle esitettäväksi. Sanot vain, että kortti Neuvostoliitosta "vähän" viipyi matkalla.
Pioneeriliina voi olla vielä jossakin ja lumpuista löytyy sen kaveriksi vihreä kauluksellinen trikoopusero. 1970-luvulla kouluissa vierailleilta NL:n delegaatioiden jäseniltä saatuja rintamerkkejä rintaan ja pääset rinta kaarella tarjoamaan "lomaltapaluukahveita" työkavereille.
Miten niin vaatii, varmaan läpällä sanonut.
No onhan se noloa jos ei itse pääse minnekään ja muut käyneet ties missä Timbuktussa. Kivasti suorituspaineita tulee taas!
En pidä ajatuksesta minäkään.
Vietät normaali arkea? Ethän, sullahan on loma.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:36"]No mitä ihmettä? Sieltä voi sitten käydä ihmettelemässä kenellä on ollut paras loma? Just joo, en lähettäisi eikä pomo voi tuollaista vaatiakaan.
[/quote]
Ei todellakaan voi vaatia. Vaikuttaa erikoiselta tuollainen. En lähettäisi sinne korttia, en muutenkaan työpaikalle kortteja lähetä mistään. Siitä reissusta voi sitten kertoa, kun lomalta palaa.
Hauska idea. Ja koska en kesällä halua Suomesta minnekään, niin lähettäisin kortin kotikaupungistani ilman mitään suorituspaineita.
Ainiin, en minäkään lähde lomalle minnekkään. Korkeintaan Turussa käyn sukuloimassa, jos jossain käyn. Jos oikein innostuisin, niin voisin tehdä jopa itse sen lomakortin :) Ja työpäivänä sitten laittaa sen seinälle, niin säästyisi postimerkinkin hinta.
T.7
En lähettäisi korttia, ei kuulu muille mitä lomallani teen. Ei nyt olla enää koulussa, kesäläksyjä ei tarvitse tulla eikä tehdä!
En todellakaan lähettäisi. Onko täällä ajatusta yläpeukuttaneet itse töissä, missä on seinillä ihmisten (normaalisti vapaaehtoisesti) lähettämiä kortteja, vai miksi oikein innostuitte? Meinaan meillä on ja kyllä se idea nimenomaan on siinä, että niitä SAA lähettää, jos haluaa, mutta pakko ei ole.
No käyt vaikka siellä Porvoossa (tai jossain naapurikaupungissasi missä asutkin) ja laitat sieltä kortin. Tulee samalla käytyä jossain eikä vaan istuttua kotinurkissa.
Vedä jesarilla siihen seinään vapaavalintainen tyhjä alkoholijuoman pullo ja lappu mä mitään korttia muistanu. Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa lapun seinälle ettei suljetulta osastolta saanut lähteä korttiostoksille tai että olit käsiraudoilla sidottu sänkyyn koko loman ajan.
Omalla työpaikalla olisi varmaan nuo kaikki kolme ja loputkin vastaavia, ehkä kaksi korttia jos pomo tuollaista saisi päähänsä.
En väitä että tuon pitäisi kaikkien mielestä olla maailman paras idea mutta suosittelen innostumaan. Kokeile joskus suhtautua johonkin lähtökohtaisesti outoon tai tyhmältä tuntuvaan asiaan positiivisesti. Pääset itsekin helpommalla kun ei tarvitse täällä aihe vapaalla mököttää. Tongit vaikka laatikosta jonkun vanhan humoristisen kortin ja liimaat taakse puhtaan paperin johon kirjoitat leppoisat lomaterveiset kotisohvalta. Sitten lähdet vaikka pyöräretkelle sinne postimerkkikauppaan ja ostat samalla jätskin. Jos käy hyvä tuuri niin löydät matkan varrelta pari pulloa ja saat ostettua panttirahoilla postimerkin. Luonto kiittää ja kunto kohenee! :)
Ei noihin toivomuksiin kannata korvaansa lotkauttaa. Tylsiä ihmisiä ne, jotka toisilta vaatii asian, minkä pitäisi lähteä sydämestä, ei miellyttämisenhalusta eikä varsinkaan määräyksestä.
Hauska idea mun mielestä! Otsikko "pomo vaatii" kuulostaa tietysti ikävältä, mutta kyllä mä mielelläni lähettäisin lomalta kortin töihin, saatan muutenkin lähettää. Vai sä nyt ees kaupassa tai jossain sen verran käyt, että voit samalla ostaa kortin ja merkin.
Työpaikoilla pitäis enemmän olla tällasia juttuja! Itse toivon työn olevan kiva osa elämää, niin ettei työ ole täyttä paskaa ja muu elämä sitä oikeaa elämistä. Töissä ollaan kuitenkin aika iso osa ajasta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:19"]
Miksi pitäisi lähettää kortti kun lomailen 15km päästä työpaikasta. Tajuun jos joltain matkalta, mut kun kotona olen. En tasan ala maksamaan siitä kortista 2 euroa plus vielä postimerkin. Postimerkinkin pitää lähteä ostamaan erikseen useamman kilsan päähän.
Älytön idea. Tänään tuli oikein muistutus kaikille ensi viikolla lomalle jääville.
Ap
[/quote]
Käytä postin nettipalvelua ja lataa joku itseotettu kuva. Nettipalvelu rekisteröityneille on alle tuon kaksi euroa kortilta, postikuluineen (varsinkin jos korttisi on 1-osainen).